• Millli

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Vi fortsätter här! =) Hoppas alla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-22 14:33
    Biglin:Vår trogna suporter i omgång 2
    Ida04Emma06: Ida 29+4, Emma 32+5, 3:an BF 12/3
    Kiwi: Jonathan 31+3, 2:an BF 5/2
    Latvis: Lucas 29+3, 2:an BF 21/2
    Liley: Julie 30+3, 2:an BF 15/1
    Milli: pojke 24+4,2:an BF 31/1
    Mison: pojke 32+5, 2:an BF 16/2

• Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
  • Millli

Ang vaccinet.. En tanke jag fick var att om man har en riksgraviditet och blir sjuk av själva vaccinet, alltså de vanliga biverkningarna typ feber osv, kan inte det i sig trigga en igångsättning i förtid? Eller är jag helt ute och cyklar? Då står man ju verkligen för ett svårt val!
    Har själv inte fått någon tid än men lillgrabben har fått tid den 20/10 nu.. Lite läskigt att det inte är testat på barn heller(om jag förståt det rätt). Ska ägna dagen åt lite forskning runt detta!

• Millli

Min grabb är kallad nästa vecka(pga sin BPD).. Vi har bestämt oss till 90% att han ska få den. Ska till sjukhuset på ons och tänkte passa på att fråga hans läkare då.

• Millli
    Mison skrev 2009-10-14 21:32:15 följande:
    Jag har fått tillbaka GBS:en Var hos läkaren idag och fick beskedet. Än så länge så var det inte "så farligt" mycket bakterier, men jag ska nu lämna nya urinprov varannan vecka. Ska även träffa läkaren varannan vecka, så det känns i allafall skönt... Hade det på känn även om jag inte har lika mycket symptom denna gång. Kissar sjukt ofta och har en brännande känsla i underlivet hela tiden. Ska nog även ta vaccinet i morrn, det lutar åt det...
    vad trist, kunde ju fått slippa det denna gången!

Själv är jag liggandes på ks förlossning sen igår , 24+4 om en timme. Tappen är öppen och kort igen, fan fan fan! Får massa dropp som verkar stannat upp det lite iaf. Men det blir nog en premis till för mig. Ta hand om er nu allihopa och vänta för 17 inte med att åka in om ni känner minsta lilla! Jag fick mensvärk igår som inte kändes bra..
  • Millli

Hej igen.. Natten har vart lugn! Så vi kämpar på.. Progesteronstudien är inte igång än enl vissa läkare men det är olika bud hela tiden. Tyvärr så är det försent för mig just nu ändå tydligen. Tappen är för kort att sätta cerklage också ,då kunde hinnorna punkteras istället. Men som sagt just nu är det lugnt i magen. Hamnar ni här så får ni vara beredda på att vara gåpåiga vad gälller behandling.. De kör sitt race annars. Fick bråka mig till bricanylsprutor inatt med läkaren. De SKA lyssna på dig och hur du känner. Man känner sin kropp bäst! Håll era små i magen nu =)

• Millli

glömde säga att min "stora" grabb ska få vaccinet nu iaf. läkaren rådde utan tvekan till det och vi litar till 100 på henne.

• Millli

liten förbättring nu, tappen har slutit sig 1/2 cm! Jag har fått gå upp på toa nu och får ta en dusch men sen så ligger jag mest här och surfar =) Vissa läkare är mer frikostiga med rörelse! Men jag vill vara i liggläge så mycket det bara går.

Har fått 2 kortison sprutor så de hinner verka OM damen inte behagar att ligga kvar..

peppar peppar så verkar det gå åt rätt håll.

Ska försöka fråga läkarna mer om progesteronet, får inga vettiga svar..

• Millli

sängläge och dropp igen här nu efter en lite jobbig morgon men stabilt nu.. knöligt med bricanylet för min puls ligger mellan 100-120.. jag kniper =/

• Millli

på ett sätt är det skönt att inte vara hemma. det skulle vara svårt att låta bli att inte röra sig med plutten som vill leka. skallen går runt både att man är förberedd blandat med rädsla.. började kräkas inatt och har gjort hela dagen så de var tvungna att ta bort droppet. får bricanyl igen vid sammandragningar. de trodde att det skulle bli bebis men då slutade jag kräkas =) sååååååååå imorgon är vi 25+0! ta hand om er och tack för allt stöd

• Millli

Hej allihop! Det går frammåt. Här är vi på hela 25+1 idag =) Får ganska mycket bricanyl och tabletter mot sammandragningarna men det är ganska lugnt. Får blodförtunnande nu när jag kommer bli liggande ett tag. Det känns konstigt att inte veta riktigt när lille tänker komma ut. Man både väntar och inte. Lite påfrestande ibland och nerverna ligger utanpå. Skällde just på hantverkare som vart inne i rummet (fick vara på annan sal så länge)och satt dit nån tv på väggen, de hade vällt ned en tallrik och mugg och sket i att säga till om att skärvorna låg på golvet. Försökte gömma brickan istället. Lortpellar... Hur svårt kan det vara att ta reda efter sig lite iaf. Här går man ju barfota!

Mison:
    Det där med tryck och brännande mot urinröret hade jag också i 3 dagar så jag åkte in (va ca i vecka 22). Det var bebisen som låg å gned mot så det känndes ordentligt. Känndes som om det låg i ordning bebis-urinrör-blygdben och gnuggade urinröret mellan ungefär. På mig funkade det att ligga på rygg och få bort tyngdpunkten nedåt. MEN åk in och var "jobbig". Kan inget om gbs men om det kan bidra till tidig födsel så åk en gång extra. Kan gbs gå över under grav eller dras man med det till man får antibiotika?

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.