• Boel1

Autismtråd 9

En ny tråd igen! Välkomna alla som vill prata om eller har frågor och funderingar om autism!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:50
    Länk till en tråd med behandlingstips m.m
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:53
    Länken ovanför blev fel, försöker igen
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 09:15
    Nu provar jag igen! Observera att länkarna ovanför är fel! Ursäkta att det blev så mycket fel!
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48668891.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 21:32
    Länk till autismtråd 10:

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

• Svar på tråden Autismtråd 9
  • SaramedM

M dreglade länge, men jag minns inte hur länge 4 år kanske?`

Phu, hon mår så dåligt, hon säger att hon vill dö för att hjärtat känns som att hon vill dö
    Det var farligt nära att hon gjorde sig illa på en vass sax nu ikväll!

Inget vi gör hjälper

• Eldo
    Skumboll skrev 2009-12-29 09:52:46 följande:
    Ingen vars barn dreglar? Eller har dreglat? Jag håller på att bli tokig! Han är värre än en sexmånaders som håller på att få tänder. Får byta kläder flera gånger om dagen periodvis. Vad gör man åt det? Sen är sonen väldigt infektionskänslig, blir dålig av minsta lilla. Kan det ha och göra med autismen i sig eller är det något "eget"?
    Hej hoppar in här i tråden. Min pojke blir 7 år i januari och han dreglar fortfarande. Inte kul. Dessutom MÅSTE han tugga på allt (läpliga och olämpliga saker) och det gör att han dreglar ännu mer.
    D är också infektionskänslig, men hos honom har de hittat en medfödd immunbrist. Har din son inte kontrollerats för det tycker jag att ni ska be om ett test. Det kollas genom ett vanligt enkelt blodprov.
  • pcalma
    SaramedM skrev 2009-12-29 23:01:12 följande:
    M dreglade länge, men jag minns inte hur länge 4 år kanske?` Phu, hon mår så dåligt, hon säger att hon vill dö för att hjärtat känns som att hon vill dö Det var farligt nära att hon gjorde sig illa på en vass sax nu ikväll! Inget vi gör hjälper
    Fy så mitt mammahjärta värker när jag läser det du skriver. Vilken mardröm att höra sitt barn säga så:( tar BUP/`HAB er på allvar o får ni bra hjälp?? Stackars lilla flicka:´(
  • SaramedM
    pcalma skrev 2009-12-29 23:17:14 följande:
    Fy så mitt mammahjärta värker när jag läser det du skriver. Vilken mardröm att höra sitt barn säga så:( tar BUP/`HAB er på allvar o får ni bra hjälp?? Stackars lilla flicka:´(
    Nje jag tycker väl inte det riktigt

HAB har just nu julstängt

Jag funderar lite på om man kunde ge henne melatonin så hon i alla fall kan sova såna här kvällar?
  • pcalma
    SaramedM skrev 2009-12-29 23:46:33 följande:
    Nje jag tycker väl inte det riktigt HAB har just nu julstängt Jag funderar lite på om man kunde ge henne melatonin så hon i alla fall kan sova såna här kvällar?
    Har du melatonin till henne? Hade absolut gett henne det isf!! Kramar till er!!! Hoppas att hon mår bättre idag!
  • Skumboll
    Eldo skrev 2009-12-29 23:09:20 följande:
    Hej hoppar in här i tråden. Min pojke blir 7 år i januari och han dreglar fortfarande. Inte kul. Dessutom MÅSTE han tugga på allt (läpliga och olämpliga saker) och det gör att han dreglar ännu mer. D är också infektionskänslig, men hos honom har de hittat en medfödd immunbrist. Har din son inte kontrollerats för det tycker jag att ni ska be om ett test. Det kollas genom ett vanligt enkelt blodprov.
    Det är sant, sonen tuggar också saker jämt och ständigt och dreglandet blir verkligen värre av det. Jag är så trött på att byta tröjor sjuttioelva gånger om dagen och torka dregel från golvet.
    Jodå, min son är utredd både på längden och tvären men någon immunbrist har han inte. Nu har vi gjort en sista omfattande neurologisk utredning som vi får svar på snart, om det ligger något mer bakom hans problem än autismen. För just det här med infektionskänsligheten förbryllar oss lite.
  • Skumboll
    SaramedM skrev 2009-12-29 23:01:12 följande:
    M dreglade länge, men jag minns inte hur länge 4 år kanske?` Phu, hon mår så dåligt, hon säger att hon vill dö för att hjärtat känns som att hon vill dö Det var farligt nära att hon gjorde sig illa på en vass sax nu ikväll! Inget vi gör hjälper
    Vill bara skicka en stor stor kram!
    Finner inga ord, men det gör ont i mig att läsa. Inget barn ska någonsin behöva känna så.
  • Falumamman
    pcalma skrev 2009-12-30 07
    :00:51 följande:
    Har du melatonin till henne? Hade absolut gett henne det isf!! Kramar till er!!! Hoppas att hon mår bättre idag!
    vad är melatonin? är det sömnmedel för barn eller är det nåt som tar ner hyperaktivitet?
    Prinsessa 2005, Prins 2008
  • pcalma

Ett kroppseget hormon som dessa barn ofta producerar för lite av. Ges mot grava sömnstörningar.
    En läkare får inte skriva ut detta, utan det krävs licens från läkemedelsverket för läkaren. Man måste ha provat annat utan resultat innan ansökan görs.

• kaffemamma
    Skumboll skrev 2009-12-29 09:52:46 följande:
    Ingen vars barn dreglar? Eller har dreglat? Jag håller på att bli tokig! Han är värre än en sexmånaders som håller på att få tänder. Får byta kläder flera gånger om dagen periodvis. Vad gör man åt det? Sen är sonen väldigt infektionskänslig, blir dålig av minsta lilla. Kan det ha och göra med autismen i sig eller är det något "eget"?
    Det här med infektionskänslighet: det beror på vem du frågar. I den "biomedicinska världen" pratas det ofta om att autism är väldigt tätt sammankopplat med imunförsvar och att många är infektionskänsliga i överkant. Men det finns också de som i stort sett aldrig är sjuka, men det lär ska vara en annan sida av samma mynt - att imunförsvaret konstant är aktiverat. Läkare som bland annat behandlar detta kommer att komma som föreläsare på koneferensen:
    www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/konferens-om-biomedicinsk-behandling-foer-barn-med-autism-356208
Svar på tråden Autismtråd 9