• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Tian 10
    jelica83 skrev 2010-03-12 17:28:59 följande:
    Hej! Jag är ny och vill gärna hänga lite här jag med :)Är gravid i v14 (13+4 idag) och har varit på Granen på inskrivning idag faktiskt. Ska till Köpenhamn i morgon för att göra UL eftersom jag har lite svårt att vänta tills v22 (bortrest v18-21)... :)Ang MVC i Malmö så var det en ren katastrof när jag skulle ringa runt, de privata var jättetrevliga men hade inga tider. Familjens hus var direkt otrevliga och ville absolut inte hjälpa mig med något som helst. Granen fick jag sitta i telefonkö med i tre veckor innan jag kom fram! :/ Suck, men nu är jag i varje fall inskriven!
    Välkommen! Första barnet?
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • jelica83

Spänd av förväntan; Tack! :) Hur långt gången är du?

Tian 10; Tack! :)

Ja, det är första barnet för både mig och sambon... För dig också?

• Ung Blivande Mamma 2010
    Hejsan! {#lang_emotions_laughing}

Hitta denna tråd nu tyckte det var lite skoj att
    hitta folk från " sin stad "batt prata med, jag
    ska berätta lite om mig ..

Jag är en tjej på 19 år snart 20, väntar mitt första barn {#lang_emotions_smile}
    Var går ni hos bm? Kanske någon som går på samma ställe
    som mig, Granen vid värnhem

En annan sak, hade varit kul om ni ville berätta
    i vilken vecka , hur mycket er lilla/lille vägde och hur lång den var osv
    har ni fått stora magar? var det planerat , ja allt .

Skoj med nytt folk.
    Kram M
    Linnea
  • jelica83
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 20:40:26 följande:
    Hejsan! Hitta denna tråd nu tyckte det var lite skoj atthitta folk från " sin stad "batt prata med, jagska berätta lite om mig ..Jag är en tjej på 19 år snart 20, väntar mitt första barn Var går ni hos bm? Kanske någon som går på samma ställesom mig, Granen vid värnhem En annan sak, hade varit kul om ni ville berätta i vilken vecka , hur mycket er lilla/lille vägde och hur lång den var osvhar ni fått stora magar? var det planerat , ja allt .Skoj med nytt folk. Kram M
    Hej! Jag är också ny i tråden, men jag säger välkommen ändå :)

Jag går på Granen, var på inskrivning idag. Är i v14 (13+4) och ska på privat ultraljud i morgon i Köpenhamn. Ganska stor mage redan nu, man ser tydligt att jag är gravid och ja det var "oplanerat planerat" kan man säga :) Vi valde medvetet bort preventivmedel men hade noll koll på ÄL och BIM och sånt.
    jelica83 skrev 2010-03-12 21:14:16 följande:
    Hej! Jag är också ny i tråden, men jag säger välkommen ändå :)Jag går på Granen, var på inskrivning idag. Är i v14 (13+4) och ska på privat ultraljud i morgon i Köpenhamn. Ganska stor mage redan nu, man ser tydligt att jag är gravid och ja det var "oplanerat planerat" kan man säga :) Vi valde medvetet bort preventivmedel men hade noll koll på ÄL och BIM och sånt.
    Hej, då får jag väl säga Välkommen till dig med :) hehe!
    Jasså, ja det måste jag säga du har verkligen en mage , men det är ju
    bara skoj, eller? Jasså, varför har du valt köpenhamn om man får fråga?
    Hehe, ja men det är som oss då, jag är lite osäker på hur långt gången jag
    är för det beroer på vem jag ska lyssna på , min Bm och dom som gjorde första
    tidigare VUL säger en sak, medans dom på RUL i vecka 18 säger annat, så antingen
    i vecka 29 + eller i vecka 35+ , så en hel del skillnad endå, men hon kommer när
    hon kommer :) har varit på 2 privat UL på Emmakliniken i Malmö, super nöjd med resultatet från första, för då såg man helt perfekt, var i 3D, det andra Ul var även
    3d men vart mindre nöjd för det blev dåliga bilder, dels för hon ligger med rumpan
    neråt, och dels för att hon var mycket större, så det blev bara bild på ansiktet, en
    fot eller hand hit och dit osv :) men att se sin lilla är underbart,

Granen, jasså? vem har du som bm ?
    hur gick det vad gjorde du där? roligt att se,
    på min inskrivning så vägde vi mig, lyssna på hjärtljuden,
    pratade, tog blodprov, kissprov och jag fick lite broshyrer ( stavningsfel )
    min bm heter Jeannete, helt underbar jag älskar henne :)
    hur gammal är du då? & din kille? :)

Kram på dig :)
  • Niillis

jaaaaa så många nya människor va glad ja blir (gillar er gamla också)

ung blivande mamma jag är i vecka 25+3 så graviditetsvecka 26 :D sååååååå skönt det är bara 15 veckor kvar weiii
    jag har lite bilder inne på min sida.... går på limhamns mvc väntar antagligen en pojke... jag vill ha *penis bilder* usch va snuskigt de lät... men jag vill då jag inte fått de ens på könsul hann bara se de snabbt han vill ju inte visa upp sig... så därför tror jag inte riktigt på de förrän jag har de svart på vitt...  hoppas de visar sig bättre på nästa ultraljud....(envisa pojke) han skulle fått heta grodan boll då han rullar ihopa sig på vartenda ultraljud...

Jag gjorde inte kub test 1 de var jättedyrt på emmas tyckte jag och sen är jag 23 vi får se visar de sig att han har down syndrome kommer jag älska honom lika mycket för det...

nu ska ni få höra gravid och känslig som man är...  Jag är ju rhd negativ det är ju inte vanligt men ändå ganska nå struntsamma så jag tänkte, för mamma sa att hon var rhd positiv så jag tog det som en självklarhet att jag fått pappas gen... tills han kollade sin id bricka... rh positiv... innan jag funderade vidare ( ska ju kunna sånt har ju läst de för mindre än ett år) nå i mitt huvud gick de runt jaha e inte han min pappa då osv osv... jag ringde t.om. mamma o frågade (skäms) hon blev ganska besviken på mig)  nå man kan ju få rh negativt barn fastän föräldrarna är positiva men de måste bägge ha genen men har dock fått positivt för det är dominant ju... vilken soppa... jag ringde självklart upp mamma och bad om ursäkt... lilla mamsen...
    hur gjorde man förr när man inte kunde detta det är precis som två brunögda kan få en blåögt barn de måste ju trott att tjejen varit otrogen eller något.... tack gode gud för framtiden hehe..

BF 2010-06-21

Nilla21:

Hejsan & Tack, jasså ja jag kommer ihåg , det var underbart,
    tiden rusar iväg, nästan för fort kan man tycka! :) jasså,
    aw så sött, ja men dom kan vara lite knipiga med det, vi fick
    veta i vecka 16 att vi väntade en liten tös :) hon knep också ihop
    rejält men efter många försök så fick dom se det :) och även vi,
    tror ieförsej inte jag hade sett skillnad själv, tycker det ser likadant
    ut nästan, haha!

Det här med down syndrom, varför tror du det?
    Förstod inte det riktigt, hur gammal är du? :)
    första barnet antar jag? planerat eller ? :)

Har du inte några vikt och längd på han ? :)
    kul att se om det är lika.
    Kram

• Niillis
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 21:38:26 följande:
    Nilla21:Hejsan & Tack, jasså ja jag kommer ihåg , det var underbart,tiden rusar iväg, nästan för fort kan man tycka! :) jasså,aw så sött, ja men dom kan vara lite knipiga med det, vi fickveta i vecka 16 att vi väntade en liten tös :) hon knep också ihoprejält men efter många försök så fick dom se det :) och även vi,tror ieförsej inte jag hade sett skillnad själv, tycker det ser likadantut nästan, haha! Det här med down syndrom, varför tror du det?Förstod inte det riktigt, hur gammal är du? :)första barnet antar jag? planerat eller ? :)Har du inte några vikt och längd på han ? :)kul att se om det är lika.Kram
    Nej tänkte bara för alla pratade om kub testen hhehe jag tror inte han har de alla värden så bra ut och huvudet också på ultraljudet :D
    Jag väntar vårt första barn japp :D mycket planerat eller vi får väl säga så att vi tänkte på de i 1 år sen slutade jag med p pillerna i maj också blev de inget juni,juli,aug,sept sen fick vi de jobbigt i vårt förhållande mycket pga planeringen det var en jobbig tid då vi planerat så länge också kommer de helt oplanerat att sambons lillasyster vart gravid... vi var självklart jätteglada men de var lite av ett slag under bältet kändes det som... sen när vi tänkte ja men vi väntar några månader istället så hade det tydligen tagit sig och vi plussade på min födelsedag i oktober :D
    när jag var i vecka 18+1 uppskattade de bebisen att vara 199gram längden vet ja inte stod de på pappret?  just de jag är en 86a så 23 än så länge, men sa ja inte de innan *kliar i huvudet* {#lang_emotions_cool}
    BF 2010-06-21
    Nilla21 skrev 2010-03-12 21:46:02 följande:
    Nej tänkte bara för alla pratade om kub testen hhehe jag tror inte han har de alla värden så bra ut och huvudet också på ultraljudet :DJag väntar vårt första barn japp :D mycket planerat eller vi får väl säga så att vi tänkte på de i 1 år sen slutade jag med p pillerna i maj också blev de inget juni,juli,aug,sept sen fick vi de jobbigt i vårt förhållande mycket pga planeringen det var en jobbig tid då vi planerat så länge också kommer de helt oplanerat att sambons lillasyster vart gravid... vi var självklart jätteglada men de var lite av ett slag under bältet kändes det som... sen när vi tänkte ja men vi väntar några månader istället så hade det tydligen tagit sig och vi plussade på min födelsedag i oktober :D när jag var i vecka 18+1 uppskattade de bebisen att vara 199gram längden vet ja inte stod de på pappret?  just de jag är en 86a så 23 än så länge, men sa ja inte de innan *kliar i huvudet*
    Jaha, okej! det har jag missat!
    Jaha, ja men det är oftast så, tänker man inte på det så lyckas man,
    har en tjej kompis som har försökt i 3 år, inget alls! vi körde bara på
    utan att tänka på det och vips på första bim så fick jag + :) så kan nog
    funka som dom flesta säger att ej tänka på det! men det är inte direkt lätt
    om man så gärna vill ha ett +, Okej, ja det tror jag , gör det på våra iaf :)
    Ok, jo det kanske du gjorde, jag börjar bli trött! sen har ja haft sammandragningar
    krafita hela dagen idag och igår, så är lite off :(
  • LurvensFrö
    mrsSoffi skrev 2010-03-12 16:46:42 följande:
    När blir det inskrivning då? Och vart ska du gå? Jag måste börja fundera på vart jag ska gå på mödravård...sist gick jag till Granen på Värnhemstorget.
    jag ska gå i limhamn. Har inskrivning nästa fredag. Kl 8 på morgonen. Tidigt för mig. men det ska jag nog klara. Jag har en underbar bm så vill inte byta bm. Få se hur jag känner efter jag fått första barnet om jag bytar bm central eller om jag stannar. Det störiga är att dem inte gör tidigt ul, men jag menar man kan ju ändå åka till kk om man nu skulle misstänka nått. Har ju inte provat ha min bm när jag är gravid då det är första gången en som preventivrådgivare och siralinsättare så var hon jätte trevlig. Tände ljus och sånt i rummet.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4