• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Wilowa
    SeTa skrev 2010-04-13 21:08:37 följande:
    Jag börjar känna mig ganska förvirrad här inne...det är husvagnar och campingplaner både högt och lågt. Är det någon mer än jag som tycker det skulle vara bra med en husvagn/bil- och planer2010-tråd?typ....Nicknamehusvagn:dragbil:pla ner 2010: Bra idè! Vi har ganska många gamla trådar och nu är de ju vid liv igen. Men om det finns någon sådan vet jag faktiskt inte? Vi hade premiär i husbilen i helgen. Allt gick jättebra, men jag fick en otrevlig överaskning. Bilen har varit hus för en mus över vintern! Så hela bilen är "spritad" (klorinad, egentligen) och jag hoppas att musen flyttade ut i rena förskräckelsen när vi drog igång bilen!
    Jag tror det finns en liknande, men min erfarenhet att att försöka få igång gamla trådar är inte positiv.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-13 20:56:34 följande:
    Ja ha, de var så bra denna dagen blev *not* skulel få besked om vagn, fick itne tag på anvarig. Skulle sälja min vagn elelr iallafall ha säljsamtal, ringde precis när han skulle in på möte, skulle ringa upp.gjorde ej... sen körde jag f-n i mig o KROCKADE med mig o barnen i bilen så ja nu har vi ingen dragbil till vår husvagn...... f-n vilken dag.... o ska de fortsätta o jävlas så skall väl maken få negativt besked om sin röntgen av örat han gjorde idag.... f-n de e den 13 idag men itne fredag 13
    Skit i bilen, det finns fler! Den viktiga frågan är hur det gick med dig och barnen? Fy, krockar är läskiga och jag lever i en ständig oro att det ska hända min man något...inte så att jag är jätteorolig, men någostans i bakhuvudet finns det ju när man är gift med en lastbilschaffis.
  • Chris

Nu har Mia fått OK på att hon fick semester samtidigt som mig så nu kör vi på med planerna för sommarens husvagnstripp. Vi bokar upp vissa campingar där det tycks vara populärt. T.ex. på Byske havsbad så fanns bara en stor plats kvar för den tid då vi skall vara där. Så det blev att boka den

Så nu ser det ut att bli följande campingar vi besöker
    Vi börjar med båtresa över till Finland där vi kommer att "campa" vid mina föräldrars sommarstuga.
    Frevisören utanför Kalix
    Byske Havsbad
    Snibben vid Höga Kusten bron
    Moheds Camping utanför Söderhamn
    First Camp Kolmården
    Sen avslutar vi med 1 vecka på Öland och Saxnäs camping

• Chris

Tumult:  Vågar ni ha en sån stor tv i förtältet? Eller tar ni in den då ni inte är där?

• libero
    Chris skrev 2010-04-14 09:45:29 följande:
    Nu har Mia fått OK på att hon fick semester samtidigt som mig så nu kör vi på med planerna för sommarens husvagnstripp. Vi bokar upp vissa campingar där det tycks vara populärt. T.ex. på Byske havsbad så fanns bara en stor plats kvar för den tid då vi skall vara där. Så det blev att boka den Så nu ser det ut att bli följande campingar vi besökerVi börjar med båtresa över till Finland där vi kommer att "campa" vid mina föräldrars sommarstuga.Frevisören utanför KalixByske HavsbadSnibben vid Höga Kusten bronMoheds Camping utanför SöderhamnFirst Camp KolmårdenSen avslutar vi med 1 vecka på Öland och Saxnäs camping
    Låter härligt.
  • Chris
    libero: Ja vi gjorde en liknande resa för 2år sen men nu väljer vi andra campingar. Vi tycker det är härligt att åka genom landet så och se olika ställen. Resan kommer att ta 4 veckor så det är hela semestern
  • libero
    Chris skrev 2010-04-14 10:16:08 följande:
    libero: Ja vi gjorde en liknande resa för 2år sen men nu väljer vi andra campingar. Vi tycker det är härligt att åka genom landet så och se olika ställen. Resan kommer att ta 4 veckor så det är hela semestern
    Själva så sätter vi upp vagnen på Böda i maj och sedan står den där hela sommaren. Tycker det är smidigast med barnen. Sedan får vi campa runt när barnen är stora om vi känner för det då.
  • tumult
    Chris-vi tar naturligtvis in den när vi inte är där=)
    vi har en tjock 28 tums tv förra året men tycker den tar sådan plats och den lät vi står där! har inte hört på dom 6 år jag har varit där att någon har haft eller blivit av med något i sina förtält faktiskt så det känns skönt=)
    nu är jag pigg idag så nu blir det musik kaffe och ut och städa husvagnen kan inte hllla mej mera=)
  • Chris
    Libero:  Ja vi har blandat lite mellan att åka runt och stå för/eftersäsong...men vi har också pratat om att stå helsäsong...kanske får testa på det nästa sommar.

Tumult:  Känns ju tryggt att det inte är ett problem med stölder som det är vissa campingar.
  • MiaB72
    tumult: Nej jag jobbar inte helger, har ett lyxigt jobb måndag - fredag dagtid men nästa vecka ska jag iväg på kurs och sover borta, blir så kort tid kvar att fixa iordning och handla och sånt så därför tog vi helgen efter som starthelg istället

jmmm: Ajajaj, men hur gick det med er??
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !