• Boel1

Autismtråd 9

En ny tråd igen! Välkomna alla som vill prata om eller har frågor och funderingar om autism!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:50
    Länk till en tråd med behandlingstips m.m
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:53
    Länken ovanför blev fel, försöker igen
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 09:15
    Nu provar jag igen! Observera att länkarna ovanför är fel! Ursäkta att det blev så mycket fel!
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48668891.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 21:32
    Länk till autismtråd 10:

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

• Svar på tråden Autismtråd 9
  • Busbellan
    zelia skrev 2009-12-27 07:27:47 följande:
    HM har heltäckande pyjamas i storlek 116 i alla fall. Body är kanske svårare att få tag i . Det finns ju rätt mycket sybloggar där man kan beställa hemmasydda barnkläder ifrån (jättefina och personliga) och det går kanske att beställa bodies i strl 116 den vägen (eller sy själv, fast det har man ju aldrig tid med ).
    Han har båb hel pyjamas, men egentligen är det inte kväll och natt som är problemet, då bajsar han sällan
    Nej, det sker oftast på dagtid och body känns ändå inte som nåt alternativ eftersom han är så gott som blöjfri nu, vi sätter bara på blöja när det varit många olyckor en dag.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • cruz

Busbellan: Ja,ha jag förstod inte att han var blöjfri. Vad svårt. Om det just är kladdandet han gillar kanske ni kan låta honom kladda med annat (lera, färg eller dylikt)? Men oftast så är det ju själva bajset som de är intresserade av.

• Busbellan
    zelia skrev 2009-12-29 08:53:59 följande:
    Busbellan: Ja,ha jag förstod inte att han var blöjfri. Vad svårt. Om det just är kladdandet han gillar kanske ni kan låta honom kladda med annat (lera, färg eller dylikt)? Men oftast så är det ju själva bajset som de är intresserade av.
    Nej, alltså han går utan blöja till och från. Han börjar alltid dagen utan blöja. Vissa dagar går det hur bra som helst och händer inga olyckor, andra dagar händer det flera olyckor under en timme och då får han ha blöja på sig. Allt beror på vilket humör han är på
    Ja, det är konstigt att just bajs kan vara så lpckande, han avskyr att vara kladdig annars.
    Vi får väl helt enkelt hoppas att det går över, många av hans "ovanor" brukar göra det efter ett tag
  • Skumboll

Ingen vars barn dreglar? Eller har dreglat? Jag håller på att bli tokig! Han är värre än en sexmånaders som håller på att få tänder. Får byta kläder flera gånger om dagen periodvis. Vad gör man åt det?

Sen är sonen väldigt infektionskänslig, blir dålig av minsta lilla. Kan det ha och göra med autismen i sig eller är det något "eget"?

• Busbellan
    Skumboll skrev 2009-12-29 09:52:46 följande:
    Ingen vars barn dreglar? Eller har dreglat? Jag håller på att bli tokig! Han är värre än en sexmånaders som håller på att få tänder. Får byta kläder flera gånger om dagen periodvis. Vad gör man åt det? Sen är sonen väldigt infektionskänslig, blir dålig av minsta lilla. Kan det ha och göra med autismen i sig eller är det något "eget"?
    Japp, August dreglade läääänge, nu har det dock avtagit, även om det kan komma en skvätt ibland när han blir väldigt uppspelt vid bus
    Infektionskänsligheten vet jag faktiskt inte. Här är det snarare så att August aldrig är sjuk. Det är till och med så de på dagis reagerar om bara näsan rinner lite för han är aldrig ens förkyld. De senaste 2 åren har han inte varit sjuk öht
  • Skumboll
    Busbellan skrev 2009-12-29 13:22:08 följande:
    Japp, August dreglade läääänge, nu har det dock avtagit, även om det kan komma en skvätt ibland när han blir väldigt uppspelt vid bus Infektionskänsligheten vet jag faktiskt inte. Här är det snarare så att August aldrig är sjuk. Det är till och med så de på dagis reagerar om bara näsan rinner lite för han är aldrig ens förkyld. De senaste 2 åren har han inte varit sjuk öht
    Hur gammal är august? när började det avta för er?
    Jag frågade logopeden vad hon trodde om S dreglande och hon trodde att han helt enkelt att han inte sväljer ner saliven för att han är så känslig i munnen. Vi normalstörda gör ju det reflexmässigt men tydligen inte S.
    Skönt att han slipper vara sjuk. Jag hatar dessa infektioner, nu hostar han till han kräks, lagom kul! Fattar inte hur han ska kunna gå på dagis när han inte ens kan krama en människa utan att bli sjuk.
  • Busbellan
    Skumboll skrev 2009-12-29 13:29:42 följande:
    Hur gammal är august? när började det avta för er? Jag frågade logopeden vad hon trodde om S dreglande och hon trodde att han helt enkelt att han inte sväljer ner saliven för att han är så känslig i munnen. Vi normalstörda gör ju det reflexmässigt men tydligen inte S. Skönt att han slipper vara sjuk. Jag hatar dessa infektioner, nu hostar han till han kräks, lagom kul! Fattar inte hur han ska kunna gå på dagis när han inte ens kan krama en människa utan att bli sjuk.
    Har för mig att det började avta runt 4-års åldern nånting. August är 6 år nu.
    Det där med att bli sjuk lätt har nog mer med individen att göra.
    Min 2-åring här hemma är sjuk jämt, vi har varit hemma hela hösten med henne, men bl.a 2 lunginflammationer
  • Stina24
    Busbellan skrev 2009-12-26 19:59:31 följande:
    Jag behöver tips och råd!!Ni som är äckelmagade kan sluta läsa NU!August har den senaste tiden när han bajsat börjat kleta det överallt. Golv, väggar, möbler ja till och med insidan av garderober.Vi har ingen aning om vad vi ska göra åt det, det går blixtsnabbt och det är omöjligt att ha full koll på honom hela tiden.det är vidrigt äckligt särskilt när ha  gnott in det i tapeterna Vad gör man egentligen???
    vet inte hur gammal din son är, men min son gjorde likadant när han var mellan 2- 3 år, jag hade på han byxor som jag vände och knöt dubbelknut på så han inte kunde få av sig dom, var enda sättet som funkade, sen slutade han med det när han blev äldre som tur är, nu är han 6 år.
  • Stina24
    Busbellan skrev 2009-12-26 19:59:31 följande:
    Jag behöver tips och råd!!Ni som är äckelmagade kan sluta läsa NU!August har den senaste tiden när han bajsat börjat kleta det överallt. Golv, väggar, möbler ja till och med insidan av garderober.Vi har ingen aning om vad vi ska göra åt det, det går blixtsnabbt och det är omöjligt att ha full koll på honom hela tiden.det är vidrigt äckligt särskilt när ha  gnott in det i tapeterna Vad gör man egentligen???
    Ska tillägga att han använde blöja på den tiden, vet inte ifall din son har blöja eller om han gör så när han varit på toaletten.
  • Hanna F
    Skumboll skrev 2009-12-29 09:52:46 följande:
    Ingen vars barn dreglar? Eller har dreglat? Jag håller på att bli tokig! Han är värre än en sexmånaders som håller på att få tänder. Får byta kläder flera gånger om dagen periodvis. Vad gör man åt det?
    Min dotter dreglar en del fortfarande men det har minskat ganska mycket senaste året. Hon fyller snart 5 år. Hon har fortfarande sin napp när hon ska sova och då blir det genast mer, utan napp är det inte så mycket numera.
Svar på tråden Autismtråd 9