• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • lille08
    Madge skrev 2009-10-18 15:14:19 följande:
    Fast det är ju konstigt att du fick gå dit gratis eftersom vi bor i samma län ju, fast det är kanske olika mellan kommunerna?
    Ja det var lite märkligt. Jag var beredd på att det skulle kosta, men så frågade hon i luckan där jag anmälde mig om besöket var graviditetsrelaterat och eftersom det var pga foglossning så svarade jag att det var det och då sa hon att ja, i så fall är det gratis.
  • Malin Guinn

Och sjalvklart sa borjade jag fotografera sa fort vi kom utanfor affaren.

Alskar att fota, har bara inte haft bra utrustning till att kunna ta de foton jag vill.
    Har ar ett foto jag tog tidigare idag som verkligen beror och sarskillt nu nar man sjalv ar gravid...
    En del av Ukraina tyvarr, verkligt och hemskt..
  • Phili a
    LilaRos skrev 2009-10-18 10:01:26 följande:
    Undra om besök hos sjukgymnasten skulle kosta för mig, betalar ju inte för besök på vc och tandläkare ännu, är född 89.
    betala 140 kr första gången och alla andra besök 70 kr
  • hannapanna80
    Rosen123 skrev 2009-10-18 09:33:28 följande:
    Hej!Jag tänkte kolla med er andra i tråden om jag bara är normal eller man bör kolla upp det.Jag är i vecka 26 nu och det började i förra veckan med att jag var förstoppad i flera dagar. Efter att ha tvingat i mig katrinplommon och peppakakor i massor (noja om man slukat 2 stora burkar på 2 veckor!? ) så har det nu totalvänt och jag har varit tvungen att springa på toaletten flera gånger varje dag nu torsdag-söndag.Är det normalt?
    den helomvändningen har jag med varit med om.. dock åt andra hållet... och det med två dagars mellanrum. blir inte klok på magen... men det är ju bara att se glad ut... man ska visst känna att man är på smällen =)
  • LilaRos

Magen har jg inga problem med alls, villket är super skönt! Fungerar inte min mage så fungerar inte jag.

Jag har dock börjat få ont i huvudet väldigt ofta och blossar upp som en fackla i ansiktet. Men men, denna tiden har sin charm den med

• Ellen 20

de här kanske är en dum fråga men kan man få lokalbedövning fast man är gravid? min visdomstand har börjat växa ut o de gör så fruktansvärt ont så ja har inte sovit en blund i natt.. så ja måste dra ut den, därför undrar ja om ja kan få bedövning fast ja är graivd?

• lille08

Ellen 20: Det är inga problem att få lokalbedövning fastän man är gravid. Har själv lagat tänder nu under graviditeten med bedövning.

• AmandaBrun
    LilaRos skrev 2009-10-18 23:24:13 följande:
    Magen har jg inga problem med alls, villket är super skönt! Fungerar inte min mage så fungerar inte jag.Jag har dock börjat få ont i huvudet väldigt ofta och blossar upp som en fackla i ansiktet. Men men, denna tiden har sin charm den med
    Jag har också fått dessa blossningar i ansiktet två eller tre gånger nu. Känns helt knasigt, men skönt att man inte är ensam om det
  • Underbara ungar

Idag får jag min vaccination... Första dosen.
    Är ärligt talat lite nervös! Dels så HATAR jag sprutor o sen är deet ju det där med vaccinet o foster...
    Men jag får ju lita på vad sjukvården rekomenderar.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Schnooglewookiemush
    Underbara ungar skrev 2009-10-19 08:46:28 följande:
    Idag får jag min vaccination... Första dosen. Är ärligt talat lite nervös! Dels så HATAR jag sprutor o sen är deet ju det där med vaccinet o foster... Men jag får ju lita på vad sjukvården rekomenderar.
    Jag tycker inte heller om sprutor, men jag tyckte inte sprutan kändes alls i princip. Litet svagt sting bara. Tittade bort också, så jag såg inte hur sprutan såg ut.
Svar på tråden BF Januari :-) del 3