Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

BF Januari :-) del 3

Så det är här i nya tråden ni gömmer er!

Koll hos BM idag. Mitt järnvärde har sjunkit från 129 till 117 på tre veckor. BM sa att det var dessa veckor som värdet försämras mest på, men det gör mig lite fundersam. Jag får nog börja tvinga i mig lite mer kött även fast jag inte tycker särskilt mycket om det...hur ser era järnvärden ut?

• Sirling

77 dagar kvar, är det verkligen sant att lilla pyret sen ska titta ut??? Totalt overkligt!

• Sirling
    Aalexandra skrev 2009-10-20 09:04:13 följande:
    Jag ska antagligen inte ta det.. Sålänge det inte dyker upp annan info som får mig att ändra mig..
    Ja, så känner jag med, börjar folk mot förmodan falla som furor omkring mig kommer jag så klart att ta den, men det faktum att ingen forskning gjorts på gravida gör mig så osäker...
  • Sirling

väntar4an 2010: Jag tror nog jag ska kunna få vaccinet även senare, man behvöer ju inte springa dit i hysteri av rädsla för att det ska ta slut om man inte känner att det är säkert. Svaret på hur vaccinet påverkar kommer ju inte komma inom den närmaste framtiden. I USA där svininfluensan hade sina första utbrott i april har 6 gravida dött av totalt 300 miljoner invånare. Jag tar det helt enkelt lugnt och hoppas på det bästa.

• Sirling
    Jerre skrev 2009-10-20 11:21:41 följande:
    Grattis Malin!! 27 den gyllene åldern, jag har absolut stannat vid 27!! Har fyllt det 7 år i rad... Vad mysigt att gå på restaurang! Själv ska jag på inredningsparty ikväll, ska bli så skönt att komma hemifrån, då jag har 1 sjukt barn och en grinig 3-åring hemma... Vaccinet; Har jag redan tagit, för mig var/är det självklart att vaccinera sig. För både min/bäbisen och övriga samhällets skull... Men det är klart att jag oxå har tvivlat... Men nu är det gjort!!
    Ja du har rätt, 27 var en kanontid för mig med!

Var hos doktorn för mina karpaltunnelsyndrom idag. Det första han sa innan något annat var sagt var: Vill du sjukskriva dig gör vi det. Lite lustigt, eller hur? Jag svarade att jag absolut inte vill sjukskriva mig, det är ju därför jag söker doktors hjälp. Blir det värre kommer en tjej in för mig på heltid från slutet av november så kan jag i såna fall bli sjukskriven from då då mitt jobb innebär mycket ensidigt småpill och datorarbete...
  • Sirling

Underbara ungar: Nej, vi som är över 30 lever ju knappt längre... Ska jag vara ärlig trivs jag bättre och bättre med mig själv ju äldre jag blir och har så många härliga väninnor som är 55+ och reser runt jorden, startar företag och är så himla färgstarka och härliga, sån vill jag också vara när jag blir äldre, bara leva...

• Sirling

Klurigt det där med sjukskrivningar. Jag träffade en läkare igår pga karpaltunnelsyndrom som jag har haft länge nu och blir värre. Det första han sa, innan NÅGOT annat var sagt var detta: Vill du sjukskriva dig så gör jag det, det får du bestämma. Jag fattade ingenting, vi hade inte ens pratat om mina problem och jag sa ju att jag gick till honom för att jag ville motverka sjukskrivning så det inte går så långt att jag inte kan jobba längre...såg han det som sitt viktigaste jobb, att sjukskriva folk istället för att hjälpa dom att bli friska - skumt tycker jag!

• Sirling
    jeng skrev 2009-10-21 20:05:11 följande:
    Sirling, en anledning till det är troligtvis att man inte vill operera gravida för sent i graviditeten. det är dessutom så att förlossningen i de allra flesta fall är botemedel, och då är det onödigt att operera. det finns ju inte jättemycket man kan göra mot karpaltunnelsyndrom som gravid annars... så eftersom det var det du sökte för så tror jag mer att han menade det som att fråga om du trodde dig kunna jobba eller inte med det.
    Jo vi pratade om det senare, jag tycker bara det är lustigt att föreslå en sjukskrivning innan man ens har pratat om patientens åkommor, men det var säkert som du säger han menare...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3