• Bliglin

Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.

Jag håller tummarna stenhårt Milli! Kniiiip!

Ligg med rumpan högt och sitt inte ens i sängen. Du ligger väl på bäcken och går väl inte på toa, hoppas jag?

Jag låg 17 dagar öppen, blev inlagd v24+5. Hoppas hoppas du med kan ligga så länge, minst. Pepp pepp. Alla dagar är värda, mycket!

Stor peppkram och "hang in there"!

Och visst har du fått kortisonsprutor!?

Kram igen!

• Bliglin

Det låter bra! Du är tapper!

• Bliglin

Milli: Förstår att det är asjobbigt. Hu!
    Du är tapper! Vi hejar på dig. Kniiip! Kram

• Bliglin

Hurra för 25+0. Jag tänker på dig Milli!

Hoppas det lugnar ned sig nu och att du får sova inatt.

• Bliglin

Hur går det Milli?

Jag tänker på dig!

• Bliglin

Tittar till er lite bara ;) och håller tummarna för långa fina tappar tjejer!

• Bliglin

Jag tänker på er allihop! Oroar mig för Milli

Stå på dig om Bricanylet Mison!

Pepp, pepp!
    Kram B

• Bliglin

Jag vet inte vad jag ska svara dig, jag är ju ingen läkare. Men måste säga att jag personligen tycker att det låter nonchalant att säga att du inte behöver kollas upp ngt mer då tappen uppenbart förkortats ned till 27 mm. Men du kan väl boka tätare kontroller med barnmorskan?

Och att du redan fått en bebis prematurt. Känns ju skönt att du redan är i v 28, heja heja, och då är ju den värsta faran över, dvs om bebis skulle komma nu. Men jag, (som också är cervixinsufficient och fick min son i v 27+1 utan en enda sammandragning) tycker att du ska se till att ta det så lugnt som möjligt och ligga mycket i sängläge så du sparar tappen och se till att få bli sjukskriven så fort som möjligt. Mycket kan ju hända på två veckor. Om jag vore som dig skulle jag nog vilja bli sjukskriven bums så jag skulle kunna ligga dagarna i ända. Det är ju ingen lek att få en bebis i v 30-31 heller som du ju redan vet

Lycka till!

kiwi81 skrev 2009-11-11 19:35:14 följande:
    P.S. Ledsen för långt inlägg, men behövde få skriva av mig lite...
  • Bliglin

Jo, tillägg till Kiwi81: Det är ju helt uppenbart en risk att du föder för tidigt igen. Dels har tappen redan kortats, dels vill läkaren att du blir sjukskriven. Fattar inte varför inte läkaren sjukskrev dig
    Jag skulle nog inte vilja vänta två veckor på sjukskrivning, min tapp kortades från 27 mm till 8 mm på mindre än två veckor.

• Bliglin

Härligt Milli! Oh så lättad jag blev att läsa ditt inlägg Jag var stensäker på att du som bäst satt och pumpade mjölk nu, typ. Tänk så fel man kan ha! Och det är jag glad över!

Håller tummarna för er allihop!

OBS vg Bf LISTAN: Jag är ju INTE gravid, ha ha. Jag bara hänger här ändå och försöker hålla koll på ER!

• Bliglin

Tänkte bara önska gott nytt år och bra förlossningar i tråden! Jag har hunnit få ett toktidigt missfall till första advent men är på banan igen nu - mentalt alltså.

Är ju strålande att tapparna håller än tjejer!
Svar på tråden Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.