• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • medlem2
    rosaid skrev 2010-04-10 19:14:09 följande:
    nu är allt lastat...imorrn kör vi vagnen till lidköping
    Ååå spännande, kör lugnt!

Hojtar om vi tar en helg där, för ni ligger försäsongen va?
  • medlem2
    Wilowa skrev 2010-04-10 17:08:36 följande:
    Det blev en Hobby 560 Kmfe De Luxe -08. Fast det var lite sorgligt att köra bort vår gamla vagn idag, sonen fällde till och med en liten tår.
    Finfin!! Stort grattis till vagnen!
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-04-10 19:14:09 följande:
    nu är allt lastat...imorrn kör vi vagnen till lidköping
    Härligt! Hälsa Lidköping från mig. Vi var där några dagar i somras och tyckte det var en trevlig camping.

Jag vill gärna ställa vår vagn på vår camping en månad från det att skolan slutar. Jag kommer troligtvis vara arbetslös hela sommaren och då vore det skönt att kunna bo i vagnen istället för här hemma bland alla barnens kompisar. Fast vi får se hur det blir...här ändrar vi planerna snabbare än vi blinkar.
  • jmmm

Tolta: va de alde värme i vagnen? hör ju inte till vanligheterna i en hobby, så var nöjd  grattis föresten undra just vem av kollegorna/konkurenterna som fixat detta till er man tärffade ju ett helt gäng hobby säljare på elmia o en del även på kabeskolan. e ju en hel del kabe säljare som även har hobby
    Räknar på en sån fast med truma till en kund

Rosaid & medlem2: underbart!!

sån halkskydd finns hos husvagnsfirmor oxå eller så kan de iallafall ta hem till er finns i kama katalogen, kamafritid.se 

Angående tråden behöver man inte starta om dessa gamla heller, jag tolkade de som att om man startar en tråd from nu så lever den för altid,men inte de som fanns tidigare, hur har ni uppfattat de?

Underbart så här års, en efetr en är ni som köper nya vagnar..... vill oxå..... men e glad för att andra handlar oxå var inne på jobb  idag på min lediga helg o skrev kontrakt snäll kund som ringde o förvarnade

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-10 20:50:45 följande:
    Tolta: va de alde värme i vagnen? hör ju inte till vanligheterna i en hobby, så var nöjd  grattis föresten undra just vem av kollegorna/konkurenterna som fixat detta till er man tärffade ju ett helt gäng hobby säljare på elmia o en del även på kabeskolan. e ju en hel del kabe säljare som även har hobby Räknar på en sån fast med truma till en kund Rosaid & medlem2: underbart!! sån halkskydd finns hos husvagnsfirmor oxå eller så kan de iallafall ta hem till er finns i kama katalogen, kamafritid.se  Angående tråden behöver man inte starta om dessa gamla heller, jag tolkade de som att om man startar en tråd from nu så lever den för altid,men inte de som fanns tidigare, hur har ni uppfattat de? Underbart så här års, en efetr en är ni som köper nya vagnar..... vill oxå..... men e glad för att andra handlar oxå var inne på jobb  idag på min lediga helg o skrev kontrakt snäll kund som ringde o förvarnade
    Ja det var alde i den, annars hade vi inte köpt den. Jag längtar verkligen tills vi får hämta vagnen om två veckor.

Vad det gäller tråden så ska vi kanska starta en ny ändå, för vi kan ju inte gå och längta efter våren i all evighet. Sedan har de öppnat upp alla trådar...en som blev stängd för mig ena dagen öppnades andra dagen.

Angående halkskydden...är det någon som testat med de som de har på IKEA...alltså sådan där plast som man lägger i lådorna. För den som finns i Kama är väl mer som sådant där halkskydd som man lägger under mattorna?
  • rosaid
    Wilowa skrev 2010-04-10 22:08:21 följande:
    Ja det var alde i den, annars hade vi inte köpt den. Jag längtar verkligen tills vi får hämta vagnen om två veckor. Vad det gäller tråden så ska vi kanska starta en ny ändå, för vi kan ju inte gå och längta efter våren i all evighet. Sedan har de öppnat upp alla trådar...en som blev stängd för mig ena dagen öppnades andra dagen. Angående halkskydden...är det någon som testat med de som de har på IKEA...alltså sådan där plast som man lägger i lådorna. För den som finns i Kama är väl mer som sådant där halkskydd som man lägger under mattorna?
    tror dom är lika...köpte på ikea förra gången...
  • Wilowa
    rosaid skrev 2010-04-11 08:35:22 följande:
    tror dom är lika...köpte på ikea förra gången...
    Då får det bli en tur till IKEA någon dag. Tackar Herr Kamprad ännu en gång för att han lät bygga ett varuhus i Karlstad. Tills för snart tre år sedan fick vi åka till Örebro eller passa på när man hade vägarns för bi något annat IKEA-varuhus.

Tack för alla gratulationer förresten. {#lang_emotions_sunny} Vi hoppas och tror att denna vagnen ska vara med oss i många år och på många äventyr. Vi känner oss lite lurade på den förra vagnen faktiskt. Försäljaren sa att vi kunde vintercampa i den (kortare perioder)om vi stödde på ordentligt med gasol och det hade säkert fungerat. Fast då hade vi fått bädda ner sittgruppen i mitten, för i vår ände hade det inte gått att få upp värmen tillräckligt utan att koka barnen. Nu när vi var i Sälen över påsken, så hade vi sex minus på nätterna och i fönstret fram hade vi då 13 grader! Till och med min man frös och det vill inte säga lite det. Tur att vi hade lite fällar att lägga i fönstret samt en elfilt. Första natten sov jag i sonens säng eftersom han hade mardrömmar och inte ville sova själv, där var det jättevarmt (precis bredvid pannan). Dessutom så ställde pannans placering till med lite bekymmer om vi glömt att förköra den, eftersom den då blåste ut en massa smutsig och torr luft rakt på våra små astmatiker.
  • SeTa

Alla gamla trådar är öppnad igen också! Så vi kan byta tråd efter säsong!

jmmm skrev 2010-04-10 20:50:45 följande:
    Tolta: va de alde värme i vagnen? hör ju inte till vanligheterna i en hobby, så var nöjd  grattis föresten undra just vem av kollegorna/konkurenterna som fixat detta till er man tärffade ju ett helt gäng hobby säljare på elmia o en del även på kabeskolan. e ju en hel del kabe säljare som även har hobby Räknar på en sån fast med truma till en kund Rosaid & medlem2: underbart!!sån halkskydd finns hos husvagnsfirmor oxå eller så kan de iallafall ta hem till er finns i kama katalogen, kamafritid.se Angående tråden behöver man inte starta om dessa gamla heller, jag tolkade de som att om man startar en tråd from nu så lever den för altid,men inte de som fanns tidigare, hur har ni uppfattat de?Underbart så här års, en efetr en är ni som köper nya vagnar..... vill oxå..... men e glad för att andra handlar oxå var inne på jobb  idag på min lediga helg o skrev kontrakt snäll kund som ringde o förvarnade
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !