• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Subklavia
    Gullan skrev 2010-03-14 12:09:54 följande:
    Fin mage Surikaten
    Tack så mycket!
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • LurvensFrö
    Subklavia skrev 2010-03-14 11:59:11 följande:
    I morse kände sambon sparkar för första gången, så mysigt!Har lagt ut nya magbilder om det är någon som vill se
    då måste jag in och titta mysigt
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • jelica83
    Puchiko skrev 2010-03-13 22:19:51 följande:
    Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!!för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..
    Oj vad duktig du är! Bra jobbat! :)
  • heavensangel

Surikaten: Jättefin mage!

Har knappt hunnit läsa igenom alla inlägg som skrivits sen i torsdags. Jag har varit bortrest. Dvs myst med min systerson på 3 veckor. Jag är kär!

Till er nya: Jag är en tjej på 27 år (28 till hösten) som bor i Hindby med min sambo som är 35. Vi höll på i 1,5 år innan vi äntligen plussade den 1 november. Vi är beräknade till den 10 juli. Idag gick jag in i 23+0 :).  Min syster har precis fått en liten pojke. Vilket är jättemysigt! :)

• Gosemysan

Bra jobbat Puchiko!

Fina bilder Surikaten, vad fint magen växer.

• SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-03-13 22:19:51 följande:
    Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!! för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..
    Shit! Bra jobbat! Märker du att medicinen tar, eller är det mer träning och bra mat som gör det? Eller kombon? Håller med Tian om att du visst har spännande nyheter
  • Gullan

Stämmer in med er andra, bra jobbat Puchiko! Jag tycker det lysande nyheter {#lang_emotions_laughing} Så härligt att det går framåt för dig!

• Oldie

Ja 12 cm är inte dåligt må jag säga :) grymt duktigt!

Surikaten, jättefina bilder! :) Jag blir så otroligt bebissjuk när jag ser fina stora magar {#lang_emotions_laughing} 

• emelillen

Var på UL idag och fick se lilla bebisen igen! Vikten låg på 2144g och födelsevikten är beräknad till ca 3.5 kg :) Växer som h*n ska! Blev nästan inga bilder... blev på öronen och en på foten. H*n låg med ansiktet mot min rygg, gömde händerna och med benen i kors framför rumpan. Lilla lillefot, hihi.
    Skönt att se och höra att h*n växer som h*n ska i alla fall! Nu är det inte lång tid kvar tills vi ses... 51 dagar till BF.

• SailorGirl

God förmiddag!

Får man skryta lite? Jag mår oförskämt bra för att vara gravid. Det mesta av tröttheten har lagt sig (fast jag sover ju längre på nätterna också...), magen känns inte överfylld konstant och jag har fått rätt på hur jag ska äta (och när) för att inte få hungerillamående. Jag har inte mått illa alls annars under alla mina åtta veckor och fem dagar som gravid och har sluppit kräkas (vilket på snudd har gjort mig religiös, men close shoots no rabbit). Dessutom är det en vecka till daterings-VUL idag och SOL{#lang_emotions_sunny}!

Har sett vintergäck och krokusar som börjat bryta igenom myllan, men inte en enda snödroppe. Jag tror jag får ge mig ut och spana idag. Vad har ni andra sett för vårtecken?

Promenix/Fika på tisdag kl 17:

Sailorgirl
    Tian10
    Nilla21?
    Surikaten
    Puchiko?

Ska vi ses vid Skånetrafiken på Gustav? Lät som om det funkade bra sist.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4