Mison, vad skönt att det såg så bra ut nu! Hur kommer det sig att du blev sjukskriven och hur länge har du varit sjukskriven? Var det för att tappen var 33 mm och mjuk?
Idag när dr mätte min tapp var den först 25 mm, men sen så mätte hon om den och fick hela 29 mm. Tydligen sker det oftast så hos förstföderskor att tappen först förkortas helt och sen öppnas. Men hos omföderskor så öppnas man och förkortas samtidigt (det är väl därför gissar jag som de flesta upplever förlossning nr 2 som både snabbare och lättare). Den inre modermunnen är stängd, bara den yttre som är öppen 1 cm.
Mison, har du fått ordinerat strikt sängläge? Till mig har de sagt att det inte hjälper med sängläge, så jag ska "bara" ta det lugnt (inte lyfta tungt, inga promenader, vara hemma och mysa mest). Men eftersom allt såg så bra ut idag så tyckte doktorn att det borde gå bra att jag testar att gå tillbaka till skolan och känner efter hur jag mår allt eftersom.. Men jag är ju "redan" i v 31 (30+3), så jag är ju lite längre gången än dig Mison.