Chris skrev 2010-04-06 07:19:42 följande:
Stiffler:Vi har blandat lite. ett år drog vi runt hela säsongen. Ifjol stod vi eftersäsong. I år skall vi stå försäsong och sen dra runt på semestern.Det som är en stor fördel med att stå säsong är ju att du kan utnyttja hela helgen. Åker man runt och skall hem på söndag så blir det ju att man börja packa ihop och ställa sig hemåt redan innan lunch på söndag. Står man säsong kan man ju vara i vagnnen ända till söndagkväll och sen bara hoppa i bilen opch åka hem.Men vi gillar bäst att kombinera, vi vill också se oss runt i landet. t.ex. i år skall vi stå försäsong + midsommar på Hansa Gårdens camping. Sen är vi borta i 4 veckor på semestern då vi besöker mina föräldrar i Finland och sen campar oss genom Sverige ner till Öland. Sen får vi se om vi står eftersäsong någonstans också. Till vintern har vi siktat på att stå säsong uppe i Säfsen.Ett tips kan ju vara att testa första säsongen med lite blandat så ni själva känner vad ni gillar.
Tjena
Det var ett tag sen jag skrev. Jo jag tänker väl lite i samma banor typ att stå nu i maj sen ut och köra lite sen stå på hösten och vem vet kanske vintern också..
Alltså grejen för oss i år är att det blir mycket arbete vi är egna företagare så det blir mycke jobb lite semester och mycke fre lör sön camping..
Jag har lite svårt att bestämma hru vi ska göra, det finns ju fördelar med allt. Alltså det kan vara skönt att stå på samma ställe samtidigt som det är kul med lite förnyelse.. Vad jag lurar på är om det är svårt med bra platser när sommarsäsongen kommit igång ordentligt och då menar jag alltså om man drar iväg på olika platser över helgerna.. Därav funderingarna på att stå fast på ett ställe och därifrån dra iväg när man vill åka. Nackdelen är ju lite dubbla kostnader köpa säsong och sen köra iväg för att campa på annan plats..
Jag blir inte helt klok på mig själv, ingen annan heller tror jag, jaja vi får se.
Vi köpte iaf en Kabe Safir av -99 års modell en skit fin boggivagn som var i toppskick. Vi har klätt om dynor, sytt nya gardiner lagt in mattor ja den ser nu ut som dom nya kabevagnarna, nästan.. Nä men den blev jättefin.