• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • LurvensFrö
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 20:40:26 följande:
    Hejsan! Hitta denna tråd nu tyckte det var lite skoj atthitta folk från " sin stad "batt prata med, jagska berätta lite om mig ..Jag är en tjej på 19 år snart 20, väntar mitt första barn Var går ni hos bm? Kanske någon som går på samma ställesom mig, Granen vid värnhem En annan sak, hade varit kul om ni ville berätta i vilken vecka , hur mycket er lilla/lille vägde och hur lång den var osvhar ni fått stora magar? var det planerat , ja allt .Skoj med nytt folk. Kram M
    hej och välkommen!

Själv är jag 26 år och är planerat gravid. Är i vecka 12 idag (11+0) Har varit på vul i 9 fulla veckor och ska på inskrivning nästa fredag. Funderar på att boka ett ul privat för jag vet inte om jag orkar vänta enda till rul.

Jag har min bm på Sundet i Limhamn.

Just det första barnet här med.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Ung Blivande Mamma 2010

Lurvensfrö: Hej :) tackar, jasså, ja men då är du också ung :) jag är snart 20,
    i april. Jag är dock lite längre gånget, ska ha nu i April eler i Maj , beroende på
    vem jag ska tro på! men hon tittar ut när hon vill :) ut ska hon iaf , hehe!

Jasså, okej jo jag förstår dig det är en lång väntan, jag har gått på 4 st Ul hittils,
    ska på det 5e nu den 7 April, men då är 2 privat :)

• LurvensFrö
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 22:16:23 följande:
    Lurvensfrö: Hej :) tackar, jasså, ja men då är du också ung :) jag är snart 20,i april. Jag är dock lite längre gånget, ska ha nu i April eler i Maj , beroende påvem jag ska tro på! men hon tittar ut när hon vill :) ut ska hon iaf , hehe!Jasså, okej jo jag förstår dig det är en lång väntan, jag har gått på 4 st Ul hittils,ska på det 5e nu den 7 April, men då är 2 privat :)
    så jäkla dyrt privat, men det är det ju värt. Blir nog ett ul privat, och kanske ett 3d/4d längre fram. Är ju så nyfiken här hemma på könet. Sambons fel haha. Men hoppas dem ser på rul annars får vi boka könsul privat med.
  • Niillis

jag har fått ehh råmjölk? jag klämde hahaha skulle bara se ju.... {#lang_emotions_embarassed}

BF 2010-06-21
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 22:22:07 följande:
    så jäkla dyrt privat, men det är det ju värt. Blir nog ett ul privat, och kanske ett 3d/4d längre fram. Är ju så nyfiken här hemma på könet. Sambons fel haha. Men hoppas dem ser på rul annars får vi boka könsul privat med.
    Ja det kostar ju en hel del, fast endå inte så himla mycket tycker jag!
    Vi gav 1000 kr för första Ul på Emmakliniken, då var det Kön i 3d/4d
    vi fick många bilder även i vanligt Ul, så det var skoj! Sen så gjorde
    vi ett nu den 2 Mars, då var det 3d/4d Ul med Video, vi fick alltså bilder,
    i både vanligt och i 3d samt så fick vi en video på hela besöket och det
    besöket gick loss på 1700 kr , men vi fick se vår prinsessa iaf :) Vi fick
    veta kön i vecka 15+5 , så dom kan se , om dom är snälla och tar sig
    tiden till.  Oh det här med vikten, jag vägde 64 kilo vid inskrivningen,
    och nu den 10 så var vi hos Bm och jag väger nu 87 kilo ;) haha! Så det
    är en hel del, men det syns inte så mycket faktiskt, och lillan mår fint
    och alla värden är bra, så det är inget farligt enligt min bm tvärt om så
    berömmer hon mig som attans, hur fin jag ser ut hur duktig jag är osv :)
  • LurvensFrö
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 22:28:55 följande:
    Ja det kostar ju en hel del, fast endå inte så himla mycket tycker jag!Vi gav 1000 kr för första Ul på Emmakliniken, då var det Kön i 3d/4dvi fick många bilder även i vanligt Ul, så det var skoj! Sen så gjordevi ett nu den 2 Mars, då var det 3d/4d Ul med Video, vi fick alltså bilder,i både vanligt och i 3d samt så fick vi en video på hela besöket och detbesöket gick loss på 1700 kr , men vi fick se vår prinsessa iaf :) Vi fickveta kön i vecka 15+5 , så dom kan se , om dom är snälla och tar sigtiden till.  Oh det här med vikten, jag vägde 64 kilo vid inskrivningen,och nu den 10 så var vi hos Bm och jag väger nu 87 kilo ;) haha! Så detär en hel del, men det syns inte så mycket faktiskt, och lillan mår fintoch alla värden är bra, så det är inget farligt enligt min bm tvärt om såberömmer hon mig som attans, hur fin jag ser ut hur duktig jag är osv :)

Men vad var det för undersökning ni gjorde 15+5??
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 22:38:44 följande:
    Men vad var det för undersökning ni gjorde 15+5??
    det vart på Kk :) RUL
    Nilla21 skrev 2010-03-12 22:26:14 följande:
    jag har fått ehh råmjölk? jag klämde hahaha skulle bara se ju....
    haha ingen fara :) mina bröst läcker som tusan, har såna inlägg
    ( amnignsinlägg ) och får byta minst 10 gånger om dagen  , och ibland
    går det till och med igenom tröjan :)
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4