• Fransisco

Kollegans hund på arbetsplatsen?

Jag jobbar som habiliteringspedagog på ett gruppboende för personer med lindrig utvecklingsstörning. En av vårdarna har alltid med sig sin hund till jobbet. Hunden är stor och pälsig och ligger alltid i de allmänna utrymmen där både personal och boende umgås tillsammans. Eftersom jag är ny på jobbet har jag inte vågat säga till än men jag börjar störa mig mer och mer. Är varken speciellt hundrädd eller har allergi men jag tänker på alla andra på jobbet. Och framförallt de som bor där, brukarna. En i personalen berättade stolt för mig att en av brukarna varit jätte hundrädd från början men nu hade det släppt eftersom hunden varit där så mycket.. Är det verkligen rimligt att ma utsätter människor med utvecklingsstörning för hundar i deras eget hem när de är hundrädda?
    Vad anser ni om att man tar med sig sin egen hund till sin arbetsplats varje dag?

• Svar på tråden Kollegans hund på arbetsplatsen?
  • Liten2008

Min kollega har konstig frisyr.
    Jag störde mig inte så mycket i början men nu gör den det.
    När jag anställdes fick jag inte veta någonting om den här frisyren utan jag upptäckte den själv.
    Den är yvig och det känns som den är överallt, dessutom är den full men spray som sticker i näsan.

Jag vill gärna ha den frisyren omplacerad men jag verkar inte ha några rättigheter till det.

Attans.

• anne h
    Fransisco skrev 2009-10-10 07:14:54 följande: