• Ts Mamma

Februari 2004 kör återigen vidare...

Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

Välkommen, gammal som ny!!

{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • Enyana

Hej!
    Det känns ganska tydligt nu att våra barn börjar bli stora...man hinner inte alltid vara inne här och skriva även om man vill...
    Tänkte bara säga grattis till alla februaribarn och hoppas att allt är bra!

Vi var till skolsköterskan på hälsokoll i fredags och vår kärnfriska snart-7-åring är nu 134 cm lång och väger 33 kg, hör utmärkt men har sitt synfel och sina glasögon kvar. Hon "kan inte" gå, springer mest hela tiden, har gått simskola i höst, älskar sina kompisar, att sjunga, att brottas, gå i skolan, åka skridskor och skidor...och sina föräldrar också ibland. Hon är för det mesta glad, blyg ibland, är en riktig nattuggla och sover gärna länge på morgonen - en helt vanlig tös tror jag.

Ha det bra alla!

• Ts Mamma

Enyana skrev 2011-02-06 10:00:05 följande:

Hej!
    Det känns ganska tydligt nu att våra barn börjar bli stora...man hinner inte alltid vara inne här och skriva även om man vill...
    Tänkte bara säga grattis till alla februaribarn och hoppas att allt är bra!

Vi var till skolsköterskan på hälsokoll i fredags och vår kärnfriska snart-7-åring är nu 134 cm lång och väger 33 kg, hör utmärkt men har sitt synfel och sina glasögon kvar. Hon "kan inte" gå, springer mest hela tiden, har gått simskola i höst, älskar sina kompisar, att sjunga, att brottas, gå i skolan, åka skridskor och skidor...och sina föräldrar också ibland. Hon är för det mesta glad, blyg ibland, är en riktig nattuggla och sover gärna länge på morgonen - en helt vanlig tös tror jag.

Ha det bra alla!
    Godmorgon och vad roligt att någon skriver...

Tova är nog precis som 7-åringar ska vara - ibland ganska uppkäftg men himla go därimellan, måste alltid ha 1000 saker att göra - är det inte kompisar här så är hon hos en kompis. Hon rider fortfarande och har en ny ponny som passar henne perfekt - de är lika envisa båda två...  Och Tova har bestämt sig för att bli bäst i dressyr så hon tränar som en tok i stallet och nu till våren ska hon starta i sin första riktiga tävling...

Hon älskar skolan och jobbar flitigt där, så flitigt att hennes fröken får stoppa henne ibland, undrar just hur länge det håller i sig...

Annars så är hon fortfarande ganska liten - 118cm över havet och ynka 19 kg tung, men följer sina kurvor perfekt igen...

Så längtar hon, massor efter att i sommar få bli storasyster....

Tovas lillasyster eller lillebror...
  • Flickmamma

Grattis TS så roligt med en liten! När är det dags? Noura gick på knatteridning i 4 årsåldern men när lillebror föddes blev det svårare att arrangera det. Men vi ska börja igen, både Noura och lillasyster Nadine ska få gå på söndagar med start nu den 20:e- Blir på min gamla ridskola så det blir kul för mig medHjärta Noura var 124 cm i höstas så jag tippar på ungefär 127-128 cm och 22 kg lätt.

• Flickmamma
    Docendo díscimus skrev 2010-12-10 17:57:36 följande:
    Ett år har gått, Sofia har börjat tvåan, Linnéa har börjat förskoleklass - hennes tal har kommit ikapp henne - hon berättar mycket. som sin äldre syster. Men hälsomässigt är mycket att säga om  - för ett år sedan insjuknade Linnéa i diabetes. Lilla Clara ska snart bli tre år.

Vår familj har nyligen utökat med 7 neontetror och 7 sebrafiskar som barnens husdjur - vilket jag och maken sköter om.

Kan inte fatta att jag har snart en tre åring ,  en sju åring och en nio åring här hemma.

Till våren börjar alla tre på montesoriskolan - lillungen på deras dagis.
    jag har en som blir myndig i september och DET känns märkligt!
  • Ts Mamma
    Flickmamma skrev 2011-02-06 11:05:17 följande:
    Grattis TS så roligt med en liten! När är det dags? Noura gick på knatteridning i 4 årsåldern men när lillebror föddes blev det svårare att arrangera det. Men vi ska börja igen, både Noura och lillasyster Nadine ska få gå på söndagar med start nu den 20:e- Blir på min gamla ridskola så det blir kul för mig medHjärta Noura var 124 cm i höstas så jag tippar på ungefär 127-128 cm och 22 kg lätt.
    9:e Juli är det tänkt - sen återstår det väl att s eom Pyret tänkt som oss...

Jag har ridit sedan jag var 5 år och haft egen häst tills i höstas (då jag insåg att jag inte hinner) så Tova är mer eller mindre född på hästryggen och är inne på sin andra ponny, hon hade först en shettis, nu har hon Zita en super ponny, ett russ på 17 år som inte har något ont i sig och aldrig gör dumheter, men hon kräver att man rider henne annars så stannar hon och äter eller struntar i att hoppa och går runt hindren istället men gudasnäll är hon - Tova både leder henne, kör och rider henne och ingen kan vara gladare än hennes hästtokiga Mamma...
  • Teskedsmamman

Grattis till alla våra 7-åringar!!!

Totte har börjat på Jiu jiutsu för att få ordning på sin motorik lite och för att allting är karate! Så då tänkte jag att då får han väl lära sig på riktigt så han vet vad han håller på med.... I övrigt är han nog en ganska normal 7-åring

Igår hade vi kalas för honom...

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Enyana

Grattis Ts mamma till bebis!
    Om Ella fick välja så skulle hon också bli storasyster... ...men hon får kanske en hund någon gång istället...

Så kul att se lite aktuella bilder på era "troll"...vi har ju följts åt ett tag nu...

Här en bild från i somras då vi var på bröllop!

• Ts Mamma

Tack alla - det känns lite skumt att "börja om", man har ju blivit aningens bekväm med ett så stort barn som Tova ju faktiskt är och min sambos två som blir 12

• Ts Mamma

Jädra Iphone app - skriver allt som inte kom med senare på datorn...

Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...