• Millli

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Vi fortsätter här! =) Hoppas alla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 14:33
    Biglin:Vår trogna suporter i omgång 2
    Ida04Emma06: Ida 29+4, Emma 32+5, 3:an BF 12/3
    Kiwi: Jonathan 31+3, 2:an BF 5/2
    Latvis: Lucas 29+3, 2:an BF 21/2
    Liley: Julie 30+3, 2:an BF 15/1
    Milli: pojke 24+4,2:an BF 31/1
    Mison: pojke 32+5, 2:an BF 16/2

• Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
  • Latvis

Latvis: Vad härligt att du är så positiv och optimistisk!! Det gör säkert att du kommer att gå fullt Du är inte sjukskriven va?
    [/citat]

Mison: Jag jobbar på och "räknar" med att göra det januari ut, men nu är jag inte så säker längre...Har inte ens någon vikarie ännu så det blir lite körigt om jag skulle bli sjukskriven nu...

• Mison

Välkommen Kiwi! Minns att du och jag plussade ganska samtidigt var det inte så?!
    Håller med övriga, tycker det är otroligt att du inte blivit sjukskriven. Självklart är det inget man önskar eller vill, men jag tycker absolut att du ska trycka på det!! Jag vet inte vad den läkaren menade, men inte tycker jag v. 28 är direkt "långt gången". I vår situation är det kanske det, men knappast när vi pratar om vanliga graviditeter. Det är, precis som Liley sa, fruktansvärt jobbigt att få ett barn senare också, även om det är i v. 32 (som jag). Man vill inte gå igenom det en gång till! Så stå på dig!!!

Latvis: Det kan inte vara luft i tarmarna? Det har jag och kan få riktigt ont emellanåt. Kramper ungefär. Har ätit några tabletter mot just detta (immogaze eller nåt tror jag de heter). Tycker man har lite ont i magen hela tiden, å andra sidan så bor det ju någon därinne som rör sig konstant, så det kanske inte är så konstigt

Min pojke kom i vecka 32+5. 2 veckor på Neo och inga komplikationer. Överlever det en gång till, men vet inte om jag skulle orka månader på sjukhus när man nu har en liten hemma också...

• Mison

Undrar också hur det går för dig Millli!? Det var längesen du var inne nu. Om du läser detta så ska du veta att vi tänker på dig och hoppas du (och ev den lill*) mår bra!

• kiwi81

Hej tjejer!

Tack för allt ert stöd! Känns redan så mkt bättre!

Har ni ngt BF-lista? Vore kul att kunna heja på alla när vi går över våra milstolpar. Mitt absoluta mål är 34 veckor. Allt efter det kommer kännas helt ok.

Jonathan kom ju i v 31+3 och jag hade redan hunnit få kortison, så allt gick jätte bra och vi kom hem utan sond eller hemsjukvård efter bara 22 dagar.

Men som Mison skrev, den här gången skulle bli så mkt tuffare med ett barn hemma och ett på neo att slitas mellan! Eller tänk om nästa bebis inte alls mår lika bra och allt inte går lika bra som det gjorde med första?

Hur följs ni upp? Och hur är status nu? Är det ngn som är sjukskriven, eller har allt hittills sett bra ut för er?

Håller tummarna att vi alla här inne åtminstone passerar 34 veckor!

KRAM!

• Dalva
    kiwi81 skrev 2009-11-12 20:51:28 följande:
    Hej tjejer!Tack för allt ert stöd! Känns redan så mkt bättre! Har ni ngt BF-lista? Vore kul att kunna heja på alla när vi går över våra milstolpar. Mitt absoluta mål är 34 veckor. Allt efter det kommer kännas helt ok.Jonathan kom ju i v 31+3 och jag hade redan hunnit få kortison, så allt gick jätte bra och vi kom hem utan sond eller hemsjukvård efter bara 22 dagar.Men som Mison skrev, den här gången skulle bli så mkt tuffare med ett barn hemma och ett på neo att slitas mellan! Eller tänk om nästa bebis inte alls mår lika bra och allt inte går lika bra som det gjorde med första?Hur följs ni upp? Och hur är status nu? Är det ngn som är sjukskriven, eller har allt hittills sett bra ut för er?Håller tummarna att vi alla här inne åtminstone passerar 34 veckor!KRAM!
    Jag har BF den 15 januari 2010. Jag går nu hos MVC varannan vecka, men har inte gått dit fler gånger än vad man brukar som gravid. Däremot lämnar jag urinprov varannan vecka (pga GBS och upprepade urinvägsinfektioner under förra graviditeten). Dessutom går jag till spec. MVC. Har varit där tre gånger (i vecka 16, 20 och 29) och ska dit igen om två veckor. Jag går där pga att jag fött för tidigt och för att jag har haft näthinneavlossning (vilket kan vara en riskfaktor vid förlossningen, mina ögon får inte utsättas för för mycket press).

Jag är sjukskriver sedan en tid tillbaka för smärtsamma sammandragningar. Har varit inne på förlossningen tre gånger, men tror egentligen inte att det har varit något, utan det är förmodligen mina nerver. På förlossningen har de varit jättebra och tagit mig på allvar för att sedan kunna konstatera att allt sett bra ut. Just för sekunden mår jag bra, men det skiftar. Mina nerver är på helspänn, men jag har bestämt mig för att njuta nu när jag har passerat 30+3 som var min första milstolpe. OM allt går bra i slutändan och jag får ett friskt fullgånget barn vill jag inte ha missat ännu en lycklig graviditet pga oro.
  • Latvis

Jag har bf den 21/2/2010. Jag blir glad om jag passerar vecka 30, men självklart vore vecka 35 en dröm. Vill gärna passera 2009 innan jag föder....

Lucas föddes i vecka 29+3 och allt gick jättebra, men som sagt, man vet aldrig om det går lika bra nästa gång och det känns nog jobbigare om man föder för tidigt igen när man har ett barn redan hemma som också behöver en.

Än så länge har jag inte haft några större komplikationer och jag jobbar fortfarande heltid. Går hos MVC som "vanligt" och har haft ett par uppföljningar hos spec. MVC samt gått hos kardiologen på ul av bebisens hjärta, men det beror mer på andra saker än att jag födde för tidigt.

Ska på tillväxt ul i vecka 29, men annars har jag inga andra extra kontroller för tillfället. Är nojig över minsta lilla smärta i magen, men det hör förmodligen till vanligheten att man har ont till och från.

Det var min story i korthet. Ska verkligen bli spännande att följas åt och höra hur det går för alla.
    Hoppas allt är bra med Milli...

• Mison

Jag har BF 16 februari (känns väääldigt långt fram). Min milstolpe är 1:a jan eftersom min son kom i vecka 32+5 och det är den 28 dec, så jag hoppas kunna knipa till jan

Jag är sjukskriven på heltid då min tapp förkortades från 42 mm till 29 mm på mindre än 2 veckor. Haft många SD och även ätit pencillin mot GBS, som nu för tillfället är borta!

Kan säga att det är mycket lugnare i magen nu (vågar man skriva det??) och har inte ens hälften så många SD som innan. Har visserligen inte gjort många knop veckan som gått, men bara att slippa oron för ett par dagar är skönt tycker jag. Ska till läkaren på tis igen för att se hur det ser ut. Går hos BM ena veckan och till läkaren andra. Det känns skönt att man blir kollad varje vecka.

Jag har varit så "knäpp" att jag efter v. 23 känt att "ja men nu har det ju fötts massor med barn, så nu är det ju ingen fara". Därför känns det som att jag nu helt plötsligt är långt gången i vecka 27. Man blir lite skadad av denna oron....

Hoppas ni har en lugn och skön helg!

• Dalva

Hej tjejer, hur går det? Hur har helgen varit? Min helg har varit lugn och jag har försökt njuta av att vara gravid. Dock har jag ett litet orosmoment (förstås!), min paranoia of the day är att barnet ligger för lågt och intar födsloposition. Det är förstås kopplat till det min bm sa förra måndagen om att barnet ligger lågt vilket kan innebära för tidig födsel. Hade bestämt mig för att ignorera det och tänka positiva tankar istället, men nu tycker jag bara att bebisen sparkar/boxas lååångt ner och undrar om det är normalt... men ja, bortsett från det går det helt ok.

Hoppas att det går bra för er andra - och Milli, tänker mycket på dig och hoppas att allt är bra!

• Latvis

Hej hej,

Helgen har varit lugn o skön, har verkligen inte gjort nåt vilket är skönt.
    Lillen lever verkligen rövare i magen, pust....

Hoppas det inte är någon fara för dig Liley att barnet ligger långt ner....

• Mison

Halloj!

Här har det varit lite sisådär. Fick en fruktansvärd mensvärk i lördagskväll, men inte överdivet mycket SD, så jag tog alvedon och värmedyna och gick och lade mig. Som tur är har den värsta värken släppt och jag ska ju till doktorn imorrn, så det känns ändå tryggt. Men usch vad oroligt det var/är...

Jag är helt övertygad om att min bebis också ligger väldigt lågt. Känner nästa bara sparkar lågt ner och nästan aldrig något över naveln. Ska fråga doktorn om det i morrn. Men så länge den inte ligger fixerad med huvdet så ska det väl kännas lugnt, eller?? Undrar hur långt upp livmodern ligger nu..?

Tycker ändå att dagarna går ganska fort, vilket känns skönt. Håll maggarna i sjack nu

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.