• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Needed

Gazelle; nope, inga nya tankar från Huddinge. Vi kör Synarela och Puregon som vanligt. Samma dos som sista gången, vilket känns bra (den var rätt hög). Jag funderar på att prata med dom om att jag skulle vilja höja min Levaxin-dos, får se vad dom säger. Dels för att jag känner mig trött och seg fortfarande (även om det känns mkt bättre än innan jag medicinerade) och dels för att ligga så lågt som möjligt inför nästa behandling. Vi får se vad dom säger.

Jag har inte lyssnat på Tendens om adoption, tyvärr. Kan man hitta det på Podradio månne? Ska kolla upp. Jag och sambon börjar i tanken luta lite ditåt (adoption) igen... Men sånt hinner ju förändras, jag svänger "all over the place" i tankar om framtiden.

Hur mår alla ni andra? Lycka? Grisen? Muskot? Sofia? Mala? Glitter? Skorpis? Lapinette?

• Glitter2

Var det någon som såg "Babyfabrik Indien" eller ngt sånt häromdagen? På tv4, handlade om det här med surrogatmammor och hur man i Indien gjort det till en hel fabrik. Det väckte många tankar och frågor kring etik, vi hade lite högljudda diskussioner här hemma framför TV´n
    För ungefär 150 000 kr skulle vi kunnat få hjälp med att få ett barn.

• Lapinette

Need - kram på dig! Det känns skönt med någon som faktiskt helt och fullt förstår. För visst är det så att man tillslut accepterar att "så här blir nog vårt liv". Vi har det så jäkla bra, bara vi, så emellanåt landar även tankarna på att vi struntar i alltihop inkl. adoption och bara fortsätta leva så här bra.

Vad skönt att cystan försvann av sig självt och jag håller tummarna för denna IVF. Otroligt starkt jobbat att hoppa på en till IVF. Beundransvärt!

Glitter - 150 000 kronor är ju helt ok men horribelt att det blir en "marknad" av det hela. Såg inte programmet så jag vet inte vad det innebar men jag jämför bara penningsumman med hur mycket en adoption kostar .

Jag har missat alla inslag av adoption och fertilitet både på radio och tv. Borde lägga fram bunten med artiklar jag fick på vår adoptionskurs (det är typ en hel pärm full!) och ta och läsa en varje kväll innan jag somnar. Efter kursen, som vi blev klara med i början av december, så har vi bara levt och inte alls diskuterat eller tänkt på adoption.

• Glitter2

Lapinette
    Det väckte verkligen funderingar. Maken frågade mig om inte jag hade velat göra det om vi inte hade fått M och ja, vem vet. Det är ju inte lagligt i Sverige så jag antar att det hade blivit en del strul. Det är inte lagligt i de flesta länder så det kan innebära problem för många att få med sig barnet hem. Jag kan inte låta bli att tänka på kvinnan som burit barnet, hur hon mår efteråt. Men det beror ju på situationen, för de indiska kvinnorna är det helt och hållet en fråga om pengar vilket verkligen gör det till en etisk fråga.
    Men jag måste erkänna att tanken slog mig, "oj inte mer"

• Miss Gul

Men va fasen, jag var ju inte klar!!!

Har inte varit inne och skrivit på tusen år känns det som, så jag har blivit ringrostig. Kul att se att tråden lever och att så många av er mår bra med era små och att ni andra kämpar fortfarande. Ska försöka sätta mig och läsa bakåt och uppdatera mig om vad som hänt det senaste - ja nästan året tror jag -  sedan jag var här. Om ni vill får ni gärna köra en kort resume

På Miss Gul-fronten är det kaos. Eller ja, jag har testat plus. Bara sådär. Jag är i en ny relation sedan bara några månader - inte haft en tanke på varken barn eller preventivmedel. Eller haha, när behövde jag tänka på preventivmedel egentligen? Jag KAN ju inte bli gravid. Och blir jag det så får jag mf. Säkrare än säkrast. Hursomhelst - januarimensen var sen. Och jag gick rutinmässigt och köpte ett test. Och det blev positivt. Utan Trombyl eller nånting annat. Förstår inte riktigt.

Har sedan dess sprungit i skytteltrafik till Fertilitetscentrum och gjort VUL 4 ggr, blivit ordinerad en superdos Trombyl att äta under hela grav - så nu är det väl bara att sitta här och ta en dag i taget antar jag. Har haft lite småblödningar vilket givetvis gör mig hysterisk, men enligt VUL finns det såväl ett foster, hinnsäck och gulesäck + hjärtslag vilket tyudligen ska vara goda tecken på att allt står rätt till. Är i v 8 nu. Rekord.

Många kramar till er alla från Miss Gul som troligtvis blir en mer frekvent gäst här i tråden nu framöver då verkligheten gjort sig påmind...

• Glitter2

Miss Gul!!
    Vad ser jag! Fantastiskt underbart och grattis! Mina böner om framtiden och lyckönskningar!

Min lilla tjej är nu 15 månader, född november. Jag har börjat jobba, maken hemma med lilla tjejen och nu har vi börjat prata om syskon och att ge sig in i ivf-djungeln igen

• Lapinette

Miss Gul - grattis! Visst händer mirakel och jag håller tummarna att det kommer att fortsätta i rätt riktning.

Need - jag sövdes ned i förra veckan, han var inne och kollade och sen när jag vaknat upp fick jag veta att allt ser bra ut. Livmodern är hjärtformad men inte så pass att han ville göra något ingrepp. Mina äggledare är även öppna och ser fina ut ... jahapp, så nu vet vi ändå mindre varför det inte funkar men samtidigt skönt för nu slipper vi stå där förvirrade och fundera på vad vi ska göra. Nu blir det fortsatt fokus på adoption.

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10