Millli skrev 2009-10-23 15:53:32 följande:
Det är en blodtrycksmedicin som heter adalat. Tydligen effektiv mot sammandragningar också! Har haft den hela tiden men de bytte från 10mg morgon och kväll till en långverkande variant (adalat oros) av samma medicin på 30mg en gång per dag. Sen jag fick den långverkande så har sammandragningarna som sagt nästan försvunnit! Mison: Håller med Liley att du borde bli sjukskriven resten av tiden! Är sammandragningarna långa i sec? Det kan också vara en liten måttståck om jag förstår det rätt på läkarna här. Och sen hur trycket är nedåt, ligger bebisen lågt?
Härligt Milli! Vad skönt att höra! Vad bara att de hittat en bra medicin! Ska be om bricanyl nästa gång jag ska till doktorn (om inget hinner hända innan dess..) Är överlycklig för varenda dag som går!
Jag har ju lätt 30 sammandragningar per dag/dygn. Vissa perioder håller de i sig längre och ibland kan det gå timmar utan en enda. Men eftersom man är så van så reagerar man knappt längre. Hur vet man om bebisen ligger lågt? Jag känner mycket sparkar långt ner, men livmodern är ju bara strax äver naveln än så länge...
Minns att mina sammandragningar INTE slutade trots att GBS:en försvann, så jag har inga större förhoppningar denna gång heller.
Har för övrigt vaccinerat mig idag, hoppas jag slipper biverkningar...