• Gullan

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Välkomna till vår nya tråd Malmötöser! Både gamlingar och nykomlingar är välkomna

Tidigare trådar:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-1-3/m42641644-19.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45251109-158.html
    Del 3 - www.familjeliv.se/Forum-11-262/m47636227-233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-27 20:11
    BIM-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m49592581.html

Vår promenadtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m48607121.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 11:12
    Ny promenadtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m50742980.html

• Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
  • LurvensFrö
    Zixi skrev 2010-03-12 23:56:27 följande:
    Måste bara få beklaga mig lite...Hade varit på en trevlig middag hos min syster och var helt slut efter en lång dag, såg verkligen fram emot att åka hem och ta det lugnt. Hoppade på bussen som var full av folk, det var jätte-varmt så mitt blodtryck sjönk en massa och det luktade illa i bussen. Men det värsta var att längst bak satt en massa killar och förde enormt mycket oväsen, de skrek, gormade och busvisslade. 95% av människorna på bussen störde sig på dem och allt i kombination kändes som värsta tortyren, jag ville bara av bussen. Fick genomlida 10 minuter med dem innan de äntligen steg av. Gillar inte stökiga stupfulla människor *suck*Till råga på allt så undrar jag om jag inte fått foglossning oxå... Det känns som att jag (appropå att cykla) suttit i 3 timmar på en stenhård cykelsadel. Så, nu har jag fått klaga lite.   Ska krypa till sängs och hoppas på en bättre morgondag. Natt på er
    oj fy vad jobbigt, det är det värsta med bussar är att man liksom inget kan göra.
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • emelillen

Jag har nyss fyllt 23 min sambo blir 24 i maj, är i v 32+3, BF 4 maj :)
    Ska på UL imorgon, ska bli sååå kul att se bebisen igen!

• LurvensFrö
    Puchiko skrev 2010-03-13 22:19:51 följande:
    Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!!för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..
    Grattis till cm:arna!!! alltid positivt, på rätt väg liksom. Känner på mig att det snart kommer vända fär dig!
    kram 
    Längtar ♥BF~100930♥ futurum-nobis-est.blogspot.com
  • Puchiko
    LurvensFrö skrev 2010-03-13 23:18:50 följande:
    Grattis till cm:arna!!! alltid positivt, på rätt väg liksom. Känner på mig att det snart kommer vända fär dig! kram 
    Tack tjejen Hoppas det! Kram
  • Tian 10
    Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!!för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..
    Hurra! Superbra jobbat.

Och du har visst spännande saker att berätta, du gjorde det precis!
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Subklavia
    Wow vad duktig du är! Stort Grattis!
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • mojutten

Grattis Puchiko, bra jobbat! Allt går åt rätt håll och nu kommer våren och det blir lättare och mer frestande att ta sig ut och röra sig.

Så till alla nya, välkomna och grattis till era graviditeter!

Jag är 34 år och försöker, tillsammans med min man, skaffa en liten en. Tyvärr har det hitills mest resulterat i elände, men det gäller att inte ge upp för då blir det med säkerthet ingenting. 

För några sidor så sen så gick vi igenom vad vi gjorde för att försörja oss också, jag är forskare, växtmolekylärbiolog, och min är även han forskare, genetiker. Jag jobbar på Köpenhamns universitet och han på Århus.

Tror att det var ngn som tidigare som nämnde att de gick till BM i köpenhamn. Var deti den här tråden? I så fall undrar jag hur det ser ut där, jag får trots allt använda mig av sjukvården där så det kanske inte är en dum ide om det ser bättre ut. 

Min kväll igår blev lyckad med mycket skratt. Skönt och idag skiner solen. Livet återvänder. 

Kram till alla ni är guldvärda, det är så skönt att ha ett ställe att vända sig med allt som man inte riktigt kan eller vill prata om med andra.  

• Subklavia

I morse kände sambon sparkar för första gången, så mysigt!

Har lagt ut nya magbilder om det är någon som vill se

♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • heavensangel

Puchiko: Grattis! Va duktig du har varit!

Jag har precis vägt in mig på v 24.... 4 kg + nu. Så stolt över mig själv att vikten inte har skenat iväg :)

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4