• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • jeng

Alltså jag tycker faktiskt inte att det är SÅ konstigt att ni inte får HP beviljad. HP finns i grund och botten där för de som tex jobbar med kemikalier som kan vara skadliga, grovjobb/tunga lyft osv. Jag påstår inte att inte era jobb också är jobbiga, men jag förstår ändå hur de tänker. För oss andra dödliga som inte kan få HP så är det ju sjukskrivning som gäller om man har problem som gör att man inte klarar av sitt jobb. Annars är det ju att gå hem de 60 dagarna innan på fp som gäller.

Som sagt jag säger inte att jag tycker det är rätt på något vis att man ska behöva slita ut sig på ett jobb som man känner att man inte klarar av! Men däremot så är ju HP väldigt specifikt.

jag väntar själv på besked om min sjukskrivning blivit godkänd på fk eller inte... Kan man se det nånstans då man loggar in? Eller hur vet man egentligen att det har blivit godkänt??

• Underbara ungar
    Euphoria85 skrev 2009-10-21 14:01:59 följande:
    fick svar från FK idag.HP ej godkändfår väll föda mina pojkar samtidgt som jag lagar mina 700 portioner mat....känns fördjävligt
    Åh nej! Gud va ruttet!!
    Ta ett snack med din chef o säg åt denne (säkert en man) att han får skriva att det inte går att omlacera dig med tanke på att du ska ha tvillingar o lider större risk för det mesta...
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • lindaha
    Underbara ungar skrev 2009-10-21 13:30:14 följande:
    Min dotter va jätte lugn i magen. Hon buffade kanske tre gånger om dagen... Jag va grymt orolig för det, men jag kan lova dig att hon har tagit igen det med råge sen hon kom ut
    Nu när du säger det så var faktiskt min dotter också lugn i magen. De kanske är så att de ligger så de flesta sparkarna inte känns.
    Nu känns det lite bättre iallafall :)
    fick svar från FK idag.HP ej godkändfår väll föda mina pojkar samtidgt som jag lagar mina 700 portioner mat....känns fördjävligt
    Men herregud det låter ju helt orimligt! Jag tycker verkligen att du ska överklaga och skriv ner i detalj vad du skulle få göra på arbetet om du nu blev omplacerad till de lättare uppgifterna. Att tjejen som arbetar med det nu fick beviljat hp säger ju en hel del. Idiotchef
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-10-21 14:40:42 följande:
    Underbara ungar skrev 2009-10-21 13:30:14 följande: Men herregud det låter ju helt orimligt! Jag tycker verkligen att du ska överklaga och skriv ner i detalj vad du skulle få göra på arbetet om du nu blev omplacerad till de lättare uppgifterna. Att tjejen som arbetar med det nu fick beviljat hp säger ju en hel del. Idiotchef
    Är nog ingen fara att din bebis känns mindre.. Du kanske ska vara glad bara Blir nog kanske en liten vilde sen istället.
    Daniel var heeelt galen i magen men sen är han nog världens lugnaste barn sedan han kom ut. Kanske beror på hur känslig man är också så man känner...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Underbara ungar

Jag väntar på godkännande både gällande HP och sjukskrivning. Än har de inte hört av sig från FK iaf och det är för mig ett gott tecken!! Ju längre det dröjer desto större chans att det blir godkänt!
    HP har jag aldrig fått nekat eftersom jag arbetar som styckare och sjukskrivning gällande grav brukar inte heller bli nekat pga jobbet. Tunga lyft, knivar, ingen omplaceringsmöjlighet etc.

Men jag vill gärna ha svar snart... 19 nov är första dagen på HP o dit är det bara 4 veckor!

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • trollmamma76
    Får jag fråga vad du jobbar med??
  • trollmamma76

Till mig ringde dom igår om att jag har fått beviljad HP,idag kom det ett brev som jag ska skriva på från vilken dag det ska gälla..

• trollmamma76
    Glömde fråga är du sjukskriven nu??
  • trollmamma76

Någon frågade om vad det var för skillnad mellan sjuksrivning och HP,vet inte om det nu var i denna tråd..

Sjukskriven är man pga man har ont och kan inte arbeta göra det som skas på jobbet.

HP får dom som har ett tungt arbete som inte kan jobba längre efter en tid,

Det är två helt olika saker och då kan fk neka HP oxå för dom anser att man kan jobba efter sin sjuksrivning tex.

jag är sjukskriven till den 23/11 och min HP börjar redan den 16:e men sjuksrivning kommer före så HP börjar jag ta ut efter sjuksrivningen..

• Euphoria85

jucea- mitt arbete är fövisso inget kemikalie arbete men tunga lyft ingår och kvittar vilken station du är på och mitt arbete är tungt och stressigt. förstår vad du menar med ditt inlägg dock.

sweetgirl89- det innebär lättare arbetsuppgifter tydligen...för läskbackar väger inget och man kan ju spendera dagarna med att be om hjälp.

vet att det kommer fixa sig hur som helst, men idag känns det inget bra alls

tvillingarna beräknas komma till oss den 25 januari!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3