-
Absolut!!AmandaBrun skrev 2009-12-16 11:53:49 följande:Bra. Nu har du lovat det.
-
Min tvåa vet jag var fixerad på kontroll i v 36+1 men exakt när det skedde vet jag ju inte. Men hon låg kvar så tills 40+1 när hon föddes.johannajois skrev 2009-12-16 12:04:53 följande:Jucea: Härligt att läsa!! Grattis till en liten till!! Jag längtar så förbenat nu! Idag var jag hos BM, bebis är fixerad..weii..det var den tydligen redan förra gången för två veckor sedan. Men är det tidigt tycker ni att bebis redan är fixerad?? Tänkte eftersom man är omföderska.. Hoppas man slipper vänta på bebis allt för länge..efter nyår är jag rätt nöjd.
-
Sirling: Usch sånt e så hemskt. Tur att ni mår bra iaf.
Hos bm såg allt bra ut. Hon var inte helt säker på hur bebisen låg men allt tyder på att det var en rumpa neråt. Än ingen fara med det tyckte hon utan den kunde få snurra fritt ett par veckor till. Ska dit den 29 dec igen och har den inte vänt sig på rätt håll då skulle vi skickas på ul. Gärna ett ul till för min del men sen får den allt snurra rätt.
V 33+3
Bltr: 110/65
SF: 32
Fosterljud: 140-145
-
Anna: Så skönt att dom kollar upp dig för så ska man ju inte behöva ha det. Lycka till ikväll.
-
Ja jag läste också det. Vet inte vad jag hade gjort men jag hade inte gett mig förrän jag hade fått tag på ungen.Asereht skrev 2009-12-16 16:08:09 följande:Allvarligt talat, man blir ju mörkrädd! www.familjeliv.se/Forum-5-98/m49408696.html
-
Åh jag kan inte släppa tanken på att vår skrutt inte heller ligger rätt. Har ju absolut ingen anledning att klaga än för det är ju många veckor kvar men ju mer jag tänker på det desto mer stör det mig och det är ju inget jag kan göra något åt heller. Båda tjejerna har legat rättvända tidigt så jag var bombsäker på att det var så denna gången också.
Nåja jag får väl gå upp och lägga mig hos sambon i sängen, han som för övrigt gick och la sig innan 8 i kväll, och tröstläsa IKEA-katalogen
-
Hello tjejer! Har inte skrivit på länge men jag är inne och läser varje dag så jag har hyfsad koll på er.
Många med högt bltr tycker jag. Håller tummar för er som ska på extra kontroller att det bara är julstressen som sätter sina spår.
Sirling-Håller en extra tumme för dig i kväll!
Har jag missat att gratta till någon liten bebis?? Svårt att komma ihåg allt så här på en gång. I så fall stort grattis till er.
Här är det verkligen fullt upp. Ska ha julfirande med en del av släkten här hemma i morgon så de senaste dagarna har jag lagt in sill, fixat skinka, Janssons, gjort 85 st köttbullar, fixat brunkål osv osv. Nu är allt klart iaf så nu kan folket bara trilla in i morgon. På julafton ska vi vara hos svärföräldrarna så då behöver inte jag göra något, skönt.
Samtidigt i helgen har vi tapetserat och målat om på Izabelles rum så här har verkligen inte varit lugnt många sekunder. Sen får man ju inte glömma bort Ebba heller så henne har man ju dragit omkring i snön på pulkor och byggt snögubbar och hållt på. Känner mig faktiskt lite smått trött nu så varför jag inte går och lägger mig är ju en gåta.
Skulle fått igång tv:n i går men icke så nicke. Nytt bud är att det ska komma i gång i morgon annars blir det, om vi har tur, i början på nästa vecka.
-
Stort grattis till lillkillen!!Sirling skrev 2009-12-23 02:33:18 följande:Liten kille på 2500 gr född 23.19! Berättar mer sen...
-
Nä det är väl som så att har man ett högt tryck från början så är det ingen större fara, men det är klart att dom håller ett öga på det. Det är väl om man ligger på ett undertryck på 60 eller 70 typ och sen studsar upp till 90 som dom börjar bli lite mer vaksamma.FrökenSara skrev 2009-12-23 06:45:55 följande:På tal om blodtryck, mitt har legat högt hela graviditeten. Vet inte vad jag hade på inskrivningen för det har min bm glömt att dokumentera. Men sedan 25 fullgångna veckor har blodtrycket legat mellan 130-140/80-90. Bm har sagt att det är lite högt men att det inte är något att oroa sig över eftersom det varit så länge nu, men jag vet inte riktigt.
LTK: Fy din natt skulle jag inte vilja byta mig till.
Din kompis situation får en verkligen att tänka till. Har en kompis som råkade ut för samma sak förra året. Det är så hemskt att det bara kan hända.
Hoppas din dag blir bättre än natten! -
God Jul på er alla!!
Jag och sambon har precis spelat en runda pingis. Var och köpte pingisbord igår och vi var ju tvungna att prova. Kul!!
Måste erkänna att jag inte har varit uppe på toaletten en enda gång hittills. Sover som en liten gris om nätterna. Har inte heller särskilt mycket förverkar heller, men det hade jag inte förra gången heller.
Om en timme ca kommer stora tjejen hem från sin pappa. Bättre julklapp kan inte jag få!