kiwi81 skrev 2009-11-12 20:51:28 följande:
Hej tjejer!Tack för allt ert stöd! Känns redan så mkt bättre! Har ni ngt BF-lista? Vore kul att kunna heja på alla när vi går över våra milstolpar. Mitt absoluta mål är 34 veckor. Allt efter det kommer kännas helt ok.Jonathan kom ju i v 31+3 och jag hade redan hunnit få kortison, så allt gick jätte bra och vi kom hem utan sond eller hemsjukvård efter bara 22 dagar.Men som Mison skrev, den här gången skulle bli så mkt tuffare med ett barn hemma och ett på neo att slitas mellan! Eller tänk om nästa bebis inte alls mår lika bra och allt inte går lika bra som det gjorde med första?Hur följs ni upp? Och hur är status nu? Är det ngn som är sjukskriven, eller har allt hittills sett bra ut för er?Håller tummarna att vi alla här inne åtminstone passerar 34 veckor!KRAM!
Jag har BF den 15 januari 2010. Jag går nu hos MVC varannan vecka, men har inte gått dit fler gånger än vad man brukar som gravid. Däremot lämnar jag urinprov varannan vecka (pga GBS och upprepade urinvägsinfektioner under förra graviditeten). Dessutom går jag till spec. MVC. Har varit där tre gånger (i vecka 16, 20 och 29) och ska dit igen om två veckor. Jag går där pga att jag fött för tidigt och för att jag har haft näthinneavlossning (vilket kan vara en riskfaktor vid förlossningen, mina ögon får inte utsättas för för mycket press).
Jag är sjukskriver sedan en tid tillbaka för smärtsamma sammandragningar. Har varit inne på förlossningen tre gånger, men tror egentligen inte att det har varit något, utan det är förmodligen mina nerver. På förlossningen har de varit jättebra och tagit mig på allvar för att sedan kunna konstatera att allt sett bra ut. Just för sekunden mår jag bra, men det skiftar. Mina nerver är på helspänn, men jag har bestämt mig för att njuta nu när jag har passerat 30+3 som var min första milstolpe. OM allt går bra i slutändan och jag får ett friskt fullgånget barn vill jag inte ha missat ännu en lycklig graviditet pga oro.