Malin Guinn skrev 2009-10-14 21:25:45 följande:
Det ar precis samma som i Sverige och det kanns skont. Dom har inte nagra ideer om hur det ska ga till och att man maste gora pa deras satt utan dom har varit valdigt lyhorda for mina onskemal och hur jag vill ga tillvaga. Jag ska kora med lustgas sa lange det kanns bra och sen EDA har jag tankt. Vad har alla ni andra for planer pa smartlindring? Eller foredrar ni utan smartlindring?
Min första förlossning tog jag sterila kvaddlar i ryggen och jag tyckte dom var toppen, men jag insåg när jag läste min journal efteråt att hade jag vetat hur kort tid det var kvar av förlossningen hade jag inte tagit dom. Andra förlossningen tog jag ingenting, tyckte inte jag behövde det.
Bestämmer mig inte för någonting innan men jag vet vilka alternativ jag har så jag får se vad jag tycker och tänker när det väl är dags. Lustgas ska jag absolut inte ha iaf. Tog ett andetag av den under min första förlossning och det var inget jag vill prova igen, mådde riktigt illa av den. Vet att det inte behöver bli samma sak om jag provar igen men nej, jag hoppar över.