• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • Headrush
    SailorGirl skrev 2010-03-15 10:21:09 följande:
    God förmiddag! Får man skryta lite? Jag mår oförskämt bra för att vara gravid. Det mesta av tröttheten har lagt sig (fast jag sover ju längre på nätterna också...), magen känns inte överfylld konstant och jag har fått rätt på hur jag ska äta (och när) för att inte få hungerillamående. Jag har inte mått illa alls annars under alla mina åtta veckor och fem dagar som gravid och har sluppit kräkas (vilket på snudd har gjort mig religiös, men close shoots no rabbit). Dessutom är det en vecka till daterings-VUL idag och SOL! Har sett vintergäck och krokusar som börjat bryta igenom myllan, men inte en enda snödroppe. Jag tror jag får ge mig ut och spana idag. Vad har ni andra sett för vårtecken? Promenix/Fika på tisdag kl 17: Sailorgirl Tian10 Nilla21? Surikaten Puchiko? Ska vi ses vid Skånetrafiken på Gustav? Lät som om det funkade bra sist.
    Åh, vad härligt! Precis så det ska vara ju!

Och vårtecken, jag har knappt varit ute sen lill-tjejen kom... Så jag har inte hunnit spana. Men nu är hon två veckor så nu får vi gå ut! (Vi blev avrådda att ha henne ute i kalla luften de första två veckorna eftersom hon kom så tidigt... Lungorna är ju lite känsliga då)
    Men att solen skiner, det har inte ens jag kunnat undgå Och det är så härligt!
  • LurvensFrö
    God förmiddag!Får man skryta lite? Jag mår oförskämt bra för att vara gravid. Det mesta av tröttheten har lagt sig (fast jag sover ju längre på nätterna också...), magen känns inte överfylld konstant och jag har fått rätt på hur jag ska äta (och när) för att inte få hungerillamående. Jag har inte mått illa alls annars under alla mina åtta veckor och fem dagar som gravid och har sluppit kräkas (vilket på snudd har gjort mig religiös, men close shoots no rabbit). Dessutom är det en vecka till daterings-VUL idag och SOL! Har sett vintergäck och krokusar som börjat bryta igenom myllan, men inte en enda snödroppe. Jag tror jag får ge mig ut och spana idag. Vad har ni andra sett för vårtecken?Promenix/Fika på tisdag kl 17:SailorgirlTian10Nilla21?SurikatenPuchiko?Ska vi ses vid Skånetrafiken på Gustav? Lät som om det funkade bra sist.
    gu vad mysigt, blir så glad när jag läser ditt inlägg! {#lang_emotions_sunny}
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Ranunkeln
    God förmiddag!Får man skryta lite? Jag mår oförskämt bra för att vara gravid. Det mesta av tröttheten har lagt sig (fast jag sover ju längre på nätterna också...), magen känns inte överfylld konstant och jag har fått rätt på hur jag ska äta (och när) för att inte få hungerillamående. Jag har inte mått illa alls annars under alla mina åtta veckor och fem dagar som gravid och har sluppit kräkas (vilket på snudd har gjort mig religiös, men close shoots no rabbit). Dessutom är det en vecka till daterings-VUL idag och SOL! Har sett vintergäck och krokusar som börjat bryta igenom myllan, men inte en enda snödroppe. Jag tror jag får ge mig ut och spana idag. Vad har ni andra sett för vårtecken?Promenix/Fika på tisdag kl 17:SailorgirlTian10Nilla21?SurikatenPuchiko?Ska vi ses vid Skånetrafiken på Gustav? Lät som om det funkade bra sist.
    Min gravditet har varit likadan och nu är jag 18+4 så har du också tur så håller det i sig ;) Ja visst är det underbart med vår!!

Var på Kent-konsert igår. Herregud vad det var livat i magen. Antingen så älskade eller hatade bebisen Kent för det var full rörelse de första 15 minuterna och sedan till och från under konserten. har ju bara känt enstaka puffar innan så det var ganska kul :)

Träffas ni 17.00 imorgon? Är som sagt lite sugen på att hänga med men det är lite för tidigt för mig. Är nog inte i stan förren framåt 17.30.
    Längtar till RUL 23 mars
  • Tian 10
    Promenix/Fika på tisdag kl 17:

Sailorgirl
    Tian10
    Nilla21?
    Surikaten
    Puchiko?
    Spänd av förväntan (ansluter senare)

Sailorgirl; såg massvis med snödroppar idag! Och du får skryta...din foglossningar och sånt kommer så småningom {#lang_emotions_wink}!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Puchiko

Shit, har nått min första målvikt.. -6hg sen i fredags.. läs min blogg

SailorGirl: Tror det är metforminet som börjat hjälpa nu, är ju 3 veckor sedan jag började med dem.. Men givetvis har jag tänkt ännu mer på maten och tar alla chanser till att röra mig

• Gullan

Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen!

Kramisar till er alla! {#lang_emotions_heart}

• Puchiko
    Gullan skrev 2010-03-15 20:33:08 följande:
    Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen! Kramisar till er alla!
    Vad tråkigt Gullan Vi finns här när du helst vill prata av dig! Kramar
  • LurvensFrö
    Puchiko skrev 2010-03-15 20:30:54 följande:
    Shit, har nått min första målvikt.. -6hg sen i fredags.. läs min blogg SailorGirl: Tror det är metforminet som börjat hjälpa nu, är ju 3 veckor sedan jag började med dem.. Men givetvis har jag tänkt ännu mer på maten och tar alla chanser till att röra mig
    wohoo!!! Grattis grattis!!!{#lang_emotions_flower}
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4