Tack, det gick jätte bra hos dr. Bebisen väger ca 1576 gram nu (-5% från det normala, vilket den har legat på hela tiden, så den följer sin kurva), det fanns gott om fostervatten och navelsträngen hade gott flöde. Bebisen låg väldigt lågt ner (huvudet låg mot livmodertappen), så det är säkert därför SF-måttet stått still. Förut var det åtminstone en vätskespalt mellan huvudet och tappen. Men som tur var var tappen oförändrad jämfört med sist. Så allt är lugnt igen och jag försöker tänka optimistiskt även om oron ibland tar över. Känns skönt att redan vara i v 30+3. Om en vecka har jag gått förbi Jonathans födelselängd (31+3), vilket kommer kännas så skönt!
Är ngn mer sjukskriven här, eller jobbar ni på som vanligt?
Jag är sjukskriven men funderar på att "fuska" lite. Har inte skickat in papprena än till försäkringskassan. Jag jobbar inte, utan jag pluggar, så jag funderar på att ta det superlugnt och bara gå på det superobligatoriska så att jag kan få skriva tentan sen. Vore så jobbigt att ha massa praktik kvar att ta igen innan man får skriva tentan.... Och nu såg det ju helt ok ut på VUL, bara det att tappen är mjuk, centrerad och lite öppen... men det kan den väl vara hos omföderskor utan att det betyder ngt egentligen? Hmmm... är så ambivalent. Vill ju samtidigt inte orsaka att nästa bebis kommer för tidigt om jag kan slippa det genom att ta det lugnt....