Millli skrev 2009-10-29 14:57:22 följande:
hello, var på tillväxt och tapp ul idag...men dåliga resultat(i mina öron). Tappen var endast 17mm dock hade den slutit sig men är väldigt påverkad(funneling, konisk) .Bebisen har inte heller skött sig och mättes till 25% tillväxthämmad (för 2v sedan var den "bara"8%). Vet inte riktigt vad det innebär och efter en googling så blev jag inte klokare heller. All denna info säger att det kan vara allt från att jag vart stressad den här tiden eller att det kan vara kromosomfel. Har ni nån erfarenhet av tillväxthämmning? Det enda som var bra är att bebisen är väldigt vital och livlig för att citera läkaren. Men f-n rent ut sagt vad orolig man kan vara...
Usch, vad jobbigt! Men bebisen håller sig i alla fall kvar. Vet inte så mycket om tillväxthämning, men kan bara berätta att de på ul-mätningen (precis innan förlossningen) beräknade att min dotter vägde 1700 gram och så vägde hon 1420 gram i verkligheten, så jag vet inte hur tillförlitligt det är. I mitt fall var det iaf stor felmariginal så hoppas att det är det i ditt fall också - fast åt andra hållet förstås!
Kommer förresten på nu att min kompis son var tillväxthämmad under en del av graviditeten pga att hon var stressad, men han började växa när hon tog det lugnare.
Hoppas allt går bra!