• Dalva

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Jag känner samma oro som er gällande vaccinet och också över att få influensan så klart. För min del blir det nog min äggallergi som avgör. Tror inte att jag kan vaccineras eftersom vaccinet är gjort på ägg. Är rädd att en allergisk reaktion kan trigga igång för tidig födsel (jag fick ett missfall tidigare efter att ha fått i mig ägg av misstag).

Kommer era barn att vaccineras? Min dotter är för liten så hon får inget.

• Dalva
    Millli skrev 2009-10-12 21:28:18 följande:
    Min grabb är kallad nästa vecka(pga sin BPD).. Vi har bestämt oss till 90% att han ska få den. Ska till sjukhuset på ons och tänkte passa på att fråga hans läkare då.
    Ok. Bra att ni kan prata med hans läkare. Hoppas att det går bra!
  • Dalva
    Millli skrev 2009-10-15 23:45:32 följande:
    vad trist, kunde ju fått slippa det denna gången!Själv är jag liggandes på ks förlossning sen igår , 24+4 om en timme. Tappen är öppen och kort igen, fan fan fan! Får massa dropp som verkar stannat upp det lite iaf. Men det blir nog en premis till för mig. Ta hand om er nu allihopa och vänta för 17 inte med att åka in om ni känner minsta lilla! Jag fick mensvärk igår som inte kändes bra..
    Åh nej, Millli! Be att få progesteron. KS håller ju på med studien just nu, fråga om du kan få vara med i den. Jag håller verkligen tummarna för att allt går bra!!! Lycka till!!

Mison: Usch, igen! Får du antibiotikabehandling? Bra att du blir noga kollad iaf. Jag lämnar också urinprover varannan vecka.
  • Dalva
    Millli skrev 2009-10-16 11:42:27 följande:
    Hej igen.. Natten har vart lugn! Så vi kämpar på.. Progesteronstudien är inte igång än enl vissa läkare men det är olika bud hela tiden. Tyvärr så är det försent för mig just nu ändå tydligen. Tappen är för kort att sätta cerklage också ,då kunde hinnorna punkteras istället. Men som sagt just nu är det lugnt i magen. Hamnar ni här så får ni vara beredda på att vara gåpåiga vad gälller behandling.. De kör sitt race annars. Fick bråka mig till bricanylsprutor inatt med läkaren. De SKA lyssna på dig och hur du känner. Man känner sin kropp bäst! Håll era små i magen nu =)
    Be att få kortison också så att lungorna utvecklas! (Har mailat dig.)
  • Dalva

Millli: Åh, vad bra! Ligg nu så stilla du kan och så håller vi tummarna och hoppas. Flickor brukar ju också klara sig bra, tänk på det!
    Kram

• Dalva

Bra! Håll ut! Tänker på dig och hoppas!
    Kram

• Dalva
    Mison skrev 2009-10-19 21:08:40 följande:
    Hej Milli och alla andra! Hur mår du idag? Jag har en liten fråga, jag har de senaste dagarna känt mig kissnödig KONSTANT. Ett tryck mot urinröret, svider och bränner. Lämnade ju urinprov förra veckan som visade på GBS men inte så mycket. Kan bebisen ligga och "trycka" så att man får denna känsla eller har UVI blivit kraftigare tro? Det är fruktansvärt obehagligt och gör lite ont. Heja Milli, vi tänker på dig varje dag och håller alla tummar vi har!!!
    Fick du antibiotika för din GBS? Alla läkare verkar inte vilja behandla om man är SYMPTOMFRI, men min bm har sagt att de kommer att behandla mig om jag får GBS - oavsett om jag har symptom eller inte (eftersom min dotter kom för tidigt, ev. pga GBS). Om du inte får antibiotika tycker jag att du ska kräva det för att det svider och bränner kan vara ett symptom på UVI/GBS. Annars kan det ju också bebisen trycka på blåsan, men jag vet inte om det brukar svida av det. Jag känner mig väldigt kissnödig emellanåt pga att barnet trycker, men jag har kollat att det inte beror på UVI/GBS och det svider och bränner inte direkt.
  • Dalva

Millli: Så glad jag blir att bebisen håller sig kvar! Hoppas att den stannar länge till.

Själv har jag haft en liten färsk blödning i morse... Precis så började det förra gången (fast då var det inte färskt blod, ursäkta detaljerna).

Den här graviditeten har jag mått så mycket bättre och inte haft några UVI/GBS så jag har känt mig så positiv...

I måndags kväll fick jag dock en 220 volts stöt av vår lampknapp! Ringde förlossningen då, men de menade att det inte var något att komma in för. Nu har min man ringt och talat med KS igen ang. blödningen, men de menar fortfarande att det inte finns något skäl för mig att komma in om jag inte får ont i magen eller blöder mer. Men det började ju inte med smärtsamma blödningar förra gången heller! Jag är såååå orolig nu och har lämnat meddelande hos min bm för att höra var hon råder mig till. Jag är i vecka 27+4.

• Dalva

Har ringt KS igen. Ska in på kontroll nu...

• Dalva

Tack! Är hemma igen. Jag har nu blivit undersökt av läkare på KS och hon trodde inte att det var något, bara sköra slemhinnor och ett brustet blodkärl. Livmodertappen var omogen och 4 cm. Hade heller ingen UVI/GBS. Förhoppningsvis var det falskt alarm med blödningen! Dr trodde att det var infektion som orsakat förra för tidiga födseln och det har jag ju inte nu. Men om jag blöder mer, får sammandragningar eller förkortad tapp blir jag inlagd.

Tänker mycket på dig, Millli och hoppas att det går bra för dig! Och för er andra också förstås

Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.