• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • Asereht
    Malin Guinn skrev 2009-10-20 11:04:46 följande:
    Men tack alla vad harliga ni ar! Ska ut och fira ikvall pa min favoritrastaurang och jag ska hava i mig mocktails   Skal!

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php9txiwn.png

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Madge

Underbara ungar skrev 2009-10-20 13:43:32 följande:

27 vet jag inte om det varit så kul o va... Ser fram emot att fylla 28 faktiskt (maj 2010), men sen får det gärna lägga av Har en sån nojja för att fylla 30, jag vill verkligen inte bli 30... Usch, usch, usch!! Vet inte varför jag har en sån kris för just 30, men det känns så hemskt... Precis som om man skulle bli en av dom där desperata ¨på krogen med fjortiskläder o på tok för mycket smink liksom...
    Då fyller vi 28 samma månad och samma år !
  • Madge

Jag blev sjukskriven på heltid idag... hoppas nu bara det blir godkänt utan krångel också.

• jeng

fy fasen, massa sd nu.... har det i princip varenda kväll, fast det känns som det blir värre och värre... magen reagerar direkt på tex om jag snyter mig osv också.... men men ett tag till ska väl bebisen stanna där han är.

besök på mvc idag förresten, bebisen är så gott som fixerad och har ju varit det i minst 2 veckor nu redan. magen är 31 cm och följer sin egen kurva i överkant av normalt, vikten var inte så illa jämfört med sist som jag trodde, men ca 15 kg upp totalt nu... och alla havandeskapsförgiftningsprover var bra, så nu kan jag slippa oroa mig över det. blev ingen vaccination dock, tydligen har de itne fått vaccinet. jättebra när det gått ut meddelanden på posten nu om när och var man kan vaccinera sig, med start förra torsdagen hahahaha...

• BubbelGuppie

fyller också 28 nästa år fast inte maj utan i november hahaha så jag har inte ens blivit 27 än :P

vet inte jag har absolut ingen ålders nojja på det sättet alla åldrar har väl sin charm däremot går tiden alldeles för snabbt..

• jeng

ang vaccinet,
    det går inte över till bebisen, dock så går antikropparna över. kvicksilverhalten är lägre än det man räknar med att man normalt får i sig under en vecka genom bara vanlig kost. och gravida efter v 28 beräknas som högriskgrupp pga den begränsade lungkapaciteten.

det jag är mest orolig för är biverkningarna. just att det är ju helt normalt att man får en lätt släng av influensan lixom. hur ska man orka med det?? men även hos vår mvc så är det självklart att man ska ta vaccinet som gravid iaf.

• andeta

Hejsan!

Jag vill också vara med i den här tråden :D
    Är i vecka 27 och har BF den 20 Januari :)

• väntar4an 2010
    andeta skrev 2009-10-21 00:55:23 följande:
    Hejsan! Jag vill också vara med i den här tråden :D Är i vecka 27 och har BF den 20 Januari :)
    välkommen hit =)
  • Madge

andeta: Välkommen hit!

Kan bebisen ligga och trycka på något vänster så man blir illamående när man sitter? Jag blir knäpp, så fort jag satte mig vid datorn blir jag småillamående, det var likadant igår kväll, men innan dess har jag aldrig känt det...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3