• Mison

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Millli skrev 2009-10-11 12:36:12 följande:
    Ang vaccinet.. En tanke jag fick var att om man har en riksgraviditet och blir sjuk av själva vaccinet, alltså de vanliga biverkningarna typ feber osv, kan inte det i sig trigga en igångsättning i förtid? Eller är jag helt ute och cyklar? Då står man ju verkligen för ett svårt val! Har själv inte fått någon tid än men lillgrabben har fått tid den 20/10 nu.. Lite läskigt att det inte är testat på barn heller(om jag förståt det rätt). Ska ägna dagen åt lite forskning runt detta!
    Jag håller med! Detta är världens dilemma! Tänker precis som du, vi som fött för tidigt ska väl liksom inte utsätta oss för ytterligare påfrestningar. Å andra sidan vet vi ju heller inte hur vi reagerar på själva influensan?!

Jag har aldrig haft influensa (inte den sortens), så jag är såklart extra orolig.
    Har bara några dagar på mig att fundera och vet verkligen inte hur jag ska göra. Har läst att barnen kan utveckla autism, ADHD mm av kvicksilvret som finns i vaccinet och det är ju en annan aspekt.

Usch, hade gärna varit smittskyddsöverläkare en dag som denna
  • Mison

Jag har fått tillbaka GBS:en
    Var hos läkaren idag och fick beskedet. Än så länge så var det inte "så farligt" mycket bakterier, men jag ska nu lämna nya urinprov varannan vecka. Ska även träffa läkaren varannan vecka, så det känns i allafall skönt...

Hade det på känn även om jag inte har lika mycket symptom denna gång. Kissar sjukt ofta och har en brännande känsla i underlivet hela tiden.

Ska nog även ta vaccinet i morrn, det lutar åt det...

• Mison

Neeeej Milli är det sant!! Varför är det för sent för att få progesteron??

Tänker på dig och hoppas hoppas att bebisen stannar kvar i magen ett tag till! Att det ska vara så svårt??!!

Du måste uppdatera så vi vet hur det är med dig/er!

Stor kram!

• Mison
    Millli skrev 2009-10-17 19:20:01 följande:
    sängläge och dropp igen här nu efter en lite jobbig morgon men stabilt nu.. knöligt med bricanylet för min puls ligger mellan 100-120.. jag kniper =/
    Heja heja! Håller alla tummar jag har och tänker på dig!
    Hur mår du rent psykiskt? Går upp och ner antar jag (minns hur det var)!? Måste kännas annorlunda denna gång eftersom man redan har en liten hemma?!

Du är superduktig och jag säger som de andra: kniiiip! Varje dag som går är ju super!
  • Mison

Hej Milli och alla andra! Hur mår du idag?

Jag har en liten fråga, jag har de senaste dagarna känt mig kissnödig KONSTANT. Ett tryck mot urinröret, svider och bränner. Lämnade ju urinprov förra veckan som visade på GBS men inte så mycket. Kan bebisen ligga och "trycka" så att man får denna känsla eller har UVI blivit kraftigare tro? Det är fruktansvärt obehagligt och gör lite ont.

Heja Milli, vi tänker på dig varje dag och håller alla tummar vi har!!!

• Mison

Skönt att höra Milli! Nu är du ju redan inne i vecka 26 Härlig känsla när ytterligare en dag gått eller hur!

Ang min GBS så var det inte tillräckligt med bakterier för att behandla mig (enligt min läkare, men det verkar som sagt vara olika). Däremot så skulle jag lämna ett nytt urinprov denna vecka om det inte blivit bättre, så jag lämnar ett nytt i morrn. Idag har jag inte haft den känslan alls, så skumt är det. Precis som du beskriver det Milli, så känns det. Jag vill liksom gå och knipa ihop benen.

Jag tror att har man tillräckligt med GBS-bakterier så måste man nog behandlas. Tror inte det kan försvinna av sig självt. Det kan dock bli farligt för bebisen att gå med det för länge (om man har mycket dvs).

Nu är du snart i 25+2 Milli Hoppas du får en lugn natt.

• Mison

Vad skönt Liley att allt var ok! Ja, gud så orolig man blir för allt!!
    Angående sjukskrivning, är det läkaren som ansett att du ska bli sjukskrivning och vad har han skrivit om det? Ingen har ens nämnt sjukskrivning för mig, trots att jag har sammandragningar dagligen. Visserligen gör de inte ont, men det gjorde de inte förra gången heller så hur ska man veta??!!

Och vad härligt att höra att det går framåt för dig Milli! Permis låter ju fantastiskt! Förstår att du saknar din pojke! Ni har inte skype? Då ser ni varandra bättre och kostar gratis!

Gör era sammandragningar ont eller är det "det vanliga": stenhård mage??

• Mison
    Dalva skrev 2009-10-21 18:58:11 följande:
    Ja, läkaren tyckte att jag skulle vara sjukskriven och vila fram till förlossningen. Han skrev att jag hade smärtsamma sammandragningar och risk för prematur börd och behövde vila. Och han skrev också att jag hade fött prematurt tidigare.Han sa att man överhuvudtaget inte ska ha sammandragningar i vila vilket jag har ibland. Tycker att det är svårt att avgöra vad som är farliga sammandragningar och vad som är normalt. Jag har ju ingen normal graviditet att jämföra med. Tycker att min läkare och bm är mycket noggranna.
    at

Det har ju jag oxå... Sammandragningar i vila alltså..
    Min BM och läkare säger att sammandragningar som inte gör ont är ingen fara. Men precis som du säger så kan inte jag heller avgöra om detta är farligt. Men gör dina sammandragningar ont??
  • Mison

Liley, jag förstår precis vad du menar. Jag vet inte heller "vad som gör ont". Hade inte heller onda SD sist, men ändå var jag öppen. Igår kväll hade jag massor med sammandragningar trots att jag låg i soffan, det känns oroligt. Men min BM hävdar ju oxå att det inte är något att oroa sig för, så vad vet jag?! Skulle kunna åka in var och varannan timme känns det som, så när vet man när det är allvar!?

Min BM ringde mig idag. Mitt urinprov som jag lämnade i måndags visade på GBS, och mycket mer denna gång. Så nu äter jag pencillin
    Så då var första orosmomentet här....Skulle även ha vaccinerat mig idag, men de ville inte göra det innan de kollat upp vilken påverkan pencilliet kunde göra. Det känns ju tryggt, NOT!

Hur går det för dig Milli?! Blir orolig när du inte skrivit på hela dagen! Hoppas att allt är bra!

• Mison
    Millli skrev 2009-10-23 15:53:32 följande:
    Det är en blodtrycksmedicin som heter adalat. Tydligen effektiv mot sammandragningar också! Har haft den hela tiden men de bytte från 10mg morgon och kväll till en långverkande variant (adalat oros) av samma medicin på 30mg en gång per dag. Sen jag fick den långverkande så har sammandragningarna som sagt nästan försvunnit! Mison: Håller med Liley att du borde bli sjukskriven resten av tiden! Är sammandragningarna långa i sec? Det kan också vara en liten måttståck om jag förstår det rätt på läkarna här. Och sen hur trycket är nedåt, ligger bebisen lågt?
    Härligt Milli! Vad skönt att höra! Vad bara att de hittat en bra medicin! Ska be om bricanyl nästa gång jag ska till doktorn (om inget hinner hända innan dess..) Är överlycklig för varenda dag som går!

Jag har ju lätt 30 sammandragningar per dag/dygn. Vissa perioder håller de i sig längre och ibland kan det gå timmar utan en enda. Men eftersom man är så van så reagerar man knappt längre. Hur vet man om bebisen ligger lågt? Jag känner mycket sparkar långt ner, men livmodern är ju bara strax äver naveln än så länge...
    Minns att mina sammandragningar INTE slutade trots att GBS:en försvann, så jag har inga större förhoppningar denna gång heller.

Har för övrigt vaccinerat mig idag, hoppas jag slipper biverkningar...
Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.