Hej på er..
30+0 imorgon och jag börjar bli rund om magen nu =) Trodde aldrig att man skulle få uppleva en "stor" mage! Såg att ni pratade om sfmått lite grann. Jag tror jag har legat straxt under mitten(har bara mätt en gång i v.20). Här görs ju inte alla "vanliga" kontroller som man skulle gjort annars. Hade en inskrivnings vikt på 57,3kg och härom dagen tänkte jag göra något "vanligt" för en gångs skull så jag frågade efter en våg och den stannade på 60,6. Är också en kortis med mina 157,5cm (0,5cm är alltid lika viktigt=).) och var lite rund från början så det har väl tagits från reserverna mer. Nytt tillväxt ul på fredag och det verkar som om jag ska få åka hem om allt ser bra ut. So far so good!
Nu har jag fått känna av lite sånt som "alla andra gnäller om" när de är gravida. Jag tycker i min tur att det är kul att uppleva. Bebisen trycker på magsäcken och jag mår illa igen, har fått svårt att andas,det kan iof bero på sängliggandet men en bm kände på vart livmodern slutade så var det precis vid revbensbågen. Får en del sparkar där med!
Skulle vilja ordna hemma med säng, kläder, blöjor ja allt sånt men jag får väl dirigera mannen istället. Jag som är kontrollfreak hur ska det gå.. =)
Jag tog bara trygghansas gratis försäkring. Har även andra försäkringar där och såg att sjukhusvistelse ev går via vår hemförsäkring. Orkar inte ta tag i det nu men ska ringa till dem vid piggare tillfälle. Det är dyrt att ligga inne, i dagsläget är vi uppe i ca 5.500kr (då inräknat mannens kostnader de dagar han har stannat)!! Men men det får man räkna med även om det känns som väldigt mycket pengar..
Jo just det, såg att ni pratade om vikten på 1:orna! Min grabb ligger mellan -3 och -2 på både vikt och längd. Skulle tro att han väger 12kg och är 89-90cm nu. Han följer dock sin kurva någon sådär. Lite mer i trappsteg än jämn kurva.
Ta det lugnt nu allihopa, inga bebisar än!