Inlägg från: Glitter2 |Visa alla inlägg
  • Glitter2

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Tack Grisen!
    Jag hade också missat att tråden var stängd.
    Härligt att "se" er alla.
    Hur går det för er Lapinette?
    Mala, hur känns det nu i nya staden?

Här har det vart öroninflammation men det är bättre för henne nu, vi ska tillbaka till läkaren och kolla öronen imorgon. Jag ska börja jobba nu i januari. Igår satt vi och planerade våren. Efter ett tag säger min man "du kommer ju inte träffa M lika mycket som jag gör nu" och jag bara gapade för då slog det mig! Jag ska ju börja jobba! Jag kommer inte vara hemma och träfa henne jämt. Sen kom tårarna. Hittills har jag bara tyckt att det ska bli superroligt att komma tillbaka till jobbet men nu inser jag ju att det kommer kännas rätt tufft också

• Glitter2

Gott nytt år alla
    Jag hålle rmina tummar och tår för Lapinette och Need
    Önskar er all alla glädje och lycka 2010, hur den än må komma

kramar till alla er andra

• Glitter2

liten fråga
    Vi har gått på SH och börjar nu planera inför syskonförsök till sommaren (det gäller att vara ute i god tid ) Jag funderar på om vi ska byta klinik. Vill höra lite om vad ni har tyckt om era olika kliniker.

• Glitter2

Need
    Det är just den där biten som man blir så trött på, att de inte ser oss utan bara kör sitt standardprogram. Trots att vi betalar dyra pengar på fina privatkliniker (fast nu var et ju Huddinge men ändå) behandlas man ofta som om vi inte vet något om situationen och då är vi ofta mer pålästa om senaste forskning än läkarna själva

• Glitter2

Var det någon som såg "Babyfabrik Indien" eller ngt sånt häromdagen? På tv4, handlade om det här med surrogatmammor och hur man i Indien gjort det till en hel fabrik. Det väckte många tankar och frågor kring etik, vi hade lite högljudda diskussioner här hemma framför TV´n
    För ungefär 150 000 kr skulle vi kunnat få hjälp med att få ett barn.

• Glitter2

Lapinette
    Det väckte verkligen funderingar. Maken frågade mig om inte jag hade velat göra det om vi inte hade fått M och ja, vem vet. Det är ju inte lagligt i Sverige så jag antar att det hade blivit en del strul. Det är inte lagligt i de flesta länder så det kan innebära problem för många att få med sig barnet hem. Jag kan inte låta bli att tänka på kvinnan som burit barnet, hur hon mår efteråt. Men det beror ju på situationen, för de indiska kvinnorna är det helt och hållet en fråga om pengar vilket verkligen gör det till en etisk fråga.
    Men jag måste erkänna att tanken slog mig, "oj inte mer"

• Glitter2

Miss Gul!!
    Vad ser jag! Fantastiskt underbart och grattis! Mina böner om framtiden och lyckönskningar!

Min lilla tjej är nu 15 månader, född november. Jag har börjat jobba, maken hemma med lilla tjejen och nu har vi börjat prata om syskon och att ge sig in i ivf-djungeln igen

• Glitter2

Lapinette och Lycka
    Nej inga eskimåer. Ingenting alls har vi gjort
    Alltså, vi har inte bestämt oss för klinik och har inte hört om nya sprutan men nu blev jag nyfiken! Tell me more!

Vi har tänkt pröva på egen hand med lite Trombyl innanför västen till sommaren och sen bokar vi en tid för ivf till höst/vinter. Det är ju ett tag kvar men den här gången har vi inga högar med pengar som sist, de har vi gjort av med på renovering och liten bebis Så nu kommer en tid då vi måste ta alla beslut och se om vi kan köra de korta modellen en gång till, kanske ser inte alls så bra ut den här gången..

• Glitter2

Åh Lapinette
    Om jag bara kunde skulle jag blåsa bort alla före er i kön!
    *kramar om*

• Glitter2

Miss Gul
    Toppen toppen! Har du börjat känna bebben ännu?

Lycka
    Vet du mer om den är mirakelsprutan? Vi har börjat kolla av marknaden igen och stårnu och velar, ska vi kontakta SH igen eller söka oss vidare...

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10