• Millli

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Vi fortsätter här! =) Hoppas alla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 14:33
    Biglin:Vår trogna suporter i omgång 2
    Ida04Emma06: Ida 29+4, Emma 32+5, 3:an BF 12/3
    Kiwi: Jonathan 31+3, 2:an BF 5/2
    Latvis: Lucas 29+3, 2:an BF 21/2
    Liley: Julie 30+3, 2:an BF 15/1
    Milli: pojke 24+4,2:an BF 31/1
    Mison: pojke 32+5, 2:an BF 16/2

• Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
  • Dalva

Det är bra att bli tagen på allvar och bli kollad för mycket än för lite. När jag var inne på KS för ett tag sedan (jag tyckte inte att jag hade känt barnet röra sig så mycket) sa de att de hellre tog in mig bara för att utesluta problem, snarare än pga att de var så oroliga. Det kan ju vara samma med hon du talade med. Dessutom förstår de nog att vi är övernevösa eftersom vi fått barn för tidigt. Ta det nu lugnt och slappna av! Jag har märkt att mina SD blir mycket bättre av fysisk och psykisk vila. När min svärmor var här i 12 dagar och avlastade mig försvann de nästan helt! Så förhoppningsvis behöver du också bara ta det lugnt.
    Styrkekramar!

• Millli

Nej det var verkligen inte meningen att skrämma upp dig! Fick uppfattningen att det ökat en hel del med sammandragningarna och jag vet att man gärna drar sig för att åka in! Vi ska ju vara försiktiga och lyssna lite extra denna gången! Vila dig nu och ta hand om dig. Nu vet de ju läget där och då blir det lättare att åka in för koll om du känner att det blir för mycket.
    Precis som du säger liley så vill man försäkra sig om att de tar hänsyn till den tidigare graiditeten. Vet att vissa gärna viftar bort det med att "detta är ju en ny grav, nu ska du inte tänka kaos tankar". Nu har vi en lugn helg allihopa!

• Mison

Kom precis hem efter att ha åkt upp till spec men fick åka hem igen då allt såg bra ut! Tappen var 35 mm och bebisen såg ut att må bra. Så det är bara att hålla tummarna för att inget oanat händer! Har haft rejält med mensvärk hela kvällen, men det verkar ju inte vara något som påverkat!

Hoppas ni får en lugn och skön natt!

• Mison

Och tack för att ni finns här! Vem hade man annars pratat och ventilerat med??!! Skönt med er som förstår en!

Kramar till er och godnatt!

• Dalva

Mison, vad skönt att allt såg bra ut! Att tappen var opåverkad är ju ett jättegott tecken . Nu får du njuta av helgen!

Hoppas att det också går fortsatt bra för dig, Millli!

• Bliglin

Tittar till er lite bara ;) och håller tummarna för långa fina tappar tjejer!

• Dalva

Här går det bra. Hur går det för dig, Millli? Ingen bebis antar jag! Bra att den håller sig på plats .

Jag var hos bm idag. Lite lågt hb bara, men blodprover har nu tagits. Jag har inte haft några fler blödningar sedan i onsdags . Känner mig lite lugnare, men oroar mig nu istället för svininfluensan eftersom jag ej kan vaccineras (pga äggallergi) och min dotter har just börjat på förskola så är lite nervös att hon ska få det där.

Hur gamla är era barn förresten? Min dotter, Julie, är 16 månader.

Hoppas att ni alla har det bra!

• Latvis

Nu har jag också hittat hit igen efter att ha varit "borta" i två veckor. Har varit och rest med jobbet och inte alls hunnit gå igenom allt som skrivits här, men nu är jag uppdaterad och det har ju hänt jättemycket!
    Känns som alla håller mer eller mindre på att gå igenom en väldigt tuff tid just nu med sd och så. För min del är allt lugn än så länge, men jag är "bara" i vecka 23 så förhoppningsvist håller allt sig lugnt ett par veckor till åtminstonen.

Är jättekluven inför vaccinet om man ska ta det eller ej och ska jag låta min son (5år) vaccinera sig? Känns som att det är lite otydligt med ev. biverkning osv. och att det inte är testat på gravida. Ska man riskera att få ev. biverkningar om man vaccinerar sig eller ska man riskera att bli jättedålig om man åker på influensan, inte så bra valmöjligheter tycker jag....

Håller verkligen tummarna för er alla och särskilt dig Milli!

• Mison

Skönt att höra att vi alla än så länge mår bra. Här är det lite lugnare nu. Tycker mig känna att SD har blivit något färre och mensvärken kommer och går, så jag känner mig liiite lugnare nu... Är hemma hos mina föräldrar och vilar upp mig denna vecka, så det är skönt. Hade en fundering bara som jag "glömde bort" att fråga i fredags på spec.förloss. MIn tapp var 42mm förra ggn jag var hos läkaren (2 veckor sen) och 35mm i fredags. Hm, den har alltså kortats! Är det nåt att stressa upp sig för tror ni??

Latvis: Jag tog den första vacc.dosen i fredags och har inte känns något alls. Lite lite öm i armen men annars inget. Jag bestämde mig efter att ha lyssnat på lite olika debatter samt pratat med en del olika läkare (varav en är gravid själv). Tror det gäller att bara bestämma sig, så kommer vilket beslut du än väljer att bli rätt.

Liley: Vad skönt att du inte haft några fler blödningar, håller alla tummar jag har för dig och alla andra!

Min son är för övrigt 2,5 år. Trotsigare kille får ni leta efter Känns ju sådär nu när man egentligen borde ligga och vila, och inte bråka med att få på kläder varje dag

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.