Vi bor på gotland, så här härjar visst grissjukan.. Konstaterade fall av svininfluensan är vad som sagts, så vet inte hur många som blivit drabbade. Men det är väl inte så väsentligt..
Imorgon börjar dom vaccinering här på ön, jag som inte ens bestämt mig för hur jag ska göra..
Det är svårt, jag får sätta mig ner med min man ikväll och diskutera för/nackdelar med att vaccinera sig alt. avstå från det.
Var vid mvc idag, allt såg jättefint ut förutom mitt blodtryck. 146/94 så det räknades som högt och hon började prata om att det tyvärr inte fanns någon läkartid förräns i mitten av nov. Jag som mår så bra sa jag och då lugnade hon ner sig lite
Blodtrycket sjönk efter ½timmes vila, men ska tillbaka på torsdag för att kolla det igen.
Känns som en favorit i repris med första grav. sprang fram o tillbaka 2ggr/v pga blodtrycket.
Hon var mest orolig över att förlossningen skulle starta redan nu så jag fick stränga order om att försöka ta det lugnt och att ringa till förlossningen om ngt ändrades..
Blev en ganska lång föreläsning sen om att startade det innan v32-33 blev det helikopter t linköping och jag kunde ju tänka mig hur spännande det var..
Men tackade iaf nej t läkarbesök och sa att jag skulle höra av mig om jag ångrade mig, annars ringde jag t förlossningen vid minsta oro.
Sen var det en föreläsning om havandeskapsförgiftning och vilka symptom jag skulle vara vaksam mot.
Men som sagt annars såg allt bra ut
Sf måttet låg precis under mittkurvan o hjärtljuden låg på 152. 8kg hade jag ökat allt som allt, så hinner väl bli ett par kg till.. Men vikten låg ganska exakt som när jag väntade den första. Så det känns ju positivt.
Ang. det här med att inte ha med pappan på bb.. Jag är inte säker på att jag hade varit beredd att föda utan honom. Då hade jag nästan hellre gjort det utanför dörren med min man och sen fått den vårde vi ev. behöver efter.
Klurigt, min mamma hade däremot ALDRIG fått följa med in i förlossningsrummet. Älskar min mamma men någon måtta får det vara.