Tack för stödet!
Det gick bra hos läkaren. Jag har tydligen en polyp och det är förmodligen den som orsakar blödningarna. Hon kunde inte se några blödningar alls nu och trodde inte att det kom från livmodern. Hon mätte också min livmodertapp manuellt och sa att det var 2,5 cm! Jag höll på att dö!! För en vecka sedan var den ju 4 cm. Hon menade att det var helt normalt, men jag fick förstås panik och bad att hon skulle göra ett ul också (eftersom det mäter mer korrekt) och det fick jag som tur var och där konstaterade hon att den var 3,8 cm. Kollades din tapp via ul, Mison? Annars kanske det var samma sak för dig!
Jag fick också utskrivet Bricanyl mot sammandragningarna och hon rekommenderade inte att jag bar min dotter upp för fyra trappor så fr.o.m nu arbetar min man kortare dagar för att kunna hämta vår dotter från dagis. Jag bör inte bära tungt alls.
Känner mig lugnare nu, men är så otroligt oroad över svininfluensan. Hur kan Sverige diskriminera oss som är äggallergiker? Jag vill inte oroa mig för allt mer, jag känner mig så psykiskt utmattad...
Mison: Bra att du blev sjukskriven! Kan du inte också få bricanyl mot SD? Ta det lugnt och vila. Förstår att du är orolig över tappen, men det verkar ju vara otroligt olika beroende på hur man mäter. Vad sa läkaren om det? Var han/hon bekymrad över det eller var det ok enl. läkare?
Vi får hoppas på det bästa, på tjocka bebisar som inte vill titta ut i förtid!