Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Februari 2004 kör återigen vidare...

Idag sjöng vi för Totte kl 7.15 Sedan gick jag till "jobbet".

Han fick en t-shirt *ointressant* och en stooor Eve från Wall-e, han ÄLSKAR denna vita robot med det elaka utseendet!

Dessutom har jag köpt ett Lego Star Wars när han hotade att flytta hem till kompisen Filip som har ett Nu får jag kanske behålla min son...

Vill redan nu säga grattis till alla blivande 6-åringar och de som redan har blivit det...

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman

Säg att det är ok att inte se fram emot barnkalas på busfabriken imorgon?!?! Jag ÄR så trött nu på helgerna och vill bara vila... men vila får jag göra näst-nästa helg, tror jag...

Men Totte kunde knappt somna ikväll för sitt kalas så jag får väl leva på hans lycka imorgon

Vet inte om jag hinner in imorgon men önskar redan nu William och Linnéa en underbar födelsedag imorgon och hoppas att ni är piggare imorgon!!!

• Teskedsmamman
    Docendo díscimus skrev 2010-02-17 11:03:28 följande:
    Linnéa fyller idag 6 år - hon har blivit stora damen.
    Grattis!!!

Här går allt på i vanlig takt, händer inget särskilt, jag har gjort glucosbelastning och lämnat blod till trippeltest. Vi har haft kalas för mig och Totte (finns i bloggen, länk nedan) och jag har pluggat hemma i tre dagar, har inte gått bra alls kan jag säga...
  • Teskedsmamman

Jag mätte Totte igår, han är 116 cm och väger ungefär 20 kg, han var också och hälsade på alla förskoleklasskompisarna igår.

Eftersom han inte ska gå i den skolan där vi tillhör utan i en liten byskola så kommer han inte känna många, men nu har han träffat dem iallafall...

3 killar & i vecka 21 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • Teskedsmamman

Vi har mest brottats med utbrott som "jag får aldrig spela" när han har spelat wii i 2 timmar och han blir tillsagd att avsluta...

När han blir arg kan han enkelt ge sig på småbröderna och klappa till dem vilket osvikligen ser till att han själv hamnar i trappan t ex..

Men det mest utmärkande har varit star wars-fanatismen och tjurigheten..... men det har alltid gått att resonera med honom...

3 killar & pojke v27 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Teskedsmamman

Jodå, vi lever..... jag jobbar/praktiserar fortfarande men väldigt mycket på sparlåga nu när det är sommar och verksamheten är låg i församlingen.
    Jag går in i vecka 36 imorgon så det ska bli skönt att sluta jobba i vecka 38 sedan och bara gå hemma (förhoppningsvis). Tänkte försöka sikta på att gå på FP den 12/8 när jag har BF så jag slipper ta ut för många dagar innan bebis kommer. För jag tror inte bebis kommer innan den 20/8 iaf

I stort sett orkar jag jobba, ta hand om barnen det som behövs och sedan inte så mycket mer, tänkte försöka komma iväg och plocka jordgubbar här men det är allt...

Förövrigt måste jag säga att jag är jättenöjd med att Totte tar på sig det jag plockar fram utan att ens höja på ögonbrynen

3 killar & pojke v35 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman

Någon som vet vad som har hänt?

Skulle kontakta FF på facebook precis och ser bara en massa "vila i frid" osv.... undrar vad som har hänt med vår FF....

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman

Äntligen har jag fått tillbaka min son!!!!

Från att ha varit ett tjurigt jävla hormonmonster *eller nåt* i flera månader så är han nu mer en pajas istället Men go och glad och kramig igen!!! *woho*.

3 killar & pojke 10 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    JFL skrev 2010-12-08 20:06:11 följande:
    Kikar in och önskar god jul.

Det har inte blivit bättre med Elsa, just nu är hon såååååå jobbig.
    Fick idag tipset om KOMET som ska vara ett jättebra program där man lär sig att handskas med sina barn.
    Vi ska testa det, om vi får ändan ur, det vill säga

God jul till alla mammor, monster och änglar.
    Jag går nåt liknande för tillfället, som heter familjeverkstan och jag tycker det är jättebra! Nu har vi haft mycket Komet/familjeverkstan-tänk ändå eftersom vi har ett adhd-barn i familjen och fått lite stöd på barnhab. Det är dock jättebra att färska up pdet hela känner jag...
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman

Grattis till alla våra 7-åringar!!!

Totte har börjat på Jiu jiutsu för att få ordning på sin motorik lite och för att allting är karate! Så då tänkte jag att då får han väl lära sig på riktigt så han vet vad han håller på med.... I övrigt är han nog en ganska normal 7-åring

Igår hade vi kalas för honom...

• Teskedsmamman
    Ts Mamma skrev 2011-02-06 13:11:19 följande:
    Tack alla - det känns lite skumt att "börja om", man har ju blivit aningens bekväm med ett så stort barn som Tova ju faktiskt är och min sambos två som blir 12
    *haha* Min 4:a är ju 5 mån... Totte är äldst utav mina... maken har ju 2 sedan innan också...
  • Teskedsmamman
    Flickmamma skrev 2011-02-19 15:14:14 följande:
    Tänkte höra vad ni köpt eller funderar på att köpa till era 7- eller blivande 7 -åringar. Ibland är det så svårt att komma på något bra eller något som hon inte redan har. Noura fyller den 28:e och hon längtar!
    Totte fick Supermario Wii från oss, och lite star wars prylar från släkten...
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Enyana skrev 2011-02-19 23:34:44 följande:
    Vad tycker ni om kläderna för 7-åringarna? Har ni svårt att hitta vettiga kläder och vart köper ni helst? Jag köper mycket på Lindex, dels för att det länge varit den enda kedjan som funnits här i stan och dels för att jag oftast tycker att deras kläder är aningens vidare i storlek än ex HM. Nu har vi dock fått både HM och KappAhl för nåt år sedan så där går jag ju också förbi och kikar ibland...
    Nu har ju jag killar, men jag handlar inte på de stora kedjorna, jag är skitkräsen och vill ha klara härliga färger till killarna så det blir mycket tradera och då märkeskläder som molo, meandi osv... Alla stora kedjor tycker att killar ska ha stela kläder i mörkblått/svart.... Suger totalt! De enda svarta kläder de får är ev Star Wars och hello Kitty men där går min gräns, kalsonger och strumpor så klart...

Jag handlar mycket på Ullared, jag har tur att bo nära.. Dessutom har Totte bara 122 än i kläder.
  • Teskedsmamman

Här är det fullt upp för jämnan, att ha en på 7 år, 6 år, 4 år och 1 år skapar en hel del jobb

Jag går snart av föräldraledighet och går tillbaka på Jobb och utvecklingsgarantin i augusti, man får bara vara ledig knappt 1 år...

Vi har inte skolavslutning förrän på fredag och på lördag drar vi till stockholm för konfirmation och lite samkväm/midsommarfirande med släkten.
    Veckan efter midsommar åker jag och minstingen på semester utan familjen, till en kompis på gotland...

• Teskedsmamman

Här är full rulle med 4 st killar, där min 04 är den äldsta Minste lillebror är 16 mån snart och är en vilde, 4-åringen är fullständigt rabiat och 6-åringen är tjurig... 

Min 6-åring började i brorsans byskola, de är 11 st i förkoleklassen och det är många... 04:an går i en dubbelklass (1-2:a) och de är 14 st på de två klasserna. Så på 3 klasser är de 25 elever... på 3 lärare, det känns helt ok

Jag är så nöjd med att vi har valt att inte gå på ortens skola utan valde "skolan-mitt-i-skogen" istället.... 

4-barnmorsan ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Enyana skrev 2012-01-30 00:47:58 följande:
    Ja ni...var tar tiden vägen...? Nu närmar sig födelsedagsmånaden igen...snart är de 8 år...:-P Ella har varit på ett 8-årskalas idag och jag blir alltid lite nostalgisk när det närmar sig hennes födelsedag och man inser att mammas bebis nu är drygt 140 cm lång, hellre är med kompisar än med mamma och sover länge som värsta tonåringen på helgen... Hoppas ni har det bra där ute - och grattis i förskott till alla blivande 8-åringar...
    Hänger mest på Facebook....

Min fyllde 8 år i lördags, men han är långt ifrån 140 cm, min lille plutt är snart 1.27 m men han och jag har samma storlek på skor snart, strumpor kör vi ihop.... Idag har jag ett par av hans strumpor på mig och när jag inte orkat tvätta får han av mig
    4-barnmorsan ☆ Vinn iPhone 4 skal! ☆ bit.ly/qBloXa
Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...