• Mison

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Nä usch nu blir jag orolig!! Tycker du det?!
    Men min BM menar ju att det är fullt normalt?? Hon berättade häromdagen om en mamma som haft massor av sammandragningar HELA graviditeten men som nu gick på övertid... Så hur vet man??? Kanske ska åka in då... Eller avvakta och se om pencillinet tar bort SD!? Ska börja räkna dem tror jag....

• Mison

Ja herregud, nu är jag väldigt uppstressad. Kanske ska åka in till KK och kolla ändå... Fy så jobbigt!! Känner ju efter hela tiden och tycker att det gör ont hit och dit, SD hit och dit men vet inte hur mycket av detta som är ren inbillning pga oro.

Tycker oxå att bebisen ligger lågt och sparkar. Men som sagt, vad är lågt? Nu går jag runt och oroar mig härhemma, så jag kanske ska ringa och kolla med förlossningen i allafall...

Skulle kunna betala vad som helst för att få vara runt v. 32 nu i allafall, så den värsta oron kan lägga sig!

• Mison

Har ringt upp till spec BB nu. Hon skulle rådfråga doktorn. Återkommer

• Mison

Nu ringde hon upp. Jag ska vila nu (lägga mig i soffan) och kommer SD även under vila så tyckte hon jag ska komma upp så får de undersöka mig. Känner att det hade varit skönt på ett sätt, men samtidigt är jag så orolig för att bli kvar där!

Hon lät inte jätteorolig, men samtidigt så vet ju inte hon hur jag känner! Det är ju ingen som gör förutom jag! Uppdaterar senare! Tack för stödet, du har absolut inte stressat upp mig, det fixar jag fint på egen hand

• Mison

Kom precis hem efter att ha åkt upp till spec men fick åka hem igen då allt såg bra ut! Tappen var 35 mm och bebisen såg ut att må bra. Så det är bara att hålla tummarna för att inget oanat händer! Har haft rejält med mensvärk hela kvällen, men det verkar ju inte vara något som påverkat!

Hoppas ni får en lugn och skön natt!

• Mison

Och tack för att ni finns här! Vem hade man annars pratat och ventilerat med??!! Skönt med er som förstår en!

Kramar till er och godnatt!

• Mison

Skönt att höra att vi alla än så länge mår bra. Här är det lite lugnare nu. Tycker mig känna att SD har blivit något färre och mensvärken kommer och går, så jag känner mig liiite lugnare nu... Är hemma hos mina föräldrar och vilar upp mig denna vecka, så det är skönt. Hade en fundering bara som jag "glömde bort" att fråga i fredags på spec.förloss. MIn tapp var 42mm förra ggn jag var hos läkaren (2 veckor sen) och 35mm i fredags. Hm, den har alltså kortats! Är det nåt att stressa upp sig för tror ni??

Latvis: Jag tog den första vacc.dosen i fredags och har inte känns något alls. Lite lite öm i armen men annars inget. Jag bestämde mig efter att ha lyssnat på lite olika debatter samt pratat med en del olika läkare (varav en är gravid själv). Tror det gäller att bara bestämma sig, så kommer vilket beslut du än väljer att bli rätt.

Liley: Vad skönt att du inte haft några fler blödningar, håller alla tummar jag har för dig och alla andra!

Min son är för övrigt 2,5 år. Trotsigare kille får ni leta efter Känns ju sådär nu när man egentligen borde ligga och vila, och inte bråka med att få på kläder varje dag

• Mison

Hur går det för dig Milli? Förstår att du är orolig, men vad fantastiskt att du snart går in i vecka 28! Har heller ingen erfarenhet av tillväxthämning, men håller såklart tummarna för att bebisen mår bra!

På vilka sätt visar din pojke autistiska drag? Har inga personliga erfarenheter mer än på mitt jobb som lärare. Hur gammal är han?

Här rullar det på. Har haft ont i magen ett par dagar men idag har det varit relativt lugnt. Ska man ha ont i magen, typ mensvärk? Känns onaturligt!

Hur långt har alla ni andra gått?? Känns som att de flesta är förbi vecka 23 va? Jag är i 24+2 och är verkligen jätteglad för varje dag som går. Vet inte varför jag inbillar mig att denna bebis kommer att komma ännu tidigare än min pojke gjorde. Hoppas jag har fel!

• Mison

Hej alla tjejer! Hur går det för er? Milli? Har du flyttat till SÖS idag?? Hoppas allt är bra med dig/er och att bebisen fortfarande är i magen! Här är det relativt lugnt, ska till doktorn i morrn så vi får se ang sjukskrivning.

Hoppas ni alla haft en skön helg!

• Mison

Liley: Hur har det gått idag?? Hoppas verkligen allt har gått bra!

Jag är sjukskriven. Var hos doktorn idag och tappen var nu 29 mm, mot 42 för mindre än 2 veckor sen, så jag känner mig väldigt deppig just nu. Är så orolig för dessa SD som tydligen påverkar tappen.. Jag vet ju hur fort det kan gå, därför är det så läskigt! Men nu blir det soffan, hoppas jag slipper bli inlagd bara.

Latvis: Vad skönt att allt är lugnt än så länge! Har du inga SD alls? Guuud så skönt i sådana fall. ´

Hoppas att våra bebisar stannar läääänge!

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.