• Millli

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Vi fortsätter här! =) Hoppas alla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 14:33
    Biglin:Vår trogna suporter i omgång 2
    Ida04Emma06: Ida 29+4, Emma 32+5, 3:an BF 12/3
    Kiwi: Jonathan 31+3, 2:an BF 5/2
    Latvis: Lucas 29+3, 2:an BF 21/2
    Liley: Julie 30+3, 2:an BF 15/1
    Milli: pojke 24+4,2:an BF 31/1
    Mison: pojke 32+5, 2:an BF 16/2

• Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
  • Millli

Ang vaccinet.. En tanke jag fick var att om man har en riksgraviditet och blir sjuk av själva vaccinet, alltså de vanliga biverkningarna typ feber osv, kan inte det i sig trigga en igångsättning i förtid? Eller är jag helt ute och cyklar? Då står man ju verkligen för ett svårt val!
    Har själv inte fått någon tid än men lillgrabben har fått tid den 20/10 nu.. Lite läskigt att det inte är testat på barn heller(om jag förståt det rätt). Ska ägna dagen åt lite forskning runt detta!

• Mison
    Millli skrev 2009-10-11 12:36:12 följande:
    Ang vaccinet.. En tanke jag fick var att om man har en riksgraviditet och blir sjuk av själva vaccinet, alltså de vanliga biverkningarna typ feber osv, kan inte det i sig trigga en igångsättning i förtid? Eller är jag helt ute och cyklar? Då står man ju verkligen för ett svårt val! Har själv inte fått någon tid än men lillgrabben har fått tid den 20/10 nu.. Lite läskigt att det inte är testat på barn heller(om jag förståt det rätt). Ska ägna dagen åt lite forskning runt detta!
    Jag håller med! Detta är världens dilemma! Tänker precis som du, vi som fött för tidigt ska väl liksom inte utsätta oss för ytterligare påfrestningar. Å andra sidan vet vi ju heller inte hur vi reagerar på själva influensan?!

Jag har aldrig haft influensa (inte den sortens), så jag är såklart extra orolig.
    Har bara några dagar på mig att fundera och vet verkligen inte hur jag ska göra. Har läst att barnen kan utveckla autism, ADHD mm av kvicksilvret som finns i vaccinet och det är ju en annan aspekt.

Usch, hade gärna varit smittskyddsöverläkare en dag som denna
  • Dalva

Jag känner samma oro som er gällande vaccinet och också över att få influensan så klart. För min del blir det nog min äggallergi som avgör. Tror inte att jag kan vaccineras eftersom vaccinet är gjort på ägg. Är rädd att en allergisk reaktion kan trigga igång för tidig födsel (jag fick ett missfall tidigare efter att ha fått i mig ägg av misstag).

Kommer era barn att vaccineras? Min dotter är för liten så hon får inget.

• Millli

Min grabb är kallad nästa vecka(pga sin BPD).. Vi har bestämt oss till 90% att han ska få den. Ska till sjukhuset på ons och tänkte passa på att fråga hans läkare då.

• Dalva
    Millli skrev 2009-10-12 21:28:18 följande:
    Min grabb är kallad nästa vecka(pga sin BPD).. Vi har bestämt oss till 90% att han ska få den. Ska till sjukhuset på ons och tänkte passa på att fråga hans läkare då.
    Ok. Bra att ni kan prata med hans läkare. Hoppas att det går bra!
  • Mison

Jag har fått tillbaka GBS:en
    Var hos läkaren idag och fick beskedet. Än så länge så var det inte "så farligt" mycket bakterier, men jag ska nu lämna nya urinprov varannan vecka. Ska även träffa läkaren varannan vecka, så det känns i allafall skönt...

Hade det på känn även om jag inte har lika mycket symptom denna gång. Kissar sjukt ofta och har en brännande känsla i underlivet hela tiden.

Ska nog även ta vaccinet i morrn, det lutar åt det...

• Millli
    Mison skrev 2009-10-14 21:32:15 följande:
    Jag har fått tillbaka GBS:en Var hos läkaren idag och fick beskedet. Än så länge så var det inte "så farligt" mycket bakterier, men jag ska nu lämna nya urinprov varannan vecka. Ska även träffa läkaren varannan vecka, så det känns i allafall skönt... Hade det på känn även om jag inte har lika mycket symptom denna gång. Kissar sjukt ofta och har en brännande känsla i underlivet hela tiden. Ska nog även ta vaccinet i morrn, det lutar åt det...
    vad trist, kunde ju fått slippa det denna gången!

Själv är jag liggandes på ks förlossning sen igår , 24+4 om en timme. Tappen är öppen och kort igen, fan fan fan! Får massa dropp som verkar stannat upp det lite iaf. Men det blir nog en premis till för mig. Ta hand om er nu allihopa och vänta för 17 inte med att åka in om ni känner minsta lilla! Jag fick mensvärk igår som inte kändes bra..
  • Dalva
    Millli skrev 2009-10-15 23:45:32 följande:
    vad trist, kunde ju fått slippa det denna gången!Själv är jag liggandes på ks förlossning sen igår , 24+4 om en timme. Tappen är öppen och kort igen, fan fan fan! Får massa dropp som verkar stannat upp det lite iaf. Men det blir nog en premis till för mig. Ta hand om er nu allihopa och vänta för 17 inte med att åka in om ni känner minsta lilla! Jag fick mensvärk igår som inte kändes bra..
    Åh nej, Millli! Be att få progesteron. KS håller ju på med studien just nu, fråga om du kan få vara med i den. Jag håller verkligen tummarna för att allt går bra!!! Lycka till!!

Mison: Usch, igen! Får du antibiotikabehandling? Bra att du blir noga kollad iaf. Jag lämnar också urinprover varannan vecka.
  • Millli

Hej igen.. Natten har vart lugn! Så vi kämpar på.. Progesteronstudien är inte igång än enl vissa läkare men det är olika bud hela tiden. Tyvärr så är det försent för mig just nu ändå tydligen. Tappen är för kort att sätta cerklage också ,då kunde hinnorna punkteras istället. Men som sagt just nu är det lugnt i magen. Hamnar ni här så får ni vara beredda på att vara gåpåiga vad gälller behandling.. De kör sitt race annars. Fick bråka mig till bricanylsprutor inatt med läkaren. De SKA lyssna på dig och hur du känner. Man känner sin kropp bäst! Håll era små i magen nu =)

• Dalva
    Millli skrev 2009-10-16 11:42:27 följande:
    Hej igen.. Natten har vart lugn! Så vi kämpar på.. Progesteronstudien är inte igång än enl vissa läkare men det är olika bud hela tiden. Tyvärr så är det försent för mig just nu ändå tydligen. Tappen är för kort att sätta cerklage också ,då kunde hinnorna punkteras istället. Men som sagt just nu är det lugnt i magen. Hamnar ni här så får ni vara beredda på att vara gåpåiga vad gälller behandling.. De kör sitt race annars. Fick bråka mig till bricanylsprutor inatt med läkaren. De SKA lyssna på dig och hur du känner. Man känner sin kropp bäst! Håll era små i magen nu =)
    Be att få kortison också så att lungorna utvecklas! (Har mailat dig.)
Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.