• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Lapinette

Glitter - har ni några eskimåer att ta av ... så ni slipper alltihop med sprutor etc eller blir det en hel ny process att dra igång? Eller får man fråga om ni har försökt au naturel. Det kan ju faktikst också fungera.

• Lycka77

Grattis missGul!!! Fantastiskt! Fast jag förstår att det även är omtumlande, vad säger blivande pappan? Håller tummarna för att Trombylen gör susen, vilken dos tar du?

Lapinette - ok, skönt att ni har det gjort iaf och inte behöver fundera om det längre, och att det gick bra. Hur ligger ni till på adoptionsfronten?

Glitter - fy för att ge sig in i ivf-svängen igen, hur känns det? Har du läst om den nya revolutionerande sprutan som ersätter alla de andra!!(?) Har ni bestämt er för klinik?

Här är det en sliten Lycka. Hela familjen har legat däckade i magsjukan, som tur var valde vi varsin dag att vara sjukast på. Annars har vi det bra här hemma, förutom att Signe fortfarande inte sover bra, vilket gör mig ganska sliten eftersom det är jag som tar alla nätterna, men det ska det snart bli ändring på!

Need - hur ligger ni till med er ivf? *kram*

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Grisen71

Lapinette: Bra att undersökningen är över och gick bra. Sofia skrev här om en FL-tjej i Bryssel som också hade någon sorts form på livmodern. Jag minns henne mycket väl, väldigt trevlig tjej. "Bliglin" är hennes FL-namn ifall du vill söka.

Need: *Brööööööööööl!!!!*  Jag tror jag blir galen! Så otroligt oproffsigt av läkaren på Huddinge! Vadå anpassning av information? Nejnejnejnej, inte då!   Jag lider med dig!
    Ahaaa, är det koaguleringsprover du ska ta. Vad bra! De har jag också tagit. När jag sen gick på akupunktur så sa hon att jag hade rätt mycket stagnation i levern och hon jobbade en hel del med nålarna för att få igång blodcirkulationen.
    Hoppas du kan börja spraya snart!

Krya på dig, Lycka! Jag hade också magsjuka för ett par veckor sedan. Huvva, så sjuk jag var. Det var bara jag som blev sjuk här hemma lustigt nog.

Yo, Miss Gul! Kul att se dig igen! Och stort grattis! Jäklars, vilken grej! Och vad många veckor du hunnit gå nu - verkar ju stabiiiiiiilt!

• Glitter2

Lapinette och Lycka
    Nej inga eskimåer. Ingenting alls har vi gjort
    Alltså, vi har inte bestämt oss för klinik och har inte hört om nya sprutan men nu blev jag nyfiken! Tell me more!

Vi har tänkt pröva på egen hand med lite Trombyl innanför västen till sommaren och sen bokar vi en tid för ivf till höst/vinter. Det är ju ett tag kvar men den här gången har vi inga högar med pengar som sist, de har vi gjort av med på renovering och liten bebis Så nu kommer en tid då vi måste ta alla beslut och se om vi kan köra de korta modellen en gång till, kanske ser inte alls så bra ut den här gången..

• mala78

Åh Miss Gul! Tänker på dig ibland och undrar hur läget är, Stort grattis och lycka till! Håller alla tummar för dig. Hoppas den nya killen är bra och redo att bli pappa.

Need, håller alla tummar för er också.

Det är bra med oss, jag var också ensam om en kräknatt för någon v sen, men det kanske var matförgiftning eftersom de andra klarade sig.

Lapinette, hoppas ni kan få adoptera så fort som möjligt.

Kramar

• Miss Gul

Hej igen och tack för alla grattisar. Det känns ju såklart jättekonstigt allting. Jag har gått och lekt struts en ganska lång tid och förträngt allt vad bebisar heter så jag är totalt oförberedd. Jag har tur och har träffat en superbra kille som backar upp mig till 100%. Vi hade ju inte kommit så långt i vår relation att vi ens börjat prata om barn, och han visste bara en bråkdel om min infertilitetsbakgrund (inte det första man pratar om liksom). Men nu läser han allt som finns att läsa och försöker förstå vad jag varit med om innan och varför jag mår som jag mår. Jag har väldigt svårt att känna mig glad - eftersom jag är övertygad om att det kommer gå åt skogen - vilket han ju tycker är jobbigt, han är superglad, och har ju såklart all rätt att vara det. Det har från första början varit solklart att vi ska satsa på varandra, allt känns jätterätt. Det här kom bara lite tidigare än vi tänkt. Är i v 9 nu. En dag i taget...

Lycka: Jag ska ta 150 mg Trombyl tom v 36.

Så kul att höra ifrån er!!!

Massor med kramar!!!

• Gazelle

Grattis från mig också, Miss Gul. Vi "känner" nog inte varandra från tidigare men jag har hängt med här ett tag i alla fall. Känner väl igen det där med en dag i taget. Hoppas att dina dagar går extra fort och att du kan börja glädjas lite mer allteftersom.

• Needed

Lapinette; skönt att ingreppet gick bra. Förstår om det, trots allt, känns konstigt med beskedet att det det inte var detta som är orsaken till era svårigheter. För mig är det iaf så, en förklaring gör så mycket. Men det är så mycket här i livet som är ett mysterium... Det låter bra med ert fortsatta fokus på adoption! Så spännande att se vad det är för en liten en som kommer till er så småningom

Miss Gul; välkommen tillbaka! Å stort grattis till mirakelgraviditeten!!! Hur mår du nu? Håller tummar förstås!

Glitter; hur är det att vara igång att jobba då? Jag hoppas era "egna" försök i sommar funkar, så ni slipper ge er på ivf igen... Håller tummar även här!

Lycka; aj aj, magsjuka är ingen höjdare... Jag hoppas ni får sova mer snart. Ska din man vara pappaledig snart? (en tolkning av meningen "men det ska det snart bli ändring på!" )

Hej Grisen, Mala och Gazelle, hoppas allt är väl med er!!

Själv är jag igång med behandling sedan en tid tillbaka. Spayar för full, börjar spruta på onsdag. Känner inte så mycket alls kring detta faktiskt, bara kör på. Blödningen är snart slut och nu har jag börjat känna av nedregleringen, var uppe vid 6.30 i morse (söndag) då jag tröttnat på att "sova-vakna och svettas-sova-vakna och svettas"... Annars känns livet helt ok

• Lapinette

Need - vad spännande! Sprutdags så då är det inte alls långt kvar tills vi ska hålla våra tummar. Hoppas, hoppas!

Själv fick jag ett samtal ifrån maken i förra veckan. Kön till Sydkorea är inte 2 år längre utan snarare 3 år . Satt här på jobbet och grät. Så dumt att tro, känna, planera inför något som jag vet är så himla osäkert men jag kan inte låta bli att göra det. Vi har ju ännu inte påbörjat vår utredning men min förhoppning var att så snart den är klar (och förhoppningsvis godkänd) kunna skicka våra papper till Sydkorea. Varför just Sydkorea, jo för de hade kortast kö och jag vill gärna adoptera från Asien (då jag även har ursprung därifrån).

Hoppas ni andra har det bra!

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10