Mison skrev 2009-10-21 18:07:09 följande:
Vad skönt Liley att allt var ok! Ja, gud så orolig man blir för allt!! Angående sjukskrivning, är det läkaren som ansett att du ska bli sjukskrivning och vad har han skrivit om det? Ingen har ens nämnt sjukskrivning för mig, trots att jag har sammandragningar dagligen. Visserligen gör de inte ont, men det gjorde de inte förra gången heller så hur ska man veta??!!Och vad härligt att höra att det går framåt för dig Milli! Permis låter ju fantastiskt! Förstår att du saknar din pojke! Ni har inte skype? Då ser ni varandra bättre och kostar gratis!Gör era sammandragningar ont eller är det "det vanliga": stenhård mage??
Ja, läkaren tyckte att jag skulle vara sjukskriven och vila fram till förlossningen. Han skrev att jag hade smärtsamma sammandragningar och risk för prematur börd och behövde vila. Och han skrev också att jag hade fött prematurt tidigare.
Han sa att man överhuvudtaget inte ska ha sammandragningar i vila vilket jag har ibland. Tycker att det är svårt att avgöra vad som är farliga sammandragningar och vad som är normalt. Jag har ju ingen normal graviditet att jämföra med. Tycker att min läkare och bm är mycket noggranna.