• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Ung Blivande Mamma 2010
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 22:44:36 följande:
    jaha så tidigt. Brukar man inte ha det v 18? Hade dem räknat fel eller?
    Jo man brukar det, ja , men sen så fick dom flytta igen, för första VUL stämde
    inte alls då med RUL, så det gick inte ihop :)
  • LurvensFrö
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 22:47:06 följande:
    Jo man brukar det, ja , men sen så fick dom flytta igen, för första VUL stämdeinte alls då med RUL, så det gick inte ihop :)
    ok hihi, men gör dem med 3d ibland på kk eller?

Men jag har också hört man kan se det tidigare, det kanske bara inte är 100% men det beror kanske på från bebis till bebis.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Niillis

alltså ser man nån skillnad på min mage ens på vecka 23+3 o 25+3 ? {#lang_emotions_undecided} tyckte inte se mig nån skillnad... {#lang_emotions_frown}

BF 2010-06-21
    LurvensFrö skrev 2010-03-12 22:50:20 följande:
    ok hihi, men gör dem med 3d ibland på kk eller?Men jag har också hört man kan se det tidigare, det kanske bara inte är 100% men det beror kanske på från bebis till bebis.
    Jag vet faktiskt inte, har hört att det sista RUL i malmö brukar vara i 3d, men
    har även hört att inte alla fått det, så det är väl från person till person, antagligen
    tar dom det ifall dom vill kolla något extra noga bara! Annars är det nog vanligt.
    Ja absolut, du kan se det ganska tidigt, vi fick veta i vecka 15+5 och då sa hon
    att hon var 100 % säker, vi var endå lite så skeptiska typ, så vi bokade tid på Emma kliniken för privat , och passade på att ta i 3d för att se bättre, och då fick vi åter
    igen höra, att jo självklart är det en tös ni väntar :) Du kan kolla min blogg i kategori Bm besök eller bilder så får du se UL , http://tvablirtretvatusentio.blogg.se
    blev bättre bilder på det första besöket med 3d än nu det senaste :) fast där finns video snittar också inne på bloggen :)
  • LurvensFrö
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 22:55:41 följande:
    Jag vet faktiskt inte, har hört att det sista RUL i malmö brukar vara i 3d, menhar även hört att inte alla fått det, så det är väl från person till person, antagligentar dom det ifall dom vill kolla något extra noga bara! Annars är det nog vanligt.Ja absolut, du kan se det ganska tidigt, vi fick veta i vecka 15+5 och då sa honatt hon var 100 % säker, vi var endå lite så skeptiska typ, så vi bokade tid på Emma kliniken för privat , och passade på att ta i 3d för att se bättre, och då fick vi återigen höra, att jo självklart är det en tös ni väntar :) Du kan kolla min blogg i kategori Bm besök eller bilder så får du se UL , tvablirtretvatusentio.blogg.seblev bättre bilder på det första besöket med 3d än nu det senaste :) fast där finns video snittar också inne på bloggen :)
    vad kul! Var inne på din blogg. så kan man drömma sig bort till att ha en riktig bebis i magen. Men jag har iaf börjat känna mig gravid på riktigt.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com

Lurvensfrö: Tackar :) ja det är lite svårt att förstå, man kan inte riktigt
    förstå att det är ett levande liv inuti en, lite läskigt! Nu buffar hon som attans,
    och jag har så ont i ryggen , svanken, samandragningar till max, hon är en
    natt dam, alltid vaken på kvällen och natten , hoppas vi får vänt det sen när
    hon tittar ut :) hehe , funderat på namn eller?

• Zixi

Oj vad det skrivits sen jag tittade in här sist.... för några timmar sedan. Välkomna ni nya, själv är jag 30, planerat gravid med första barnet. En liten flicka beräknas titta ut 21/7. Har gjort vul, ul, kub, moderkaksprov och rul, men nu blir det en paus till nästa undersökning.

Juli - 2010
  • Zixi

Måste bara få beklaga mig lite...

Hade varit på en trevlig middag hos min syster och var helt slut efter en lång dag, såg verkligen fram emot att åka hem och ta det lugnt.

Hoppade på bussen som var full av folk, det var jätte-varmt så mitt blodtryck sjönk en massa och det luktade illa i bussen. Men det värsta var att längst bak satt en massa killar och förde enormt mycket oväsen, de skrek, gormade och busvisslade. 95% av människorna på bussen störde sig på dem och allt i kombination kändes som värsta tortyren, jag ville bara av bussen. Fick genomlida 10 minuter med dem innan de äntligen steg av. Gillar inte stökiga stupfulla människor *suck*

Till råga på allt så undrar jag om jag inte fått foglossning oxå... Det känns som att jag (appropå att cykla) suttit i 3 timmar på en stenhård cykelsadel.

Så, nu har jag fått klaga lite.   Ska krypa till sängs och hoppas på en bättre morgondag. Natt på er

Juli - 2010
  • Niillis

100 dagar kvar {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_laughing} det ska firas med restaurang besök idag hade jag tänkt :P

BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4