Mison skrev 2009-10-19 21:08:40 följande:
Hej Milli och alla andra! Hur mår du idag? Jag har en liten fråga, jag har de senaste dagarna känt mig kissnödig KONSTANT. Ett tryck mot urinröret, svider och bränner. Lämnade ju urinprov förra veckan som visade på GBS men inte så mycket. Kan bebisen ligga och "trycka" så att man får denna känsla eller har UVI blivit kraftigare tro? Det är fruktansvärt obehagligt och gör lite ont. Heja Milli, vi tänker på dig varje dag och håller alla tummar vi har!!!
Fick du antibiotika för din GBS? Alla läkare verkar inte vilja behandla om man är SYMPTOMFRI, men min bm har sagt att de kommer att behandla mig om jag får GBS - oavsett om jag har symptom eller inte (eftersom min dotter kom för tidigt, ev. pga GBS). Om du inte får antibiotika tycker jag att du ska kräva det för att det svider och bränner kan vara ett symptom på UVI/GBS. Annars kan det ju också bebisen trycka på blåsan, men jag vet inte om det brukar svida av det. Jag känner mig väldigt kissnödig emellanåt pga att barnet trycker, men jag har kollat att det inte beror på UVI/GBS och det svider och bränner inte direkt.