• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Euphoria85
    Aalexandra skrev 2009-10-17 13:41:41 följande:
    Jag har också färgat håret och hade det verkligen varit någon fara hade dom varit tvungna att skriva ner det på paktet. Punkt slut! Mitt blev däremot inte lila, utan brunt som jag hoppades på Har det löst sig, ff alldeles lila i håret?
    haha jo fortfarande lila, har dock en mörkbrun färg hemma nu som skall i håret inom snar framtid! {#lang_emotions_laughing}
    kan inte se ut såhär... fniss
    tvillingarna beräknas komma till oss den 25 januari!
  • chasmin
    Euphoria85 skrev 2009-10-17 13:56:45 följande:
    haha jo fortfarande lila, har dock en mörkbrun färg hemma nu som skall i håret inom snar framtid! kan inte se ut såhär... fniss
    Lila är ju en höstfärg Hoppas att du blir nöjd med de nya färgen!

Var inne på graviditerskalendern nyss och såg att det är 80 dagar kvar tills pyret beräknas komma ut...härligt! Nu har tiden rullat på lite tycker jag! Tycker vi kan hoppa över november och gå direkt på december med julmys och bäbisväntan
  • väntar4an 2010
    Euphoria85 skrev 2009-10-17 13:32:21 följande:
    va oj är det sant? stog tillåme å läste på paketen i affären..... det måste dom ju skriva dit ju hoppas det bara var mitt hår som blev missbildat då och at bebbarna klarade sig!
    självklart har INTE bebisen tagit skada av färgningen
    men jag vet inte riktigt vad som gör att gravidas hår blir missfärgat om det kan ha något med hormonerna och håravfall mm
    men hoppas det blir bättre med brunt i
  • Madge

Det enda jag hört om hårfärgning är väl att det kan ta lite annorlunda, men inte att det är farligt för bebisen.

Jag har varit hos sjukgymnast för min foglossning och får betala för sådana besök, men det är ju så det här. På en del håll tror jag man kanske måste ha remiss för komma till sjukgymnast.

• Malin Guinn

Nu har jag stadat lyan.

Kok, toalett, har en maskin tvatt kvar sen ar det ocksa klart, torkat golven har jag ocksa hunnit med.
    Kanns som att ett varmt bad kan vara pa sin plats nu, borjar kannas i ryggen nar jag har hallt pa med stadning en hel dag.
    Sparade disken till mannen min
    Han blev jatteglad over det, jag lovar
  • väntar4an 2010
    Madge skrev 2009-10-17 14:23:51 följande:
    Det enda jag hört om hårfärgning är väl att det kan ta lite annorlunda, men inte att det är farligt för bebisen. Jag har varit hos sjukgymnast för min foglossning och får betala för sådana besök, men det är ju så det här. På en del håll tror jag man kanske måste ha remiss för komma till sjukgymnast.
    MAN ska inte betala sjukgymastbesök under en graviditet
    det räknas som mvc alla besök är gratis
  • Madge

Här får vi i alla fall betala allt sånt, det kostar en hundralapp per besök. Jag går vattenträning för foglossning, kostar också en hundralapp per gång. Men efter 900 kr är man uppe i frikort.
    Måste man besöka akuten innan man får åka till förlossningen får man också betala för det besöket.
    Däremot betalar jag inte för sånt som görs via mödravården.

• Madge

Och med tanke på vad en graviditet med alla undersökningar och förlossning kostar samhället betalar jag gärna de där pengarna.

• Mamma Tes
    LilaRos skrev 2009-10-17 12:44:58 följande:
    Är det någon här som vart hos sjukgymnastpga foglossning? Har börjat få väldiga problem av det nu, blir bara värre och värre. Funderar på om jag ska gå via mvc eller kontakta en sjukgymnast direkt?
    Ring sjukgymnast direkt! Det gjorde jag.
    Malin Guinn skrev 2009-10-17 13:05:26 följande:
    Du kan be henne skicka torrjäst, den håller.
  • Mamma Tes
    väntar4an 2010 skrev 2009-10-17 14:32:46 följande:
    MAN ska inte betala sjukgymastbesök under en graviditet det räknas som mvc alla besök är gratis
    Här får man också betala för sjukgymnastbesök. Bor i gbg.

Malin: Du hade ju rean fått tips om torrjäst såg jag nu
Svar på tråden BF Januari :-) del 3