• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Litenkatt

en rolig sak som hänt några gånger nu är att det kommit ett slags högt knäppande ljud från magen när jag legat eller suttit still, verkar som det är från bebisen leder. stackars bebis som ärvt mina knäppande leder :)
    när jag går i en trappa låter fötterna "knäpp knäpp knäpp".

• Licens To Kiss
    Madge skrev 2009-10-21 07:10:22 följande:
    andeta: Välkommen hit!Kan bebisen ligga och trycka på något vänster så man blir illamående när man sitter? Jag blir knäpp, så fort jag satte mig vid datorn blir jag småillamående, det var likadant igår kväll, men innan dess har jag aldrig känt det...
    jag blir illamående om jag lägger mig på mage när jag ska sova och han ligger på ett visst sätt. Tror att de kan vara så, att vi mår illa pga sätter bebisen ligger på.
    Vecka 26, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Asereht
    jeng skrev 2009-10-20 20:46:55 följande:
    ang vaccinet, det går inte över till bebisen, dock så går antikropparna över. kvicksilverhalten är lägre än det man räknar med att man normalt får i sig under en vecka genom bara vanlig kost. och gravida efter v 28 beräknas som högriskgrupp pga den begränsade lungkapaciteten. det jag är mest orolig för är biverkningarna. just att det är ju helt normalt att man får en lätt släng av influensan lixom. hur ska man orka med det?? men även hos vår mvc så är det självklart att man ska ta vaccinet som gravid iaf.
    Kan lugna dig lite iaf med att jag efter vaccinet kände mig kass i ungefär 24 timmar sedan mådde jag som vanligt igen. Fick lite feber och kände mig matt och orkeslös + illamående. men illamåendet undrar jag om det inte hade med annat att göra. Hur som helst så satt det i ett dygn och sen mådde jag bra igen. Öm i armen bara.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Madge

Licens To Kiss skrev 2009-10-21 07:36:24 följande:

jag blir illamående om jag lägger mig på mage när jag ska sova och han ligger på ett visst sätt. Tror att de kan vara så, att vi mår illa pga sätter bebisen ligger på.
    Det var väl det jag tänkte... Envisa bebis! Igår kväll kunde jag inte sova för jag mådde illa, bebis levde rövare och sparkade neråt så jag blev kissnödig.
  • Licens To Kiss
    Madge skrev 2009-10-21 08:21:39 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-10-21 07:36:24 följande: Det var väl det jag tänkte... Envisa bebis! Igår kväll kunde jag inte sova för jag mådde illa, bebis levde rövare och sparkade neråt så jag blev kissnödig.
    Fyy!! De är typiskt han också. Sparka som fan nedåt en stund innan jag ska sova och så blir de ett jävla spring.
    100 dagar kvar till BF. Snart ses vi min lilla son. Dotter född 2001.
  • trollmamma76

Har ni tänk på en sak?
    Detta med att sova,många skriver i andra trådar oooooh jag får aldrig sova,behöver mina 8 timmars sömn mm.

Jag tänkte här om natten att våra bebis har redan börjat bestämma när man får sova och inte sova,dom gör ju det redan i magen vilken makt dom har..

Hom är lung mellan 20.00-22.00 sen börjar hon när jag ska lägga mig i sängen för att se på tv och håller på leka rövare igår sa jag till henne att mamma har faktiskt inte sovit på ett par dagar så va snäll nu

Inte lyssnade hon..

• Licens To Kiss
    trollmamma76 skrev 2009-10-21 08:26:44 följande:
    Har ni tänk på en sak?Detta med att sova,många skriver i andra trådar oooooh jag får aldrig sova,behöver mina 8 timmars sömn mm.Jag tänkte här om natten att våra bebis har redan börjat bestämma när man får sova och inte sova,dom gör ju det redan i magen vilken makt dom har..Hom är lung mellan 20.00-22.00 sen börjar hon när jag ska lägga mig i sängen för att se på tv och håller på leka rövare igår sa jag till henne att mamma har faktiskt inte sovit på ett par dagar så va snäll nu Inte lyssnade hon..
    Har en morgonpigg liten kille i magen. Hinner knappt vakna innan han sätter igång.
  • Licens To Kiss
    virre85 skrev 2009-10-21 08:36:41 följande:
    84 dagar kvar, spännande hihi
    Åhååå
  • Underbara ungar
    andeta skrev 2009-10-21 00:55:23 följande:
    Hejsan!Jag vill också vara med i den här tråden :DÄr i vecka 27 och har BF den 20 Januari :)
    Välkommen i gänget
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
Svar på tråden BF Januari :-) del 3