• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Oldie
    Zixi skrev 2010-03-12 23:56:27 följande:
    Måste bara få beklaga mig lite...Hade varit på en trevlig middag hos min syster och var helt slut efter en lång dag, såg verkligen fram emot att åka hem och ta det lugnt. Hoppade på bussen som var full av folk, det var jätte-varmt så mitt blodtryck sjönk en massa och det luktade illa i bussen. Men det värsta var att längst bak satt en massa killar och förde enormt mycket oväsen, de skrek, gormade och busvisslade. 95% av människorna på bussen störde sig på dem och allt i kombination kändes som värsta tortyren, jag ville bara av bussen. Fick genomlida 10 minuter med dem innan de äntligen steg av. Gillar inte stökiga stupfulla människor *suck*Till råga på allt så undrar jag om jag inte fått foglossning oxå... Det känns som att jag (appropå att cykla) suttit i 3 timmar på en stenhård cykelsadel. Så, nu har jag fått klaga lite.   Ska krypa till sängs och hoppas på en bättre morgondag. Natt på er
    Stackare! Förstår dig, jag Hatar bussen :) Och varför tar folk inte hänsyn till att dom inte är ensamma....hoppas iaf att någon gav dig plats att sitta
  • Gosemysan

Hej!

Zix: Jag fattar hur du känner. Jag brukade vara en sån som sa till om någon störde, vandaliserade eller var taskig mot andra men tyvärr så får man sällan uppbackning av människor runt omkring sig så jag har slutat mer och mer med att ta mitt moraliska ansvar, tyvärr. Vilken skit bussfärd. Hoppas du mår bättre idag.

Välkommen till er nya!

Idag ska jag på bröllop, yippie!!!!

• Subklavia

Oj vad många nya tjejer! Vad roligt! Välkomna

Själv är jag 30 och är i vecka 20+5 idag. Mini planeras komma den 25/7. Det är vårt första barn och graviditet är väldigt planerad och efterlängtad.

♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Tian 10

Planerad graviditet och om 3 veckor ska vår Lill-kille titta ut.

Nu är det tvätt, lite jobb, städa, handla, hämta vagn och babyskydd, och laga mat innan melodifestivalens final börjar...Hur ska man hinna?!?!

Zix; vilken skitbussfärd. Att vissa inte kan respektera att det finns andra människor också. Sen är det inte heller en självklarhet att resa sig för någon gravid. Har varit med om det ett flertal tillfälle där unga människor sitter på alla 4 handikapssätena. Man kommer upp på bussen ser dom kolla på en och inse att det kommer en med mage. Vips så kollar alla ner i mobilen, tidningen eller stirrar ut genom fönstret. Det är bara att inse, världen är hårdare nu än förr.

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Subklavia

Jag slutar 17:15 på tisdag så jag kan träffas efter det, om ni har tänkt att träffas på kvällen.

Sailorgirl
    Tian10
    Nilla21?
    Surikaten

♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Gullan

Usch vad jobbigt Zix! Jag hatar också att åka buss sent om kvällarna. Jag minns en gång jag och min man åkte hem från en fest i Trelleborg, bakom oss satt ett par där killen uppenbart var väldigt berusad. Efter en stund kom en otroligt äcklig doft...jodå, han hade kräkt ner hela sig själv...uäääck.

Vad roligt med massa nya ansikten :) Jag fyller snart 33 år och haft bebislängtan i väldigt många år. Förra året bestämde vi oss för att börja försöka, men än har det inte tagit. Vi är inne på 10:e försöket nu, och troligtvis BIM på tis (16/3)...fast jag är lite osäker då min menscykel hoppar lite fram och tillbaka. Jag längtar tills vi får vårt plus iaf, det är ett som är säkert!

• Ranunkeln
    jelica83 skrev 2010-03-12 20:34:37 följande:
    Spänd av förväntan; Tack! :) Hur långt gången är du?
    18+2 idag!! :) Känns konstigt att snart vara halvvägs.... Nu tänker man mer på barnet som ska komma än själva graviditeten...
    Längtar till RUL 23 mars
  • Ranunkeln
    Subklavia skrev 2010-03-13 11:17:39 följande:
    Jag slutar 17:15 på tisdag så jag kan träffas efter det, om ni har tänkt att träffas på kvällen. SailorgirlTian10Nilla21?Surikaten
    Jag har ju aldrig varit med och träffat er, men funderar på om jag inte ska ta o krypa fram ur min lägenhet och hänga på er. Kan ju vara roligt att få lite ansikten. Vem vet, man kanske redan känner varandra ;)
    Längtar till RUL 23 mars
  • Ranunkeln

Idag ska vi förresten ut för första gången och kolla barnvagn och andra prylar. Ska bli så sjukt kul. Man måste ju börja titta i tid har jag hört... Ha en trevlig lördag!

Längtar till RUL 23 mars
  • mrsSoffi
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 22:55:41 följande:
    Jag vet faktiskt inte, har hört att det sista RUL i malmö brukar vara i 3d, menhar även hört att inte alla fått det, så det är väl från person till person, antagligentar dom det ifall dom vill kolla något extra noga bara!
    Mitt ultraljud i vecka 32 var aldrig i 3D.. Det var lite lustigt, för jag tänkte på det när vi åkte dit, men sen glömde jag bort att fråga om det....suck! Mjölk i huvudet kanske.. ?
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4