• Millli

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Vi fortsätter här! =) Hoppas alla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 14:33
    Biglin:Vår trogna suporter i omgång 2
    Ida04Emma06: Ida 29+4, Emma 32+5, 3:an BF 12/3
    Kiwi: Jonathan 31+3, 2:an BF 5/2
    Latvis: Lucas 29+3, 2:an BF 21/2
    Liley: Julie 30+3, 2:an BF 15/1
    Milli: pojke 24+4,2:an BF 31/1
    Mison: pojke 32+5, 2:an BF 16/2

• Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
  • Mison

Hur går det för dig Milli? Förstår att du är orolig, men vad fantastiskt att du snart går in i vecka 28! Har heller ingen erfarenhet av tillväxthämning, men håller såklart tummarna för att bebisen mår bra!

På vilka sätt visar din pojke autistiska drag? Har inga personliga erfarenheter mer än på mitt jobb som lärare. Hur gammal är han?

Här rullar det på. Har haft ont i magen ett par dagar men idag har det varit relativt lugnt. Ska man ha ont i magen, typ mensvärk? Känns onaturligt!

Hur långt har alla ni andra gått?? Känns som att de flesta är förbi vecka 23 va? Jag är i 24+2 och är verkligen jätteglad för varje dag som går. Vet inte varför jag inbillar mig att denna bebis kommer att komma ännu tidigare än min pojke gjorde. Hoppas jag har fel!

• Latvis

Jag är i vecka 23+4 och allt är lugnt o fint än så länge.
    Som jag känner idag så ska jag ta vaccinet och även min son så om jag inte hinner ändra mig för hundrande gången så kommer vi att göra det under nästa vecka....
    Hoppas ni alla får en trevlig helg!

• Dalva

Jag är i vecka 28+6, går alltså in i vecka 30 imorgon! Mår bra fysiskt, men oroar mig mycket för svininfluensan och hoppas att Sverige kommer att beställa in äggfritt vaccin...

Hoppas det går bra för er alla! Trevlig helg!

• Mison

Hej alla tjejer! Hur går det för er? Milli? Har du flyttat till SÖS idag?? Hoppas allt är bra med dig/er och att bebisen fortfarande är i magen! Här är det relativt lugnt, ska till doktorn i morrn så vi får se ang sjukskrivning.

Hoppas ni alla haft en skön helg!

• Latvis

Här går det bara bra, är i vecka 24+1 nu och närmar mig vecka 25 med spänning. Det var då jag sist började få förvärkar så man är lite beredd på om det händer igen, men det tror jag inte. Bara för att man "förväntar" sig nu att det ska gå som sist så lär man väl gå över tiden istället hihiii. Har i alla fall bestämt mig att jag och min son ska gå och vaccinera oss i veckan så det känns skönt att beslutet är äntligen taget. Ha en bra dag alla!

• Dalva

Mison: Lycka till med sjukskrivningen idag!

Hoppas att det går bra för alla. Jag har blött lite igen (i lördags och imorse). Har pratat med sjukhuset nu på morgonen, men eftersom jag ändå har en tid hos spec. mvc (på samma sjukhus) lite senare idag avvaktar jag tills dess - förutsatt att jag inte blöder något mer, i så fall åker jag direkt in för undersökning. Känner mig väldigt orolig! Har dock inte ont, så man kan ju hoppas att allt är ok...

• Latvis

Hoppas allt går bra för dig idag Liley, håller tummarna för dig!

• Mison

Liley: Hur har det gått idag?? Hoppas verkligen allt har gått bra!

Jag är sjukskriven. Var hos doktorn idag och tappen var nu 29 mm, mot 42 för mindre än 2 veckor sen, så jag känner mig väldigt deppig just nu. Är så orolig för dessa SD som tydligen påverkar tappen.. Jag vet ju hur fort det kan gå, därför är det så läskigt! Men nu blir det soffan, hoppas jag slipper bli inlagd bara.

Latvis: Vad skönt att allt är lugnt än så länge! Har du inga SD alls? Guuud så skönt i sådana fall. ´

Hoppas att våra bebisar stannar läääänge!

• Dalva

Tack för stödet! Det gick bra hos läkaren. Jag har tydligen en polyp och det är förmodligen den som orsakar blödningarna. Hon kunde inte se några blödningar alls nu och trodde inte att det kom från livmodern. Hon mätte också min livmodertapp manuellt och sa att det var 2,5 cm! Jag höll på att dö!! För en vecka sedan var den ju 4 cm. Hon menade att det var helt normalt, men jag fick förstås panik och bad att hon skulle göra ett ul också (eftersom det mäter mer korrekt) och det fick jag som tur var och där konstaterade hon att den var 3,8 cm. Kollades din tapp via ul, Mison? Annars kanske det var samma sak för dig!

Jag fick också utskrivet Bricanyl mot sammandragningarna och hon rekommenderade inte att jag bar min dotter upp för fyra trappor så fr.o.m nu arbetar min man kortare dagar för att kunna hämta vår dotter från dagis. Jag bör inte bära tungt alls.

Känner mig lugnare nu, men är så otroligt oroad över svininfluensan. Hur kan Sverige diskriminera oss som är äggallergiker? Jag vill inte oroa mig för allt mer, jag känner mig så psykiskt utmattad...

Mison: Bra att du blev sjukskriven! Kan du inte också få bricanyl mot SD? Ta det lugnt och vila. Förstår att du är orolig över tappen, men det verkar ju vara otroligt olika beroende på hur man mäter. Vad sa läkaren om det? Var han/hon bekymrad över det eller var det ok enl. läkare?

Vi får hoppas på det bästa, på tjocka bebisar som inte vill titta ut i förtid!

• Mison

Jag mättes med UL, så det stämmer nog relativt bra
    Angående Bricanyl så frågade jag läkaren när jag åkte in akut till förlossningen förra fredagen och hon sa att de inte skriver ut bricanyl eftersom de ger så mycket biverkningar i form av bl. a hjärtklappning??!! Jag har ju hellre hjärtklappning än SD! Glömde fråga min läkare idag, men ska till BM på torsdag så jag får fråga då. Har du känt av några biverkningar?

Ang svininfluensan så är det såklart oroande för dig. Jag förstår det! Å andra sidan känns det ju så otroligt uppförstorat, men man vet ju aldrig. Vad säger de till dig angående detta? Finns det inget de kan göra för dig? Finns det verkligen inget annat vaccin för er att få??

Ang tappen så sa läkaren att det inte är "akut" just nu, men med min erfarenhet vet jag att det kan gå väldigt fort, så i detta fall litar jag inte på någon! Bara det att den förkortats tyder ju på att mina SD inte är bra... Tycker det är så jobbigt bara eftersom man har ett barn sen innan. Det skär i hjärtat på mig när jag inte kan lyfta upp honom, ta på honom kläder osv. Känner mig så hemskt! Det är ju inte så lätt att förklara för en 2,5åring varför man inte kan det... Men, men det är bara att försöka vara positiv och ta en dag i taget!

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.