Jag har packat ner:
- Amningsvänliga myskläder till mig, amningsBH + amnings-linne.
- Kläder till bebisen (Hoppas ändå få en fullgången bebis som får åka hem tillsammans med mig).
- En necessär till mig med tandborste (även till maken), tandkräm, lipsyl, hårborste, hårtofs, schampoo, balsam, ansiktskräm mm.
- Toa-rulle (mjukt papper om det bara finns hårt på BB).
- Bindor och amningsinlägg
- MVC-journalen
- Tofflor
- Ren t-shirt o kalsonger till maken (kanske inte behövs, men tog liten plats)
- Mobilladdare
- Bärsjal (vet inte om den behövs heller, men packade ned den ändå)
Kvar att packa i "sista stund" är mobil, leg, kontanter, kamera + laddare och mat/snacks till maken. Har även lagt ner en gosig filt i bilbarnstolen att ha till hemfärden.
Tror att det var allt. Funderar på att ta med mp3-spelare med högtalare och lite bra musik. Men sist gick förlossningen så fort (ca 2 timmar) så jag märkte inte ens att maken riggat upp lap-topen och satt på harmonisk sång av buddhistiska munkar som jag hade önskat mig tidigare. Men så gick värkarna i ett utan pauser och jag var helt inne i mig själv, knappt medveten om omgivningen. Men kanske skönt för Jonathan att få födas till harmonisk sång, hihi!
Mison, skönt att dina sd lugnat ner sig. Vad är det för typ av prov de tar för GBS? Visst är det ett vaginalt prov de tar? Eller kan man fånga GBS på ett vanligt urinprov? Jag har lämnat urinprov vid flera tillfällen, men de har inte odlat från tappen eller så. Ska till dr imorgon... kanske borde be om ett sånt prov?