• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Needed

Fasen Lapinette, att det ska ta så himla tid!! Förstår att du blev ledsen, jag blir t o m arg och ledsen å dina vägnar. Det får vara slutväntat snart!! Det är ju oundvikligt att man planerar, det går inte att låta bli. Jag tror det är en del i sorgen som att vara barnlös, det blir mycket att tänka "sen när...". Dessutom påverkas ju livet i övrigt, t ex ska vi boka en resa till nästa vinter eller behöver vi kunna vara hemma då osv osv. Frustrerande! Är det särskilt lång kö till Sydkorea eller är det ungefär tre år det ligger på överlag? Kram!

• Gazelle

Need - hoppas att livet fortfarande känns ok efter ett par dagars sprutande! Håll oss uppdaterade.

Lapinette - så tråkigt att kötiden blivit ännu längre, tre år är en ganska lång tid. Förstår mycket väl att du blev ledsen. Hoppas i alla fall att ni får påbörja utredning snart. Och det positiva med adoption är ju att man vet att det faktiskt blir barn i slutänden, men det behöver förstås inte sägas här...

Jag började jobba i måndags. Skönt att komma ut i stora världen efter en vecka hemma mer eller mindre isolerad på grund av magsjuka! Skyndar mig hem varje eftermiddag för att hinna umgås med familjen före läggdags. Sigrid verkar klara omställningen bra. Hon är ganska livlig nu, kryper, reser sig och undersöker det mesta som kommer i hennes väg noggrannt.

• Glitter2

Åh Lapinette
    Om jag bara kunde skulle jag blåsa bort alla före er i kön!
    *kramar om*

• Lapinette

Glitter - ja, kan du inte blåsa lite?! Eller öppna upp Vietnamn igen för adoption?

Köerna ligger som kortast på 2 år men då är det från man skickar iväg papprena till landet och i vissa länder kan det ta lång tid innan man får ett barnbesked. Jag har inte läst på om alla länder eftersom jag det senaste året varit inställd på Sydkorea (pga att de hade kortast kö) men vet t ex att Kina har ca 4 års kö.

Hur går det för dig Need? Det borde väl vara dags för ET vilken dag som helst?!

• Needed

Ja, man skulle ju kunna tro att det blir ET vilken dag som helst... Har varit på två vul på Huddinge, äggblåsorna växer men lite långsamt. Så nu ska jag dit för ett tredje (!) vul på måndag, det lutar åt äp på onsdag. Jag har aldrig varit på så många vul innan äp förut. Suck. Men min slemhinna var, enligt läkaren, "snygg". Alltid nåt Jag har hittills under min "barnlöshetskarriär" fått höra att jag har "fina äggstockar" och nu en "snygg slemhinna". Komplimanger är ju alltid trevligt! Skulle kanske mest önska att dom sa att vi hade "fantastiska embryon", men va fasen man kan ju inte få allt

Lapinette; man måste väl rikta in sig åt nåt håll vad gäller land, så jag kan förstå om du varit Sydkorea-fokuserad. Det är svårt det här med land, jag har ju själv funderat lite i dom banorna. Vet inte riktigt vad man ska grunda det på. Om man, som du, själv har ursprung från någon del av världen så förstår jag att det väger tungt. Jag har tänkt lite på t ex Colombia. Kanske mest för att jag gillar spanska och har en positiv bild av spansktalande länder

Gazelle; så nu är du "working girl" igen Jag tycker det gått så himla fort, känns som du var gravid nyss. Upplever du att du fått en annan inställning till jobbet nu?

Kram till alla er andra! Miss Gul; allt väl på din front?

• Miss Gul

Hej tjejer!
    Jag är inte inne så mycket på FL, sist jag var här hade tråden precis stängts och nu tycks alla trådar ha öppnats igen så jag prövar att skriva. Moderniteter{#lang_emotions_wink}

Hoppas att ni mår bra allihop? Jag tuffar på. Har kommit till v. - hör och häpna - 18 idag. Har fortfarande väldigt svårt att förstå det, väntar fortfarande på mf vilken dag som helst, men igår vågade jag iallafall berätta på jobbet. Jag har gått omkring och trott att jag varit diskret och att ingen sett nåt - men alla har ju såklart vetat hur länge som helst. Det har känts superjobbigt att berätta för folk, det har känts så onödigt eftersom det ju ändå kommer att skita sig. Det sitter inne i mitt huvud, jag vet, och förhoppningsvis blir det bättre ju längre tid som går{#lang_emotions_surprised}

Need: vad händer hos dig?
    Lapinette: hur går det?

Och ni andra såklart - vad händer och vad har ni för er?

Kramar!

• Glitter2

Miss Gul
    Toppen toppen! Har du börjat känna bebben ännu?

Lycka
    Vet du mer om den är mirakelsprutan? Vi har börjat kolla av marknaden igen och stårnu och velar, ska vi kontakta SH igen eller söka oss vidare...

• Lapinette

Vad förvånad jag blev när jag såg att denna tråd var öppen igen!

Miss Gul - vad härligt att det går framåt!

Glitter - så det är dags för nya försök? Har ni provat lite på egen hand? Har nämligen åtminstone en väninna som gjorde IVF för att få sitt första barn men som lyckades på egen hand när det gällde det andra.

Need har jag haft lite "inbox"kontakt med så jag säger bara ... tummarna hålls hårt, hårt!!!

Ego - vi har påbörjat vår hemutredning. Var hos Soc för en så där 10 dagar sedan för vårt första möte. Pratade mycket om utbildningen vi gått och sedan var det min tur att börja berätta om min barndom och uppväxt. Blev rätt rörd och självfallet började jag gråta (jag är har så lätt för tårar). På första mötet! Men de verkar vana för ett paket med näsdukar kom snabbt fram. Nå väl, det känns helt ok även om vår första kontaktperson mer föll maken i smaken (han charmade henne och fick henne att prata engelska). Nu har vi börjat skriva vår levnadsberättelse. Skitsvårt att komma igång och skriva. Läste det maken hade skrivit igår och jösses vad bra och sakligt han formulerat sig ... mitt är ett enda dravvel just nu. Har vårt nästa möte i början av maj.

• Gazelle

Hej hej, prova att skriva i tråden som öppnats och flyttats.

Lapinette: låter stort och svårt att skriva sin levnadsberättelse. Lycka till med den och med resten av utredningen. Hur lång tid är det kvar innan ni får adoptionsgodkännade? Kötiden, gäller den från att ni ställt er i kö hos adoptionsbyrån, inte från soc utlåtande?  

Miss Gul: härligt att det går framåt! 

Glitter: finns det någon särskild anledning att inte gå tillbaka till SH? När det lyckades förra gången?

Håller också tummarna för Need.

Här går livet sin gilla gång. Kul att jobba tidvis, men jag saknar hemmalivet. Ser fram emot semester och sedan två föräldraledighetsmånader september och oktober.  

• Glitter2

Gazelle
    Nja, SH var ju inte så positiva till att jag skulle äta trombyl och vad gällde fragminsprutorna jag tog under hela graven var de inte ens inblandade i det. När vi bestämde oss för Trombylen vägrade SH att utföra ÄP. Vi fick ljuga lite och jag åt ingen Trombyl på ÄP dagen men tog innan och efter.
    Så tänker jag att SH är lite stela i sina åsikter men vi får soom sagt se. Hoppas ju på egna försök under sommaren

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10