• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Jerre

Grattis Malin!!

27 den gyllene åldern, jag har absolut stannat vid 27!! Har fyllt det 7 år i rad...

Vad mysigt att gå på restaurang! Själv ska jag på inredningsparty ikväll, ska bli så skönt att komma hemifrån, då jag har 1 sjukt barn och en grinig 3-åring hemma...

Vaccinet; Har jag redan tagit, för mig var/är det självklart att vaccinera sig. För både min/bäbisen och övriga samhällets skull... Men det är klart att jag oxå har tvivlat... Men nu är det gjort!!

• Mamma Tes
    johannajois skrev 2009-10-20 09:23:35 följande:
    Jag har svårt att bestämma vad jag ska göra med vaccinet. Så här kommer lite frågor till er som tagit det. Är det sant att man får skriva på ett papper där man avskriver sina rättigheter ifall något går fel? Hur lång tid går det emellan doserna? För visst ska man ta två? Okej..kom inte på fler just nu. Jag hörde att en kvinna i Norge dött några dagar efter förlossningen pga att hon fått svininfluensan?! Någon annan som läst det? Sedan har jag läst att vaccinet inte går över till fostret utan bara antikropparna. Allt annat tar kvinnans kropp hand om. Fy vad jag är velig..och samtidigt är sonen i en liten riskgrupp helt plötsligt och måste kanske ta och då känner jag nästan att jag "måste" ta för kan han så måste väl jag kunna?
    Nej något sådan papper har jag inte skrivit på. Var har du hör det?

Det ska vara 3 veckor mellan sprutorna men dom vet inte säkert ännu om man ska ta en dos till. Det disskuteras ju så om 3 veckor ska jag höra av mig till min MVC för att höra vad dom fått för info.

Barnet får antikroppar av mamman vilket är jättebra. Då har bebisen också lite skydd för influensan mot för att den föds och mamman inte har vaccinerat sig. Då är barnet helt oskyddat från influensan och det vill itne jag utsätta mitt lilla liv för så jag har vaccinerat mig.
  • johannajois
    Mamma Tes skrev 2009-10-20 12:08:23 följande:
    Nej något sådan papper har jag inte skrivit på. Var har du hör det?Det ska vara 3 veckor mellan sprutorna men dom vet inte säkert ännu om man ska ta en dos till. Det disskuteras ju så om 3 veckor ska jag höra av mig till min MVC för att höra vad dom fått för info.Barnet får antikroppar av mamman vilket är jättebra. Då har bebisen också lite skydd för influensan mot för att den föds och mamman inte har vaccinerat sig. Då är barnet helt oskyddat från influensan och det vill itne jag utsätta mitt lilla liv för så jag har vaccinerat mig.
    Åh det låter lite tryggare iaf. Jag har läst det i någon info om denna vaccination och min mor sa detta till mig oxå och tyckte inte att jag skulle ta sprutan. Maken var mer för sprutan då han hört hur sjuk mamman kan bli men ville såklart inte att jag ska skriva på något sådant papper. Därför jag blev fundersam. Tack för ditt svar! Det blir nog vaccination här med tror jag.
  • johannajois

Malin: GRATTIS!!

Alla andra som svarat angående vaccinet...TACK..känns lite lugnare nu och jag förstår att det lät späds på en del inom media och samtidigt blir man så osäker. Men jag ska nog vaccinera mig trots allt.

Adrian kommer att måsta vaccineras och då funderar jag på dottern oxå..kanske är lika bra att maken gör detsamma!! Allt för att slippa bli sjuk oavsett om själva sjukan är överdriven och inte värre än en vanlig influensa så vill man inte gärna bli sjuk då bebis kommit och allt. Dessutom vill vi inte att sonen som har Diabetes ska utsättas i "onödan" heller.

• Shininganne

Malin: Grattis på födelsedagen.

Hungrig är jag mest hela tiden. Men jag tänker som så att det växer väl så det knakar i magen just nu så då behövs det lite extra energi.

Var hos BM idag. Var helt säker på att det var om 1 vecka men det var det tydligen inte.
    Allt såg iaf bra ut. Nästa gång blir det glukosbelastning. Frågade om det verkligen var tvunget att göra det och det var det inte så jag får se om jag gör det.

V 25+2
    Bltr 115/60
    SF 26
    Hjärtljuden 150-155
    Vikt +10kg

Izabelle 020627 Ebba 080522 BF 100130
  • Theannapanna

{#lang_emotions_flower} Malin - hipp hipp hurra på din födelsedag!!!! {#lang_emotions_flower}
    Ha en kanonkväll

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Sirling
    Jerre skrev 2009-10-20 11:21:41 följande:
    Grattis Malin!! 27 den gyllene åldern, jag har absolut stannat vid 27!! Har fyllt det 7 år i rad... Vad mysigt att gå på restaurang! Själv ska jag på inredningsparty ikväll, ska bli så skönt att komma hemifrån, då jag har 1 sjukt barn och en grinig 3-åring hemma... Vaccinet; Har jag redan tagit, för mig var/är det självklart att vaccinera sig. För både min/bäbisen och övriga samhällets skull... Men det är klart att jag oxå har tvivlat... Men nu är det gjort!!
    Ja du har rätt, 27 var en kanontid för mig med!

Var hos doktorn för mina karpaltunnelsyndrom idag. Det första han sa innan något annat var sagt var: Vill du sjukskriva dig gör vi det. Lite lustigt, eller hur? Jag svarade att jag absolut inte vill sjukskriva mig, det är ju därför jag söker doktors hjälp. Blir det värre kommer en tjej in för mig på heltid från slutet av november så kan jag i såna fall bli sjukskriven from då då mitt jobb innebär mycket ensidigt småpill och datorarbete...
  • Theannapanna

Det är för Bönans skull jag tvekar över vaccinet, hade det bara varit jag hade jag itne tvekat - o går allt som det ska med utvecklingen på bebisen är det såklart bra med skydd för även den men man vet ju faktiskt inte helt hundra om påverkan på fostret, det är det som skrämmer mig...

Frågade senast igår på sjukhuset när jag gjorde mitt ultraljud o de säger att man inte kan veta så noga men de rekommenderar ändå i dagsläget gravida att ta sprutan. Jag ska ta skiten o sedan hoppas benhårt på att det är rätt beslut...
    Vet bara inte när o hur det funkar att få i vår kommun... ser ut att vara mellan 11-14 på söndagar o då dröjer det nog ett gäng veckor tills jag har möjlighet...

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • trollmamma76
    Theannapanna skrev 2009-10-20 13:07:06 följande:
    Det är för Bönans skull jag tvekar över vaccinet, hade det bara varit jag hade jag itne tvekat - o går allt som det ska med utvecklingen på bebisen är det såklart bra med skydd för även den men man vet ju faktiskt inte helt hundra om påverkan på fostret, det är det som skrämmer mig... Frågade senast igår på sjukhuset när jag gjorde mitt ultraljud o de säger att man inte kan veta så noga men de rekommenderar ändå i dagsläget gravida att ta sprutan. Jag ska ta skiten o sedan hoppas benhårt på att det är rätt beslut...Vet bara inte när o hur det funkar att få i vår kommun... ser ut att vara mellan 11-14 på söndagar o då dröjer det nog ett gäng veckor tills jag har möjlighet...
    mvc ordnar väl det för dig??
  • Underbara ungar

{#lang_emotions_flower} Grattis på din födelsedag, Malin {#lang_emotions_flower}

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
Svar på tråden BF Januari :-) del 3