• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • mrsSoffi

Vi håller på att fixa till vårat sovrum just nu, så jag har stått och spacklat väggar halva dagen. Blev helt slut nu, så var tvungen att sätta mig en stund vid datorn..

• SailorGirl

Jäklar så speedat gravid tråden blev med ens! Vi får inte glömma våra pausare och BIM:are i all gravidyra!

...men om jag själv får berätta...

Jag är 32, väntar första barnet och är i vecka 9. BF 20/10. Fick kika på Semlan i vecka 8 pga blödningar och fick se ett pickande hjärta. Om 9 dagar blir det daterings-VUL inför KUB. Inskrivning kunde jag inte få förrän i vecka 16, men det är OK så länge vi får veta att vi väntar en frisk parvel först.

Igår blev min man och jag avslöjade av ett par kompisar. Det var inte meningen...Samtidigt känns det skönt att ha "kommit ut" även om vi avkrävde dem total tystnad tills vi kollat så allt stod rätt till. Iom att jag bär på anlag för ett par otrevliga - men hanterbara - sjukdomar, så känns det inte rättvist för barnet om vi skulle strunta i risken att det fick flera livslånga handikapp. (Vilka sjukdomarna jag bär anlag för är vill jag inte gå in på).

• Ung Blivande Mamma 2010

mrssoffi: Jasså, nej men då är det så att dom bara gör det ifall det är något
    dom vill titta på extra noga :) så då är allt fint fint ju, bara bra :)

• Vacker Utsikt

Här har det hänt mycket sen jag kikade in sist! Vad kul med fler nya! Välkomna!

En liten presentation av mig oxå..

Jag är 31 och väntar andra barnet i början av maj. Har en liten Elias som blir tre i slutet av april. Bor precis vid Kronprinsen. Är i v 32 nu, var har tiden tagit vägen!?! Börjar nästan få lite panik över att det går så fort samtidigt som jag verkligen vill få ut bebben! Har haft masssssa sammandragningar sen v 20 nånting och nu har foglossningen kommit som ett brev på posten oxå.. Så nu börjar det bli tungt, särskilt när man har en liten sen innan att jaga efter! Kommer att bli förlöst med planerat kejsarsnitt pga förlossningsrädsla och tidigare komplicerad förlossning. Vi har valt att inte ta reda på könet den här gången så det är olidligt spännande och alla i vår omgivning har sina egna teorier!

Såg att några av er diskuterade platsbristen överallt i Malmö.. Hos BM och på dagis.. Ett tips är att sätta upp bebben på dagiskö direkt när den föds och den har fått ett personnummer.. Annars kan det vara svårt att få plats.. Inte det första man tänker på direkt när man kommer hem från BB..

Hoppas kunna vara med på fikan på tisdag, ska försöka få mannen att sluta lite tidigare. Men kan nog inte förrän vid 18, kan ju möta upp er andra.

Nu blir det Mello snart!

Ha en fortsatt fin helg!

• jelica83

Hej igen! Idag fick jag alltså se Lilla Prick som arbetsnamnet är. Nacksplaten är perfekt, 2 armar, 2 ben, ett tickande hjärta och hela babyn är nu 8,5 cm lång! ;)
    Helt helt underbart, sitter och tittar på DVD:n som vi fick med oss hem precis nu faktiskt.

En rolig sak är att vi gjorde ett privat VUL i v4 för att bekräfta graviditeten genom en vän på ett danskt sjukhus. Det enda man kan se på bilden är en liten, liten prick (därav arbetsnamnet) som var 4 mm stor. Fick BF 11/9 av överläkaren där på kliniken, och idag i v14 bekräftades det exakta datumet - imponerande! :)

• Headrush

Välkomna alla nya!

Jag är snart 26, mannen blir 30 och vi har precis fått vårt andra barn (först ut i tråden i vecka 35+1 ) Har en dotter på 3 år.
    Bor i Trelleborg, men hänger här med dessa goa tjejer ändå Och det är ju ganska nära ändå

• Puchiko

Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!!

för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..

• Puchiko

Jag kan ev. följa med på tisdag, ska till ullared på förmiddagen och vet inte när vi är hemma.. men framåt kvällen borde funka..

Sailorgirl
    Tian10
    Nilla21?
    Surikaten
    Puchiko?

• mrsSoffi
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-13 18:59:58 följande:
    mrssoffi: Jasså, nej men då är det så att dom bara gör det ifall det är någotdom vill titta på extra noga :) så då är allt fint fint ju, bara bra :)
    Japp, allt var finfint den gången
  • LurvensFrö
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 23:33:23 följande:
    Lurvensfrö: Tackar :) ja det är lite svårt att förstå, man kan inte riktigtförstå att det är ett levande liv inuti en, lite läskigt! Nu buffar hon som attans,och jag har så ont i ryggen , svanken, samandragningar till max, hon är ennatt dam, alltid vaken på kvällen och natten , hoppas vi får vänt det sen närhon tittar ut :) hehe , funderat på namn eller?
    Ja just nu är vi inne på Isak om det blir en pojke, men helt plötslig har vi bara varit inne på att det är en pojke, haha bara för det blir det en flicka, men då vill jag Alina, får se om jag får sambon på det spåret med.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4