• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-16 18:49:54 följande:
    libero, e de nedbäddbardinett m våningssäng i andra änden? Har ni fått sålt er vagn? Imrogon o söndag jobbar jag, hoppas på många som e sugna på husvagn
    Synd att du jobbar så långt bort, det hade varit kul att titta på lite mer husvagnar...fast nu ska inte vi byta på läääänge, så nu övergår vi till att vara en tråkig kund.
  • cia70

Har inte varit här på läääänge.. Men är såååå sugen på att plocka fram husvagnen nu och börja packa iordning den...

• jmmm

cia70; ja de kan väl passa bra de e ju helg o allt
    Nu sticker jag strax till jobb, lite småtrist väder. Kanske kan borga för att kunderna inte är i trädgården utan vill kika på husvagn

• libero
    jmmm skrev 2010-04-16 18:49:54 följande:
    libero, e de nedbäddbardinett m våningssäng i andra änden?Har ni fått sålt er vagn?Imrogon o söndag jobbar jag, hoppas på många som e sugna på husvagn
    Det stämmer. Vi har annons ute i tidningen i dag på den gamla vagnen. Håller mina tummar hårt för att få den såld. Det ser så knasigt ut med 2 vagnar i trädgården.

Det är ju jag som är husvagnstokig och inte maken så det är jag somordnar med detta.
  • Wilowa

Är det någon som har koll på vad det kostar att ta E-kort? Övningsköra kan jag göra med maken, men lämp, böcker och uppkörning slipper jag ju inte undan. Sedan funderar jag på om man ändå måste köra några lektioner på en körskola för att få köra upp. I höstas bytte vi bil och då kunde även jag köra husvagnen, men nu i och med husvagnsbytet så får jag inte längre köra vagnen. Det är dumt tycker jag, för även om det är maken som kör så kan det ju hända saker som gör att någon annan måste köra.

• libero
    Wilowa skrev 2010-04-17 09:15:59 följande:
    Är det någon som har koll på vad det kostar att ta E-kort? Övningsköra kan jag göra med maken, men lämp, böcker och uppkörning slipper jag ju inte undan. Sedan funderar jag på om man ändå måste köra några lektioner på en körskola för att få köra upp. I höstas bytte vi bil och då kunde även jag köra husvagnen, men nu i och med husvagnsbytet så får jag inte längre köra vagnen. Det är dumt tycker jag, för även om det är maken som kör så kan det ju hända saker som gör att någon annan måste köra.
    Maken tog körkortet för 1 år sedan och jag kommer inte riktigt i håg vad det kostade.Men jag tror att det var mellan 2-3000 kr.
  • Wilowa
    libero skrev 2010-04-17 10:11:30 följande:
    Maken tog körkortet för 1 år sedan och jag kommer inte riktigt i håg vad det kostade.Men jag tror att det var mellan 2-3000 kr.
    Det är ju överkomligt! Behövde han ta några lektioner på körskola eller räckte det med privata lektioner? Min man är ju lastbilschaufför, så jag tror att han kan lära mig det jag behöver kunna.
  • Stiffler
    Chris skrev 2010-04-06 07:19:42 följande:
    Stiffler:Vi har blandat lite. ett år drog vi runt hela säsongen. Ifjol stod vi eftersäsong. I år skall vi stå försäsong och sen dra runt på semestern.Det som är en stor fördel med att stå säsong är ju att du kan utnyttja hela helgen. Åker man runt och skall hem på söndag så blir det ju att man börja packa ihop och ställa sig hemåt redan innan lunch på söndag. Står man säsong kan man ju vara i vagnnen ända till söndagkväll och sen bara hoppa i bilen opch åka hem.Men vi gillar bäst att kombinera, vi vill också se oss runt i landet. t.ex. i år skall vi stå försäsong + midsommar på Hansa Gårdens camping. Sen är vi borta i 4 veckor på semestern då vi besöker mina föräldrar i Finland och sen campar oss genom Sverige ner till Öland. Sen får vi se om vi står eftersäsong någonstans också. Till vintern har vi siktat på att stå säsong uppe i Säfsen.Ett tips kan ju vara att testa första säsongen med lite blandat så ni själva känner vad ni gillar.
    Tjena
    Det var ett tag sen jag skrev. Jo jag tänker väl lite i samma banor typ att stå nu i maj sen ut och köra lite sen stå på hösten och vem vet kanske vintern också..

Alltså grejen för oss i år är att det blir mycket arbete vi är egna företagare så det blir mycke jobb lite semester och mycke fre lör sön camping..

Jag har lite svårt att bestämma hru vi ska göra, det finns ju fördelar med allt. Alltså det kan vara skönt att stå på samma ställe samtidigt som det är kul med lite förnyelse.. Vad jag lurar på är om det är svårt med bra platser när sommarsäsongen kommit igång ordentligt och då menar jag alltså om man drar iväg på olika platser över helgerna.. Därav funderingarna på att stå fast på ett ställe och därifrån dra iväg när man vill åka. Nackdelen är ju lite dubbla kostnader köpa säsong och sen köra iväg för att campa på annan plats..

Jag blir inte helt klok på mig själv, ingen annan heller tror jag, jaja vi får se.

Vi köpte iaf en Kabe Safir av -99 års modell en skit fin boggivagn som var i toppskick. Vi har klätt om dynor, sytt nya gardiner lagt in mattor ja den ser nu ut som dom nya kabevagnarna, nästan.. Nä men den blev jättefin.
  • libero
    Wilowa skrev 2010-04-17 19:40:05 följande:
    Det är ju överkomligt! Behövde han ta några lektioner på körskola eller räckte det med privata lektioner? Min man är ju lastbilschaufför, så jag tror att han kan lära mig det jag behöver kunna.
    Tolta!
    Maken gick en kurs och det ingick 2 lektioner i den. Men han körde bara en av dem.
    Själva körningen var inget problem för honom utan det var teorin som han var lite orolig för men det gick bra. En väninna till mig gick med min make + en annan kompis och båda de 2 kuggade körningen och den ena av dem även teorin. Så för dem så blev det lite dyrare.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !