• Millli

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Vi fortsätter här! =) Hoppas alla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 14:33
    Biglin:Vår trogna suporter i omgång 2
    Ida04Emma06: Ida 29+4, Emma 32+5, 3:an BF 12/3
    Kiwi: Jonathan 31+3, 2:an BF 5/2
    Latvis: Lucas 29+3, 2:an BF 21/2
    Liley: Julie 30+3, 2:an BF 15/1
    Milli: pojke 24+4,2:an BF 31/1
    Mison: pojke 32+5, 2:an BF 16/2

• Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
  • Bliglin

Hurra för 25+0. Jag tänker på dig Milli!

Hoppas det lugnar ned sig nu och att du får sova inatt.

• Dalva

Bra! Håll ut! Tänker på dig och hoppas!
    Kram

• Mison

Hej Milli och alla andra! Hur mår du idag?

Jag har en liten fråga, jag har de senaste dagarna känt mig kissnödig KONSTANT. Ett tryck mot urinröret, svider och bränner. Lämnade ju urinprov förra veckan som visade på GBS men inte så mycket. Kan bebisen ligga och "trycka" så att man får denna känsla eller har UVI blivit kraftigare tro? Det är fruktansvärt obehagligt och gör lite ont.

Heja Milli, vi tänker på dig varje dag och håller alla tummar vi har!!!

• Dalva
    Mison skrev 2009-10-19 21:08:40 följande:
    Hej Milli och alla andra! Hur mår du idag? Jag har en liten fråga, jag har de senaste dagarna känt mig kissnödig KONSTANT. Ett tryck mot urinröret, svider och bränner. Lämnade ju urinprov förra veckan som visade på GBS men inte så mycket. Kan bebisen ligga och "trycka" så att man får denna känsla eller har UVI blivit kraftigare tro? Det är fruktansvärt obehagligt och gör lite ont. Heja Milli, vi tänker på dig varje dag och håller alla tummar vi har!!!
    Fick du antibiotika för din GBS? Alla läkare verkar inte vilja behandla om man är SYMPTOMFRI, men min bm har sagt att de kommer att behandla mig om jag får GBS - oavsett om jag har symptom eller inte (eftersom min dotter kom för tidigt, ev. pga GBS). Om du inte får antibiotika tycker jag att du ska kräva det för att det svider och bränner kan vara ett symptom på UVI/GBS. Annars kan det ju också bebisen trycka på blåsan, men jag vet inte om det brukar svida av det. Jag känner mig väldigt kissnödig emellanåt pga att barnet trycker, men jag har kollat att det inte beror på UVI/GBS och det svider och bränner inte direkt.
  • Bliglin

Hur går det Milli?

Jag tänker på dig!

• Millli

Hej allihop! Det går frammåt. Här är vi på hela 25+1 idag =) Får ganska mycket bricanyl och tabletter mot sammandragningarna men det är ganska lugnt. Får blodförtunnande nu när jag kommer bli liggande ett tag. Det känns konstigt att inte veta riktigt när lille tänker komma ut. Man både väntar och inte. Lite påfrestande ibland och nerverna ligger utanpå. Skällde just på hantverkare som vart inne i rummet (fick vara på annan sal så länge)och satt dit nån tv på väggen, de hade vällt ned en tallrik och mugg och sket i att säga till om att skärvorna låg på golvet. Försökte gömma brickan istället. Lortpellar... Hur svårt kan det vara att ta reda efter sig lite iaf. Här går man ju barfota!

Mison:
    Det där med tryck och brännande mot urinröret hade jag också i 3 dagar så jag åkte in (va ca i vecka 22). Det var bebisen som låg å gned mot så det känndes ordentligt. Känndes som om det låg i ordning bebis-urinrör-blygdben och gnuggade urinröret mellan ungefär. På mig funkade det att ligga på rygg och få bort tyngdpunkten nedåt. MEN åk in och var "jobbig". Kan inget om gbs men om det kan bidra till tidig födsel så åk en gång extra. Kan gbs gå över under grav eller dras man med det till man får antibiotika?

• Mison

Skönt att höra Milli! Nu är du ju redan inne i vecka 26 Härlig känsla när ytterligare en dag gått eller hur!

Ang min GBS så var det inte tillräckligt med bakterier för att behandla mig (enligt min läkare, men det verkar som sagt vara olika). Däremot så skulle jag lämna ett nytt urinprov denna vecka om det inte blivit bättre, så jag lämnar ett nytt i morrn. Idag har jag inte haft den känslan alls, så skumt är det. Precis som du beskriver det Milli, så känns det. Jag vill liksom gå och knipa ihop benen.

Jag tror att har man tillräckligt med GBS-bakterier så måste man nog behandlas. Tror inte det kan försvinna av sig självt. Det kan dock bli farligt för bebisen att gå med det för länge (om man har mycket dvs).

Nu är du snart i 25+2 Milli Hoppas du får en lugn natt.

• Dalva

Millli: Så glad jag blir att bebisen håller sig kvar! Hoppas att den stannar länge till.

Själv har jag haft en liten färsk blödning i morse... Precis så började det förra gången (fast då var det inte färskt blod, ursäkta detaljerna).

Den här graviditeten har jag mått så mycket bättre och inte haft några UVI/GBS så jag har känt mig så positiv...

I måndags kväll fick jag dock en 220 volts stöt av vår lampknapp! Ringde förlossningen då, men de menade att det inte var något att komma in för. Nu har min man ringt och talat med KS igen ang. blödningen, men de menar fortfarande att det inte finns något skäl för mig att komma in om jag inte får ont i magen eller blöder mer. Men det började ju inte med smärtsamma blödningar förra gången heller! Jag är såååå orolig nu och har lämnat meddelande hos min bm för att höra var hon råder mig till. Jag är i vecka 27+4.

• Millli

Men hur kan de avfärda en blödning så lätt när man har en historia... Har du slutat blöda nu? Åk in ändå.. De brukar ha svårare att avfärda en om de får en person framför sig! Vad sa de ang färskt vs "gammalt" blod? Var det läkare el bm som ni talade med när ni ringde? Även om man kan blöda under grav utan att det behöver vara något så blir man ju orolig av att gå och vänta. Hoppas att det inte är ngt!

Dalva skrev 2009-10-21 08:30:28 följande:
    Millli: Så glad jag blir att bebisen håller sig kvar! Hoppas att den stannar länge till. Själv har jag haft en liten färsk blödning i morse... Precis så började det förra gången (fast då var det inte färskt blod, ursäkta detaljerna). Den här graviditeten har jag mått så mycket bättre och inte haft några UVI/GBS så jag har känt mig så positiv... I måndags kväll fick jag dock en 220 volts stöt av vår lampknapp! Ringde förlossningen då, men de menade att det inte var något att komma in för. Nu har min man ringt och talat med KS igen ang. blödningen, men de menar fortfarande att det inte finns något skäl för mig att komma in om jag inte får ont i magen eller blöder mer. Men det började ju inte med smärtsamma blödningar förra gången heller! Jag är såååå orolig nu och har lämnat meddelande hos min bm för att höra var hon råder mig till. Jag är i vecka 27+4.
  • Dalva

Har ringt KS igen. Ska in på kontroll nu...

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.