• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Stiffler

Tänkte tillägga att alternativet var att göra weekend körningar typ inom 20 mils radie. Vi bor i Stockholm.

• rosaid

nu är vi hemma...husvagnen tömd,städad.grejjerna som ska med ilastade så imorrn lämnar vi den....vi har vart jättenöjda med den..men nu blir det ju ny i veckan

• jmmm

Rosaid: Härligt! e min kommentar.....
    Städad, ja du de e inte alla som e så flitiga vill jag lova.... fick städa en 6 rå gammal vagn för nån vecka sen. Jag började fundera på om de var människor eller nåt annat som bott i den...... chips, godospapper, disktrasor, strumpor, DAMM, grus, kladd, korkar, ja you name it fanns i denna vagn o den var sååååå skavad trist att man inte  erädd om sina saker, de kostar ju trots allt en slant.

Stiffler: välkommen hit! Ja här är ju några säsongare här inne, så jag antar att nån av dem e bättre lämpad än mig till att svara på dina frågor.

Jag o min familj åker emst rund som du säger över helgerna o så givetvis semesterveckorna. i rä typen som itne bokar utan finns ingen elplats ligger vi utan o finna ingen plats alls så finns de ratsplatser Min reflektion är iallafall att jag skulel ite pallat plocka ner förtält, allt man har i tältet o golv osv för att köra nåra veckor os em tillbaka igen. E nog för bekväm för de. Då hade ajg hellre satsat på försäsong som brukar variaera men typ april-midsommar o sen kört under semestern o aknske legat eftersäsong sen Har sålt ett stand by tält till några som ville kunna dra iväg snabbt o lätt men soms tår på säsong. Fördelen m de tältet är ju att de står kvar, man släpper bara slussen mellan hsuvagn & tält o sen kör man (tar bort upp pallningar osv ) Inag tältrivnigar o de kan stå uppe året runt om amn nyttjar vagnen så
    Får man va nyfiken o fråga vad för vagn ni köpt? Själv har vi en adria altea från 08a än så länge....

• tumult

vi började med försäsong för 6 år sedan men när den var slut så betalade vi så vi stod hela säsongen det var mycket smidagre ansåg vi! jag gillar hellre säsong! än att dra runt husvagnen! allt ska upp och ner! nej tack inte för min del!!

• Chris
    Stiffler:
    Vi har blandat lite. ett år drog vi runt hela säsongen. Ifjol stod vi eftersäsong. I år skall vi stå försäsong och sen dra runt på semestern.

Det som är en stor fördel med att stå säsong är ju att du kan utnyttja hela helgen. Åker man runt och skall hem på söndag så blir det ju att man börja packa ihop och ställa sig hemåt redan innan lunch på söndag. Står man säsong kan man ju vara i vagnnen ända till söndagkväll och sen bara hoppa i bilen opch åka hem.

Men vi gillar bäst att kombinera, vi vill också se oss runt i landet. t.ex. i år skall vi stå försäsong + midsommar på Hansa Gårdens camping. Sen är vi borta i 4 veckor på semestern då vi besöker mina föräldrar i Finland och sen campar oss genom Sverige ner till Öland. Sen får vi se om vi står eftersäsong någonstans också. Till vintern har vi siktat på att stå säsong uppe i Säfsen.

Ett tips kan ju vara att testa första säsongen med lite blandat så ni själva känner vad ni gillar.
  • medlem2
    mariagbg skrev 2010-03-31 10:10:18 följande:
    Åh vad roligt! Vi ställde upp vagnen i fredags och tur var väl det för då var det lite tjäle kvar. Efter nattens regn var hela campingen som en sjö. Det är skönt att ha den på plats iaf :)
    Då hoppas jag båten stod där så ni kunde ta er till servicehuset ;)

Vagnen är tvättad både utvändigt & invändigt, snart, snart, snart blir det att lämna henne ifrån oss & få en ny flicka!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-02 10:04:00 följande:
    Tolta: Hur har de gått för er? Hoppas så att ni är på väg, men de bådar ju inte gott när jag ser att du e online nu..... Själv sitter jag med ont i magen, hoppas de  är magsjuka light o inte magsjuka som laddar järnet sen igår.... Resten av familjen e ju på benen för fullt igen. Men ingen camping för vår del...
    Vi kom faktiskt iväg. Fast sonen var inte frisk när vi åkte, men det var en väldigt mysko feber för med Panodil så blev han både feberfri och pigg. Vi proppade i honom Panodil och lät honom åka så mycket som han orkade. Trots sin låga ålder (8 år) så kan han lyssna på sin kropp och säger ifrån om han inte orkar.

Läget på campingen (Joängets fjällgård) kunde inte ha varit bättre, gångavstånd även för barnen (med utrustning) till långliftarna på Hundfjället. Fast standarden kan diskuteras, men med tanke på att marken var såld så var det inte så konstigt. Tills nästa säsong ska det stå stugor där vi stod. Synd tycker jag. Fast vi konstaterade att vår sommarvagn inte lämpar sig för annat än för slutsäsongen, men det visste vi ju egentligen redan. Jag måste erkänna att det suger i bytartarmen nu. Fast vi kan inte byta nu, men vi skulle gärna vilja. Skulle jag däremot få ett fast heltidsjobb så blir läget ett helt annat.
  • ifent

Sitter just nu i villavagnen och tittar ut över havet, nu e det bara solen som saknas

Catta

Mamma till Izabella-93, Felizia-97, Emrik-03, Neo-06, Trinity-07 och bebishunden Milou-08
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !