• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Niillis

Hej :D roligt Puchiko till viktnedgången :D   grattis...

jag kan inte följa med imorgon... måste göra en recension till svenskan {#lang_emotions_yell}

Men snart ska ja kunna följa med jag med {#lang_emotions_cool}

Nästa vecka mån-tors ska jag vara själv hemma igen(var ett år sedan sist) * försöker intala mig själv att de ska gå bra* tyvärr gör de aldrig det utan jag sitter uppe halva nätterna,sover med lampan tänd och låser där uppe {#lang_emotions_cry}

BF 2010-06-21
  • LurvensFrö
    Nilla21 skrev 2010-03-15 21:25:28 följande:
    Hej :D roligt Puchiko till viktnedgången :D   grattis...jag kan inte följa med imorgon... måste göra en recension till svenskan Men snart ska ja kunna följa med jag med Nästa vecka mån-tors ska jag vara själv hemma igen(var ett år sedan sist) * försöker intala mig själv att de ska gå bra* tyvärr gör de aldrig det utan jag sitter uppe halva nätterna,sover med lampan tänd och låser där uppe
    fast denna gången är du ju inte ensam {#lang_emotions_wink}
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Zixi

Jag har lite svårt att acceptera att jag inte orkar lika mycket som tidigare. Från 5 timmars sömn/natt måste jag nu sova 8-9 för att orka med vardagen. Sen orkar jag antingen en dagsaktivitet eller en kvällsaktivitet, men tyvärr måste man ibland göra båda. Heldag på jobbet idag och sen vidare till styrelsemöte, är sååååå slut nu och ska strax sova. Imorgonkväll ska vi på middag med vänner och onsdag kväll är det styrelsemöte igen... Dessutom ska mannens At-ansökningar in nu och min mormor fick en stroke i lördags. Jag vill bara pausa verkligheten och vila en stund.

Hoppas på att det är järnbrist som tar all min ork och inte bara graviditeten, annars kommer jag sova mig igenom hela tredje trimestern. *gäspar*

Den lilla saken i mig roade sig med att sparka på nerver genom halva styrelsemötet, sen började hon hoppa på blåsan istället. Första gången jag tagit toapaus mitt i ett styrelsemöte... Försökte dessutom hålla låg profil för att slippa bli tilldelad en massa extraarbete!

God Natt

Gullan: Tråkigt att du rymmer från oss men jag hoppas att du hittar hit snart igen och att allt då går precis som du vill!

Juli - 2010
  • Niillis

ja du Zix välkommen till min värld man tycker inte tiden räcker till och man är lite irreterad över att man faktiskt behöver 9-10 timmars sömn o inte 6 som innan :S

BF 2010-06-21
  • Tian 10
    Gullan skrev 2010-03-15 20:33:08 följande:
    Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen! Kramisar till er alla!
    Kramar länge! Blir så ledsen för din skull. Hoppas att ni får ett plus väldigt snart och du ansluter igen. Tur att det går mot både varmare och ljusare tider då det är lättare att bli glad fortare. Och du vet, vi finns kvar här när du kommer tillbaka!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • mojutten
    Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen! Kramisar till er alla!
    Jag hoppas att du snart ska känna dig bättre och få nya krafter och framförallt att du snart ska bli gravid. Jag förstår att du kan behöva en paus ifrån allt, ibland är det bäst men som de andra säger så finns vi här om du behöver oss.

Många kramar
  • LurvensFrö
    Kramar om!! {#lang_emotions_flower} 
    Jag hoppas verkligen att det vänder för dig snart! Förstår om du tar en paus.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Vacker Utsikt
    Skickar många kramar! När du känner att du orkar komma tillbaka så finns vi här!

Sailorgirl; vad härligt att läsa ditt positiva inlägg! Din känsla smittar av sig! Själv har jag en förmåga att bara fokusera på det som är jobbigt.. Foglossningen och sammandragningarna som nu bytts ut mot förvärkar.. Så jag behövde läsa lite pepp och vända tankarna! Solen skiner, jag sitter med fönstret öppet och hör fåglarna och på bordet står en underbar bukett med tulpaner! Och bäst av allt, i magen sparkar liten!

Tyvärr kan jag inte följa med ikväll som jag ville.. Mannen jobbar i Köpenhamn och var tvungen att vara kvar till 18, är då inte hemma förrän vid 19.. Hoppas vi kan bestämma en ny fika snart igen!
  • Gullan

Tack alla, ni är underbara {#lang_emotions_heart} Just nu behöver jag nog bara ta en paus från allt och försöka hitta tillbaka till glädjen som det faktiskt är i att skaffa barn. Jag kommer tillbaka, lovar!

• SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-03-15 20:30:54 följande:
    Shit, har nått min första målvikt.. -6hg sen i fredags.. läs min blogg SailorGirl: Tror det är metforminet som börjat hjälpa nu, är ju 3 veckor sedan jag började med dem.. Men givetvis har jag tänkt ännu mer på maten och tar alla chanser till att röra mig
    Helt rätt tänk Puchiko! Snart är du redo för ökande midjemått av RÄTT anledning
    Gullan skrev 2010-03-16 11:13:59 följande:
    Tack alla, ni är underbara  Just nu behöver jag nog bara ta en paus från allt och försöka hitta tillbaka till glädjen som det faktiskt är i att skaffa barn. Jag kommer tillbaka, lovar!
    Du är varmt välkommen då (och om du trots allt vill kika in däremellan också).

---
    Idag har jag inte känt av min graviditet det minsta. Jag mår som innan jag blev gravid och det oroar mig lite. Kan de tysta veckorna göra sig påminda redan i 8+6?
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4