• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • LurvensFrö
    mrsSoffi skrev 2010-03-12 13:52:33 följande:
    Man kan beställa tid hos...hm...var det familjerätten tro...(ligger vid kronprinsen iaf)för faderskapsbestämning innan barnet är fött. Det gjorde vi, men det går ju lika bra att göra det efteråt.Har det inte blivit ifyllt i din BM journal att han är pappan...?
    och sen att det står i journalen får väl inte försaäkringskassan reda på trodde jag.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • mojutten

Hej

Jag får se hur jag gör med fikat, jag tycker väldigt mycket om er allihopa och vill verkligen lära känna er men just nu är jag rädd för att jag inte klarar av allt prat om graviditeter och barn. Jag tror att jag måste försöka fokusera lite på annat ett tag.
    I helgen funderar jag på att dra i hop en fest, ta mig upp ur soffan, ur myskläder och klä upp mig, dricka vin och ha roligt. Sen på söndag tror jag minsann att jag ska på Kent...

Nog med eländet, livet går vidare....

Om jag ändrar mig angående fikat så hör jag av mig.

• Oldie
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 11:14:36 följande:
    oj vart kan man köpa det?
    Clas ohlsson har :) biltema också
    Men som Zix säger, rumpan vänjer sig, första 1,5 veckan tyckte jag var jobbig men nu känner jag inget :)
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-03-12 15:03:57 följande:
    Hej Jag får se hur jag gör med fikat, jag tycker väldigt mycket om er allihopa och vill verkligen lära känna er men just nu är jag rädd för att jag inte klarar av allt prat om graviditeter och barn. Jag tror att jag måste försöka fokusera lite på annat ett tag. I helgen funderar jag på att dra i hop en fest, ta mig upp ur soffan, ur myskläder och klä upp mig, dricka vin och ha roligt. Sen på söndag tror jag minsann att jag ska på Kent... Nog med eländet, livet går vidare.... Om jag ändrar mig angående fikat så hör jag av mig.
    Förstår till 100%. Sen kommer vi finnas kvar ett tag till så det är ju ingen brådska.

Låter som en bra plan till en bra helg. Ha skoj, bli lite på lyran, dansa, sjung och skratta.
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 15:18:27 följande:
    Är det fika eller promenad?
    Fika, eller promenad eller både ock. Får se vädret och vilken tid först.

Vilken tid?
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • LurvensFrö
    Oldie skrev 2010-03-12 15:27:47 följande:
    Clas ohlsson har :) biltema ocksåMen som Zix säger, rumpan vänjer sig, första 1,5 veckan tyckte jag var jobbig men nu känner jag inget :)
    fast jag tror kanske jag vänjer mig bättre med en "muff" under gumpen haha. Det kändes så ont att jag trodde hela min röv skulle dela sig på vägen hem. Får mina rump ben lite mjukt blir det nog lättare. Så fort min kollega handlat ska jag börja cykla igen. Var lite nära på att fylla på mitt månadskort.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • SailorGirl
    mojutten skrev 2010-03-12 15:03:57 följande:
    Hej Jag får se hur jag gör med fikat, jag tycker väldigt mycket om er allihopa och vill verkligen lära känna er men just nu är jag rädd för att jag inte klarar av allt prat om graviditeter och barn. Jag tror att jag måste försöka fokusera lite på annat ett tag. I helgen funderar jag på att dra i hop en fest, ta mig upp ur soffan, ur myskläder och klä upp mig, dricka vin och ha roligt. Sen på söndag tror jag minsann att jag ska på Kent... Nog med eländet, livet går vidare.... Om jag ändrar mig angående fikat så hör jag av mig.
    Fullt förståeligt. Kent låter riktigt fint. Såg du dem 2005 när de var här sist? Grym koncert! Jag sjöng mig hes och var som på moln under och långt efter konserten. Det var andra gången för mig och 13:e för min man, så vi har pratat om att gå den här gången också
  • SailorGirl
    Tian 10 skrev 2010-03-12 15:40:58 följande:
    Fika, eller promenad eller både ock. Får se vädret och vilken tid först. Vilken tid?
    Jag tar nog med mig cykeln om vi ska promenera För min del funkar när som på dagen.
  • mrsSoffi
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 14:56:11 följande:
    och sen att det står i journalen får väl inte försaäkringskassan reda på trodde jag.
    Nej det har du rätt i
  • mrsSoffi
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 14:55:08 följande:
    jag har inte varit på inskrivning än. ok så man kan göra det innan. Det visste jag inte.
    När blir det inskrivning då? Och vart ska du gå?
    Jag måste börja fundera på vart jag ska gå på mödravård...sist gick jag till Granen på Värnhemstorget.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4